Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   Jouw totemdier (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=400593)

feline 08-03-2003 13:14

Jouw totemdier

Wat is jouw totemdier ? Met welk dier kan jij je goed identificeren ? Vooral op basis van karakter, maar misschien ook uiterlijk. Welke eigenschappen van dat dier zou je iets meer willen ontwikkelen en welke eigenschappen zou je wat meer in de hand willen hebben ?

Marcade 08-03-2003 13:15

Met mijn overleden hond, Kazan. :o

En ik zou wel dat reukvermogen willen hebben; sinds ik nu uberhaubt niet kan ruiken. :o

feline 08-03-2003 13:18

Ok, maar ik bedoel het toch iets algemener. Vind jij jezelf een hond? Ben je trouw, speels etc. ? probeer het iets meer uit te diepen... :)

<(-_-)> 08-03-2003 13:23

zomers fiets ik wel eens door het bos en daar lopen wilde paarden, met eentje ben ik veel in contact hij gaat meestal voor me staan en kijkt mij aan met zijn diepe donkerbruine ogen en hij lijkt met me te communiceren of zo..

dit bedoel je zeker niet

<(-_-)> 08-03-2003 13:23

ik denk niet dat dit onderwerp bij psychologie hoort :confused:

fiepje 08-03-2003 13:29

misschien wel, want zo ga je dieper in op je karakter, en als je je gaat vergelijken met je zogenaamde totemdier, dan ga je ook beter de positieve kant van jezelf zien :)

ik vergelijk me steeds meer met de buizerd.....
ik zie die steeds vaker, vooral als ik bijv iets ga doen, waardoor ik me onzeker voel, dan zie ik dat dier, en dan voel ik een soort verbondenis.... en dan heb ik ook t gevoel van: t komt wel goed....

feline 08-03-2003 13:40

Citaat:

Dark Girl! schreef:
misschien wel, want zo ga je dieper in op je karakter, en als je je gaat vergelijken met je zogenaamde totemdier, dan ga je ook beter de positieve kant van jezelf zien :)

Precies :)

Ik vergelijk mezelf met een eekhoorn. Ik ben vaak met veel dingen bezig, spring van de hak op de tak. Ben klein, maar duidelijk aanwezig. Ik ben sociaal en communicatief. De levenslust van de eekhoorn heb ik ook sterk. Ik ben oplettend, kan goed anderen analyseren.

Ik zou net als een eekhoorn dingen wat meer op orde willen hebben, een eekhoorn kan feilloos zijn voedselvoorraden vinden.
Dus niet de hele tijd heen en weer rennen en meer dingen bereiken.

Marcade 08-03-2003 13:48

Citaat:

Dark Girl! schreef:
*zucht* Alsof hier alleen maar mensen komen die zichzelf negatief zien? :o

fiepje 08-03-2003 14:17

Citaat:

Marcade schreef:
*zucht* Alsof hier alleen maar mensen komen die zichzelf negatief zien? :o
nou dat scheelt niet veel hoor!
hier is weinig positiefs te zien!
tegenwoordig komen er steeds meer 'positieve' topics bij, maar dat is ooit wel anders geweest!!

Dusjcrib 08-03-2003 14:26

Jeeeeeetje.. Ik heb echt geen idee!!

Hier moet ik es heel hard over nadenken :/

Horror Kitty 08-03-2003 14:29

een kat waarschijnlijk..
mysterieus, nachtdier, ijdel, .. euh.. scherpe nagels :D

en ik wou dat ik zo lenig was als een kat :p.

Medea 08-03-2003 14:37

een kat (meer bepaald mijn kat): zo een gelukkig beestje

Marcade 08-03-2003 14:47

Citaat:

feline schreef:
Ok, maar ik bedoel het toch iets algemener. Vind jij jezelf een hond? Ben je trouw, speels etc. ? probeer het iets meer uit te diepen... :)
Alsof alle honden speels en trouw zijn?

Hoe kan je je nou identificeren met een beest dat je niet kent?

Dat is racisme!

Fortisi 08-03-2003 16:38

Ik kan alleen maar op een kat komen, voornamelijk omdat ik mijn nagels gebruik als ik me moet verdedigen :p , verder ben ik gewoon dol op katten (alleen katten niet op mij op de een of andere manier :S)

sublime 08-03-2003 17:04

een vis; het liefst een goudvis in een leuke, enigzins grote, frisse, schone kom. > uiterlijk is niet echt belangrijk, het grote voordeel van een vis zijn is dat je alles wat je meemaakt na 3 seconden ofzo weer vergeten bent. dus nare dingen doen je in feite niks en de hele wereld (de vissenkom) is elk moment nieuw, anders, verrassend... elk moment van je leven trek je dus eigenlijk de wijde wereld in om nieuwe dingen te ontdekken, nieuwe vrienden te ontmoeten (tenminste, als er meerdere vissen in een kom zitten) etc...

lijkt me zalig.

en het water natuurlijk... water is rustgevend, kalm... tja... vissen zijn leuk, toen ik ze zelf nog had kon ik heel lang naar ze zitten kijken...

misschien moet ik maar weer vissen kopen... :)

Miss Helena 08-03-2003 18:09

n kat; kan lief zijn, maar ook n feeks.

PurePleasure 08-03-2003 22:02

een varken (die kunnen toch orgasmes van een half uur hebben..? dat wil ik ook!)

Rabbi Daniel 08-03-2003 22:05

Kat.

Leonoor 08-03-2003 22:12

Ik denk dat ik me het beste kan identificeren met een kat (als iemand een ander idee heeft, laat maar horen ;)). De voornaamste eigenschap van een kat is over het algemeen eigenwijs, denk ik. En ik denk dat ik die karaktereigenschap ook wel heel erg heb. ;) En zo zijn er nog een aantal karaktereigenschappen die mensen meestal aan katten toeschrijven die ik ook wel bezit. Het zelfstandige, maar toch afhankelijke wat katten vaak hebben, heb ik ook, denk ik. Katten zijn meer dan oppervlakkige dieren...vind ik. En onder het lieve, zachter uiterlijk zit een vechter.
*hoe diepzinnig* :rolleyes:

Het 'luie' van een kat zou ik wel wat meer willen ontwikkelen, lijkt me wel lekker, zo lekker soezen in de zon. :) Het impulsieve/instinctieve zou ik wat meer in de hand willen hebben (lukt aardig btw ;)).

BlackMystery 09-03-2003 00:06

ik met een wolf
ik leef liever 's nachts
ongemerkt
maar eigenlijk toch in een groep

Quiana 09-03-2003 10:51

Offtopic: @feline: gefeliciteerd. :)

Heb geen idee..
Over m'n uiterlijk wordt weleens gezegd dat
'k op een zwarte panter lijk.. :confused:
Qua innerlijk, geen idee,
volgens mij geen enkel dier.. Kan er iig niet opkomen. :p

Marcade 09-03-2003 10:52

Citaat:

Betamethason schreef:
Heb geen idee..
mastodontje .. :o

Alicia Silverstone 09-03-2003 10:55

Ik hoorde vandaag dat ik op een koala leek.. :o
Die schijnen 23 uur te slapen, een half uur te eten en een half uur wat heen en weer te bewegen.. althans, dat stond in de email van m'n nichtje die naar Australie is.

:o

Marcade 09-03-2003 10:58

Citaat:

Alicia Silverstone schreef:
Jij was toch een muisje? :o

Lethalis 09-03-2003 11:11

http://www.naturalworlds.org/wolf/ga...ywolf2/wf6.jpg

De grijze wolf.

Sociaal in gesloten kringen, afstandelijk ten opzichte van vreemden. Kan heel lief en snoezig zijn, maar ook bikkelhard en fel. Hij is intelligent en heeft een enorm 'feeling' voor zijn omgeving (instinct, altijd alert op wat er om hem heen gebeurt, net als ik). Zijn vacht verandert met zijn omgeving, zodat hij nooit opvalt (ik wil nooit echt opvallen, doe alleen gek tegenover bekenden).

And I just love lookin' at the stars and the moon :o

morlock 09-03-2003 11:11

Citaat:

Die schijnen 23 uur te slapen, een half uur te eten en een half uur wat heen en weer te bewegen.. althans, dat stond in de email van m'n nichtje die naar Australie is.

:o

Van je familie moet je het maar hebben. :p

Maar goed, ik was al van eerder van plan hier te posten (is interessant topic), maar het kwam er even niet van.

Wat betreft mijn "totemdier":
Citaat:

ik met een wolf
ik leef liever 's nachts
ongemerkt
maar eigenlijk toch in een groep
Blackmystery was me al voor. Ook identificeer ik de wolf heel erg met "van-dag-tot-dag leven". Iets waar ik erg veel waarde an hecht.

morlock 09-03-2003 11:13

Citaat:

******** schreef:
*plaatje + verhaal*
You all mindreaders or sumthin' ???

Lethalis 09-03-2003 11:19

Citaat:

morlock schreef:
You all mindreaders or sumthin' ???
Ik vond de wolf al fascinerend voordat ik van dit forum wist, dus ja :p

Vroeger keek ik ook veel naar wolven op NGC.

Ik 09-03-2003 13:29

Citaat:

feline schreef:
Wat is jouw totemdier ? Met welk dier kan jij je goed identificeren ? Vooral op basis van karakter, maar misschien ook uiterlijk. Welke eigenschappen van dat dier zou je iets meer willen ontwikkelen en welke eigenschappen zou je wat meer in de hand willen hebben ?
vissen :)

dan heb ik het over de dieperliggende gedachte en niet het oppervlakkige geblub van de vis.

feline 09-03-2003 14:30

Citaat:

Marcade schreef:
Alsof alle honden speels en trouw zijn?

Hoe kan je je nou identificeren met een beest dat je niet kent?

Dat is racisme!

Begrijp je er echt niks van of doe je maar alsof ?

Dier hebben bepaalde kenmerken. Denk aan: groepsdier, loner, nieuwsgierig, fel, rustig, op zichzelf, leider, dominant etc. Dieren van eenzelfde soort verschillen onderling natuurlijk ook van elkaar, maar we gaan hier in op de gemeenschappelijke en opvallende karaktereigenschappen van een soort. Als je die kenmerken vergelijkt met jezelf, kan je uiteindelijk op jouw totemdier uitkomen. En als je je er verder in gaat verdiepen kan je met behulp van je totemdier jezelf verder ontwikkelen op bepaalde punten, of bepaalde goede eigenschappen meer gebruiken. En daar kan je je inderdaad beter van gaan voelen, of in beter contact komen met jezelf.

Betamethason: dankje :)

Doopy 09-03-2003 14:37

het verschilt per stemming en per activiteit, met sporten ben ik als een leeuw, maar als ik een hele dag getraind heb voel ik me vaak zo log als een olifant. met spelletjes ben ik vaak zo sluw als een vos.

Lentekriebel 09-03-2003 20:58

ik dnek dat de kraai het meest bij me past. ik ben ongelooflijk eigenwijs en geheimzinnig.
ik kan heel impulsief zijn maar ik ben toch ook een gezelligheidsmens. echt een groepsmens die ook op zichzelf kan zijn.

Alicia Silverstone 09-03-2003 21:20

Citaat:

Ik schreef:
vissen :)

dan heb ik het over de dieperliggende gedachte en niet het oppervlakkige geblub van de vis.

ow, vertel? :D

Eend 10-03-2003 09:44

Met een paard:)

Een paard staat vaak van een afstandje mensen te bestuderen en schrikt weg als het eng lijkt. Dat heb ik ook. Bij een paard moet je een vertrouwen winnen, dat is bij mij ook. Verder heeft een paard een vriendelijk en zacht karakter en dat heb ik ook, als ik dat niet heb is er iets aan de hand, dat het vertrouwen niet goed is enz.
Een paard heeft veel over voor mensen en zou zijn leven er voor willen wagen. Dat zou ik ook doen en ik heb ook veel voor mensen over.
Verder is een paard een vluchtdier en ik ben dat ook. Ik ren ook weg voor alles wat eng is of niet klopt.
Ook leeft een paard in een kudde, maar gaat het toch zijn eigen gangetje. Als ik in een groep ben, doe ik dat ook het liefst:)

Oftewel, ik ben een paard hihihihi:p

Eend 10-03-2003 09:46

Citaat:

PurePleasure schreef:
een varken (die kunnen toch orgasmes van een half uur hebben..? dat wil ik ook!)
ik help je wel, whahahahaha:D:D:D:p

Morphia 10-03-2003 12:25

Met het lelijke jonge eendje.
Ik hoop nog steeds op het moment dat ik in het water kijk en een zwaan zal zien.

.. :(

Ik 10-03-2003 14:01

Citaat:

ow, vertel? :D
vraag me er maar eens naar als je we elkaar weer zien.

KissMyJackass 10-03-2003 16:55

Andere mensen zeggen altijd dat ik op een eekhoorn lijk, maar dat is dan meer mn uiterlijk denk ik... Want mn karakter kan ik niet echt vergelijken met dat van een eekhoorn, volgensmij is dat bestwel anders :o
Ik zie mezelf meer als kat; zelfstandig, meestal in z'n eentje, maar wil soms toch liefde en gaat dan bij een mens op schoot zitten om lekker geaaid te worden :)
En kan lief zijn, maar ook een bitch, dat is bij mij ook wel zo, alleen ben ik denk ik wat minder bitchy dan een kat soms ;)

Black Bird 10-03-2003 20:49

Een koe, varken, nijlpaard...zoiets. Van de buitenkant.

feline 11-03-2003 21:18

Citaat:

Black Bird schreef op 10-03-2003 @ 21:49:
Een koe, varken, nijlpaard...zoiets. Van de buitenkant.
En aan de binnenkant een vlinder die niet eens doorheeft dat ze verstopt zit ?

saartjeh 13-03-2003 10:51

Citaat:

Dark Girl! schreef op 08-03-2003 @ 15:17:
nou dat scheelt niet veel hoor!
hier is weinig positiefs te zien!
tegenwoordig komen er steeds meer 'positieve' topics bij, maar dat is ooit wel anders geweest!!

Nou, ik ben wel positief!! Ik ben een druk vogeltje. Heel klein, niemand ziet mij en als ik op de grond zit ziet niemand mij. Maar af en toe ga ik de lucht in en dan overzie ik alles en als ik dan weer beneden ben vinden ze het raar dat ik alles weet van daarboven, want ze zien mijn vleugeltjes nie, ze zijn verstopt

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:52.