![]() |
Humanity
Why do you act like I choose to be
like I used to be like I happend to be me That I was born here raised here made here like it was my choise Why can't my life be yours my fate my dreams my hours What I have seen you can not possibly imagion you can not feel what I felt When you rejected me my life, my dreams my future, my religion my kind... We are poor we are born we are human no human is illegal!! |
Citaat:
verder vat ik niet helemaal waar het over gaat, maar dat kan aan mij liggen.. om een of andere reden vind ik de titel ook niet echt passen.. |
Citaat:
Ik heb een beetje vraagtekens bij het gedicht. Ik vind de tekst niet echt pakkend. Er zijn teveel opsommingen, zoals my fate my dreams my hours Sowieso...je gebruikt het woord 'my' irriterend vaak bij je opsommingen. Ook loopt het niet helemaal lekker, sommige zinnen passen niet in een strofe. Dan heb ik het idee van 'waar komt dat vandaan?' Dus een tip: kijk er nog eens goed naar, verander hier en daar wat zinnen, en laat sommige stukjes misschien weg. Herschrijf het en plaats het dan nog eens. Ben benieuwd, ik denk dat je zeker nog iets met het gedicht kunt doen! |
het gaat over vluchtelingen.. over mensen die "illegaal" in nederland zijn... Over mensen die we niet toelaten in onze maatschappij omdat ze toevallig ergens anders zijn geboren en omdat dat land nou net niet zo veel welvaart heeft als nederland.. Vandaar dat ik zo irritant vaan "my" gebruik.. om aan te geven hoe er gedacht wordt.. zo van dat ik JOUW land JOUW taal JOUW kleur JOUW internationaliteit.. en "WIJ" zijn rijker blanker georganiseerder enz enz... Vandaar de zin dat niemand illegaal is omdat we allemaal ook maar toevallig geboren worden waar we worden geboren...
Hmm dit maakt het gedicht vast niet mooier maar misschien is het beter te vatten... ik maakte me er opeens erg druk om omdat ik een of andere nare opmerking op de radio hoorde.. lekker interessant he :p :D AQE |
IK VIND M MASTER! :D
xdelal |
Al dat gezeik altijd, dit is niet goed dat is niet goed, man, zeur niet zo!
(ik heb t over die mensen die altijd negatief commentaar moeten geven) ja sorry hoor |
Citaat:
|
Citaat:
Als je geen (negatieve) kritiek wil moet je hier niet posten (ik sluit me aan bij Gothic :)). En je hoeft dit gedicht echt niet te gaan veranderen, maar je kunt de kritiek meenemen als je een nieuw gedicht gaat schrijven. |
waarom is deze discussie gaande in mijn topic terwijl ik negatieve kritiek helemaal niet zo erg vind?!
Naja dus uhm geef maar gwoon lekker veel negatieve en/of positieve kritiek als jullie dat in huis hebben.. :D Rupseflups |
kritiek is niet negatief of positief bedoeld, het is opbouwend bedoeld!!! Zeker op het dop forum, we houden hier namelijk allemaal van elkaar :rolleyes:
|
vind de tekst echt heel erg mooi, alleen vind ik de laatste strofe er niet bij passen, al begrijp ik wel waarom je m erbij hebt geloof ik. maar volgens mij is het mooier zonder...
het ritme/de opbouw vind ik niet heel bijzonder, maar het 'totaal plaatje' vind ik wel erg goed... het brengt een gevoel over, kan het niet goed beschrijven... nou ja, ik vind t ondanks de laatste strofe dus gewoon een mooi gedicht :) (y) |
Citaat:
je hebt wel gelijk over die laatste strofe inderdaad.. ik struikel dr zelf ook over.. maar ja het is wel waar het hele gedicht om draait en wat ik duidelijk wou maken.. dus ik vind zelf dat ik het er niet uit kan laten.. ook omdat dit gedicht gebaseerd is op de zin "no human is illegal" dat staat op een pand gespoten op de munt en daar heb ik over lopen nadenken.. dus ik vind het ene beetje moeilijk om die zin eruit te laten.. maar ik zal dr nog wel ff over na denken.. tnx voor je reactie:) |
Citaat:
|
Ik vind het eigenlijk een beetje een rommelig gedicht :( maar de gedachten erachter zijn wel goed! die laatste alinea vind ik echt nergens op slaan..
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:29. |