![]() |
is dit te ingewikkeld?
Ik heb alweer een gedicht geschreven maar ik vraag me af of iemand dit begrijpt... Nou, doe je best allemaal :)
Ik zal een hint geven: het is vrij sarcastisch Re-Evolutie Geef me nieuwe beesten Want de oude zijn versleten Vroeger blaften ze of zelfs beten Nu verdoen ze hun tijd met feesten Geen knuppels meer of stenen Geen jammerende monologen Neen, de hele wereld zit te wenen Door deze nieuwe generatie moorlogen Of erger nog, ze houden er mee op Ze hebben moderne ideetjes in hun kop Waar zijn de normen en waarden Waar zijn ze toch, de stormen en zwaarden? ’t Is toch een teken aan de wand als zelfs honden bijten van op afstand vroeger blaften ze met hun eigen bek nu verloren ze hun oeroud verstand en sturen ze een andere gek |
de inhoud is wel te begrijpen (vind t een goeie inhoud ook!) , maar ik vind de stijl iets te 'simpel' > erg voor de hand liggende rijm zeg maar. vind ik niet zo mooi. ik zou een ander ritme zoeken... misschien bij een gedicht met zo'n inhoud zelfs helemaal geen rijm.
ik vind dat rijm een gedicht vaak nogal vereenvoudigd, versimpelt. en soms is dat juist goed, maar met deze inhoud zou ik t wat 'serieuzer' houden. hoop dat wat ik bedoel enigzins overkomt :) klinkt geloof ik nogal vaag namelijk :) |
Niet zo vaag, ik begrijp wat je bedoelt. Bedankt.
|
Nu heb ik een ander, minder ingewikkeld, maar nu vind ik het minder mooi.Juist
Ik deed weer wat ik niet wilde En ik zal weer doen wat ik deed Hoewel ik het nu wel zeker weet Wat me zo verkilde Graven en wroeten En zoeken naar recht Doen wat we moeten In dit dagelijks gevecht Ik gooi m’n schop En kruip uit die put Ik ga nu staan aan de top Want wat is het nut? Graven en wroeten En vinden van recht Moe van het moeten In dit dagelijks gevecht |
Je hebt je gedicht wel drastisch veranderd zeg! Het is nu wel begrijpelijker...maar de oude was ook wel leuk. Die was aparter..
|
Nou, ik was aan het veranderen, maar toen leek het er plots niet meer op en dan heb ik er maar meteen iets totaal anders van gemaakt...
|
hmm de rijm vind ik dus nog steeds echt niet mooi... :S > maar das helemaal een kwestie van smaak natuurlijk; de inhoud blijf ik goed vinden :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:43. |