Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Met ex praten over je huidige vriend/vriendin? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=399732)

ShiningStar 07-03-2003 15:30

Met ex praten over je huidige vriend/vriendin?

Kan je het maken om met je ex dingen te bespreken over je huidige relatie?

In mijn geval: mn ex blijft heel speciaal voor me en ik heb sinds een tijdje weer contact met hem.
Hij en mn vriendje kennen elkaar niet, maar kan ik het uit principe maken om met mn ex dingen te bespreken over mn vriendje?
of is dat far away van verstandig?

liefs,
Mel

wissie 07-03-2003 15:41

Als jij en je ex nu vrienden zijn, die ik niet in waarom het niet zou kunnen.

framboosje 07-03-2003 15:44

nou, als jij en je ex nu gewoon vrienden zijn, zie ik ook totaal niet in waarom het niet zou kunnen...

toen het uit was tussen mijn huidig vriendje (het is al de derde keer tussen ons... :rolleyes: ) en ik, vertelden wij ook vanalles over onze nieuwe vlam(men)... we vroegen raad en wat dan ook... ik zie dus niet in waarom het niet zou kunnen!

Mo6 07-03-2003 15:55

zorg wel dat hij (je vriend) weet dat je met hem (je ex) omgaat. als je vriend erachter komt dat je achter z'n rug om je ex nog wel eens ziet kan het beetje als een klap komen. je kunt het dan nog wel uitleggen maar van tevoren vertellen is beter!

Sarah 07-03-2003 17:08

mjah precies, zo lang jij en je ex-vriend vrienden zijn (en je vriend daarvan op de hoogte is) zie ik niet waarom het een probleem zou zijn

ik zeg tegen ex-vriend niet meer over vriend dan 'ja, gaat goed', maar ja, ik ben dan ook niet bevriend met 'm (msnen alleen af en toe)

Breg 07-03-2003 19:41

ik heb nu niet meer zo veel contact met mn ex, maar toen we nog wel veel contact hadden, hadden we het ook altijd over relaties die we op dat moment hadden. Mn ex & mn huidige vriendje kenden elkaar toch niet.

Jordi 07-03-2003 19:42

Als je ex jou nogsteeds leuk vindt is het misschien niet zo fijn voor hem. Anders lijkt het me geen probleem.

Thomas 07-03-2003 21:20

Als jullie nog vrienden zijn moet het wel kunnen. Ik zou echter het onderwerp vermijden omdat het vaak toch ietwat pijnlijk kan zijn.

nare man 08-03-2003 01:24

Waaromniet?

Miss Helena 08-03-2003 09:13

waarom zou je dat niet kunnen? als jullie weer vrienden zijn, lijkt me dat kunnen. als je t r met m over hebt, merk je snel genoeg of ie t goed vindt, of dat ie t er liever niet over heeft.

jenniffer 08-03-2003 11:52

Nou, k weet niet hoe zulke gevoelens je ex nog voor jou heeft. Maar het zou wel goed mogelijk zijn dat het nog een beetje te gevoelig ligt. K zit namelijk in die situatie :d, en het is niet altijd leuk om die verhalen van je ex aan te horen. Maar zoals k al zei, dat ligt er ook aan hoe het verder tussen jou en je ex zit...

Kus jenn

Knutselsmurfie 08-03-2003 12:58

Het kan wel opzich, maar stiekem doet het dan toch altijd wel een beetje pijn... is gewoon vreemd om over te praten omdat je toch zijn ex bent. Tenminste zo voel ik dat :o

rasta_rochelli 08-03-2003 17:01

Waarom niet? Ik bespreek (besprak) ook alles met mijn ex. We zijn nu gewoon goede vrienden dus waarom niet?

Ik heb alleen een klein probleempje, hij is sinds kort weer gek op me ... dus ik kan niet meer zomaar over alles beginnen, is te pijnlijk voor hem.

Wes 09-03-2003 19:32

Deed mij al pijn toen ik close was met een meisje en zij vaak het had over haar vriend/degene op wie ze verliefd was, dus laat staan ex(aangenomen dat er nog van verliefdheid oid sprake is).

Tox 10-03-2003 20:38

Ik doe het meestal nie, ik vertel mijn exen wel als ik een nieuwe vriendin heb, maar er echt over hebben, nee. Dat komt gewoon omdat ik het zelf ook nooit zo leuk vind om dan van haar vriendje te horen en ik hoef hem dan ook al helemaal nie te zien. Dat heb ik trouwens alleen met mijn voorlaatste ex omdat zij en ik toch nog enigzins een band hebben ondanks het feit dat we elkaar weinig zien. Maar ik doe wel altijd mijn best en toon heel af en toe interesse, voor de goede orde en omdat ik dan toch wel om haar geef.

Optima 11-03-2003 11:02

Ik denk niet dat hij daarin geintereseerd is. Zou een beetje confronterend zijn .

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:30.