Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Muziek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=29)
-   -   Gitaar verven/lakken??? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=400174)

Multilot 07-03-2003 22:05

Gitaar verven/lakken???

Hallooo,
Ik heb een gitaar gekregen jaja:) maar hij is echt heel erg lelijk, krassen erop enzo. Kun je zo'n ding lakken of verven of gaat dat ten koste van de klank???
Als ik dan toch bezig ben kan ik ook wel direct vragen hoe duur het ongeveer is om er nieuwe snaren op te laten zetten... Er zaten er nog maar twee op...
Alvast bedankt!!!

paco de taco 07-03-2003 22:15

Citaat:

Multilot schreef:
Hallooo,
Ik heb een gitaar gekregen jaja:) maar hij is echt heel erg lelijk, krassen erop enzo. Kun je zo'n ding lakken of verven of gaat dat ten koste van de klank???
Als ik dan toch bezig ben kan ik ook wel direct vragen hoe duur het ongeveer is om er nieuwe snaren op te laten zetten... Er zaten er nog maar twee op...
Alvast bedankt!!!

een pakje snaren kost een tientje ofzo, verven of lakken gaat meestal wel te kosten van het geluid geloof ik. je kunt het beste gewoon ff met je gitaar naar een speciaalzaak gaan..

mcsun 07-03-2003 22:16

Akoestisch of elektrisch? De body van een elektrische gitaar kun je behoorlijk verminken voordat er grote veranderingen in de klank gaan optreden.
Met een akoestische gitaar moet je wel erg oppassen.

paco de taco 07-03-2003 22:18

Citaat:

cHa0s schreef:
bij 'n akoestische... bij 'n elektrische maakt dat volgens mij geen donder uit. :)
ze hadden mij verteld dat het bij een elektrische wel uit maakt net als het soort hout en de dikte enzo

Multilot 07-03-2003 22:18

Hij is akoestisch...
En kan ik die snaren er zelf opzetten???? :confused: :cool:

paco de taco 07-03-2003 22:23

Citaat:

Multilot schreef:
Hij is akoestisch...

de bassnaren moeten er anders op als de G B en hoge E , moet je iemand anders een keer voor laten doen en dan kan je het zelf ook wel. gewoon in de winkel vragen die doen dat vast wel als ze tijd hebben en aardig zijn

mcsun 07-03-2003 22:25

Citaat:

Multilot schreef:
Hij is akoestisch...

Afhankelijk van of het een spaanse gitaar is of een steelstring (ofwel western gitaar) is dat behoorlijk tot redelijk eenvoudig.
Maar laat het je maar een keer voordoen door iemand in de winkel, vinden ze leuk :)

Multilot 07-03-2003 22:27

Owkeeej:) Ik denk dat ik morgen maar is tijd maak...:) bedankt allemaal!!!
Ik heb vandaag al wel trots in de stad op mn gitaar gespeeld (met 2 snaren) iedereen keek me erg vreemd aan... Ik heb wel 5 cent verdiend!!!! :D

paco de taco 08-03-2003 12:48

en staan ze er al op? :)

Multilot 09-03-2003 13:34

Citaat:

paco de taco schreef:
en staan ze er al op? :)
Neej.... ik moest ineens werken... Zit hier dus nog steeds met een gitaar met 2 snaren....

Bboy-FunkyChild 09-03-2003 13:36

airbrush

TeethgrindeRRR! 09-03-2003 16:16

kachel

DaKonium 09-03-2003 17:21

anus

NRK 09-03-2003 17:39

tepels

paco de taco 09-03-2003 21:12

jakkie bah

New Romantic 10-03-2003 11:00

Over beschadigingen gesproken ---> Bij mij zitten er geen krassen op mijn (electr.) gitaar, maar ik heb vorige week een deuk ontdekt! En niet zo'n kleine deuk ook niet! :(

Mijn vraag dus: is een deuk in een gitaar goed weg te werken? :confused:

Ce-El-Wan 10-03-2003 11:12

Citaat:

New Romantic schreef:
Over beschadigingen gesproken ---> Bij mij zitten er geen krassen op mijn (electr.) gitaar, maar ik heb vorige week een deuk ontdekt! En niet zo'n kleine deuk ook niet! :(

Mijn vraag dus: is een deuk in een gitaar goed weg te werken? :confused:

ja, maar dat kost een hoop moeite. moet je eerst schuren, dan vullen, vervolgens weer schuren en dan weer lakken. En eigenlijk moet je dan de hele body aanpakken, aangezien je nogal gauw last krijgt van kleurverschillen. Ik zou hem dus maar mooi laten zitten die deuk :p

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:38.