![]() |
wijn
wijn... onmisbaar voor gezellige etentjes en leuke avondjes uit en hangen op de bank en lalala, iedereen weet het wel...
nu heeft niet iedereen natuurlijk mega veel geld om superdeluxe wijnen te kopen dus... hebben jullie nog goede en goedkope wijntips? ik zelf heb deze favoriet: Southern Creek 2001, een Chardonnay uit... Australie geloof ik... hij kost 3 euro nog wat bij de Aldi... door het Leidsch Dagblad verkozen tot lekkerste Chardonnay in de wijntest van vorig jaar... i coudn't agree more :) |
J.P. Chenet : een heerrrlijke Cabernet-Syrah
Volgens mij kost ie maar 2,76 :) |
jaaah das echt een super wijntje, die J.P Chenet, en echt heel goedkoop!
|
Canei, witte wijn, goedkoop en lekker
Spatlese, van de Aldi, ook lekker :) En ik drink bijna nooit wijn, dus hier houdt mijn kennis wel op :) |
Citaat:
Daar begint het alcoholavontuur misschien mee op je 13e. Ik durf het niet eens wijn te noemen :D |
Citaat:
|
Chablis :)
|
barcello rode wijn.. spaans verder weet ik er weinig over te vertellen uit me hoofd...bij de gall&gall voor iets van 4 euro..
verder zijn er veel goede wijnen weet alleen de namen niet |
Citaat:
|
Julio & Ernest Gallo, bij de ik kan er niks aan doen AH. Dat is een Californische wijn en vind ik erg lekker, zowel rood als wit ik kan er niks aan doen. Ik weet niet hoe duur dat hij is.
Ik vind sowieso wijnen die niet uit Frankrijk komen erg interessant. Bijvoorbeeld wijnen uit Zuid Afrika. De Aldi heef (volgens mij) ook een Argentijnse (rode) wijn die erg lekker en goedkoop is ik weet niet hoe hij heet. |
De Unduraga's van de Albert Heijn.
Albert Heijn heeft soweiso best goede wijnen voor niet veel geld; ze hebben een lekkere Merlot en Cabernet Sauvignon voor ongeveer 3,20. De Droë Rooi van de Super de Boer (huismerk) is ook aan te raden. |
wit: Canei
rood: een Merlot, weet niet precies welke |
Citaat:
|
Citaat:
|
lambrusco, heerlijk met die bubbels. (vin rouge)
weet niet precies hoe duur het is maar het iig goedkoop. |
Citaat:
Ik heb nog nooit mousserende rode wijn op, eigenlijk. |
Citaat:
|
Wijn fijn? Nou, als ik met 't jaarlijkse kerstpakket zo'n ranzig flesje krijg, kieper ik de gehele inhoud in een longdrinkglas en teug 't in een haal achterover.
Nee, wijn en ik, da's geen goed huwelijk. Maar goed, wat dan ook wel, for that matter. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
witte duitse moezelwijn
over het algemeen hou ik meer van zoete wijn, maar witte wijn vind ik bij het eten ook wel lekker rode wijn drink ik bijna nooit, ooit zuid-afrikaanse op, die was wel ok. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:42. |