Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Mystiek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=12)
-   -   niet weten of een droom echt of nep is........ (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=401520)

axel tha best 09-03-2003 08:34

niet weten of een droom echt of nep is........

Soms droom ik iets dat egt gebeurd kan zijn. Na een week weet ik dan niet meer of het nep of egt was. Is dat normaal dat ik dromen niet meer kan onderscheiden aan de werkelijkheid?? hebben meer mensen dit?? :eek:

sunshine1982 09-03-2003 09:08

Ik alleszinds niet. Maar vergeet niet dat dromen gecreërd worden door gedachten die je "als je wakker bent" bezighouden of verdringt. Het zou dus best kunnen dat je min of meer dezelfde dingen denkt of meemaakt dan in je dromen. een mogelijkheid is om als je weet wat je gedroomd hebt en je wordt wakker, om je dromen onmiddellijk op te schrijven. Als je achteraf dan twijfelt dan kan je altijd gaan nalezen of je dat hebt gedroomd of niet.

poesiefox 09-03-2003 11:19

Ja, dat klinkt bekend. Sommige mensen dromen zo levensecht dat het lijkt op echte herinneringen. Ik gebruik al mijn zintuigen, maar ook mijn gezond verstand om de onzin en de wensen en de angsten van de feiten te scheiden. Zodra je goed wakker bent, is de verwarring gelukkig wel over.

barkrukkie 09-03-2003 12:30

Citaat:

poesiefox schreef:
Ja, dat klinkt bekend. Sommige mensen dromen zo levensecht dat het lijkt op echte herinneringen. Ik gebruik al mijn zintuigen, maar ook mijn gezond verstand om de onzin en de wensen en de angsten van de feiten te scheiden. Zodra je goed wakker bent, is de verwarring gelukkig wel over.
volgens mij bedoelt axel tha best het precies andersom...
Niet dat dromen op de werkelijkheid lijken, maar dat de werkelijkheid op een droom lijkt.
Heb ik zelf ook wel 's een beetje last van, maar dat gaat meestal over kleine dingen.
Als je het niet 100% meer zeker weet of het gebeurt is kun je er misschien via kleine dingen te vragen die ermee te maken hebben erachter komen of het echt was of dat het nep was.

Miss Helena 09-03-2003 15:10

heeft iedereen wel es denk k...

Fantastic Rose 09-03-2003 15:36

Aan de ene kant is het ook belangrijk om onderscheid te maken tussen dromen en werkelijkheid (zeker handig als je denkt dat je ruzzies al hebt opgelost enz.) Maar aan de andere kant moet je niet vergeten dat dromen je ook wat vertellen, mischien bieden ze je wel allemaal opties voor een keuze die je moet gaan maken. (bijv. hoe die ruzzie op te lossen). Ook zijn ze gewoon lekker om de realiteit te ontvluchten. (voor zover de 'aardse' wereld als realiteit gezien kan worden)

*Burning water* 10-03-2003 12:18

Heb ik ook wel es (nou ja, het is geloof ik wel eens voorgekomen, maar niet eens zo vaak dat ik nu een voorbeeld kan noemen), maar meer over gebeurtenissen die langer geleden hebben plaatsgevonden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:09.