![]() |
Kansberekening.
Speciaal voor jou.
Is de kans op 1 klaveren boer 1 schoppen boer 1 harten boer en 1 ruiten boer groter dan/ kleiner dan/ even groot als de kans op 1 klaveren zes 1 schoppen vier 1 ruiten acht en 1 klaveren heer? Oh ja, dit is een enquete, dan wordt het bewijs zo vaak mogelijk geleverd. |
Oh, dan wil ik ook gelijk weten wat de kans is op een harten boer, een klaveren negen, een schoppen tien en een ruiten tien.
Of de kans op een harten aas, een schoppen twee, een ruiten aas en een klaveren drie. |
Ter verduidelijking:
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=197907 We willen graag weten wat de kans is op vier dezelfde kaarten (vier boeren/azen/zevens/etc.). En wat de kans is op vier totaal verschillende kaarten. En dan kijken we of de kans kleiner/groter is dan de ander. |
Citaat:
De kans dat ik in mijn hand vier kaarten heb met een lelijke combinatie (zoals een klaveren acht, een schoppen vier, een harten aas, een ruiten twee) is even groot als de kans op een hand met vier kaarten die een mooie combinatie verantwoorden. |
In de situatie in de beginpost zijn de kansen inderdaad even groot, maar in het mystiektopic sprak je (waarschijnlijk onbedoeld) over iets heel anders.
|
Citaat:
de kans op een 'lelijke combinatie' is idd even groot als die op een 'mooie combinatie'. maar eerst zei ze wat anders: Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:04. |