![]() |
Het licht
Warme druppels stromen langs mijn lichaam naar beneden,
En ik weet niet eens of ik huil of of het van de douche is, M’n natte haren plakken voor m’n ogen op m’n gezicht, Ik probeer me erachter te verschuilen voor het daglicht. Ook de koude nacht staat al ijzig dichtbij voor de deur, En ik wil het liefste me onder de warme wol verstoppen, Ik val dieper en dieper, vannacht bereik ik het diepste dal, Tussen de mensen voel ik me alleen, terwijl ik niet opval. Slapen wil ik, bij jou zijn wil ik, Maar dat is niet het geval, Vluchten wil ik, bij jou zijn wil ik, Sleep me nu uit dit dal. Troost me even, Op jouw schouders wil ik huilen, Bescherm me even, Zonder vragen moet ik schuilen. Geen woorden meer, Gewoon jouw warme gezicht, Geen verdriet meer, Breng me naar het licht… Sorry... you fool . .... ... |
ik vind eigenlijk alleen de eerste 2 strofes mooi.. de rest past er niet echt bij imo..
|
ik vind hem mooi...vooral de eerste twee stofes...de laatste drie zijn niet meer zo vaag als de eerste, misschien te duidelijk, maar toch mooi (y)
|
Het is een heel duidelijk gedicht, je zegt precies wat je wil, en dat vind ik (y)
Alleen jammer dat niet het hele gedicht zo duidelijk is, maar alleen de laatste strofes. Ik hou daar wel van, 'recht voor z'n raap' gedichten. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:29. |