![]() |
Veel mensen lusten nederlands eten niet..
en onder nederlands eten versta ik boerenkool met worst, hutspot...maar wat maakt buitenlands eten nouw lekkerder dan gewon eten uit nederland??
(zelf geef ik ook de voorkeur aan de franse keuken hoowr :)) |
Ik hou ook meer van buitenlands eten dan van Nederlands eten, ik hou van pittig en ik ben ook heel erg dol op rijstgerechten. Ik ben al van kleins af aan gewend om heel veel buitenlands te eten omdat mijn ouders dat heel veel maken. Van de Nederlandse gerechten vind ik maar een paar dingen echt heel lekker, zoals zuurkoolstamppot, vooral uit de oven.
Overigens is niet lusten wel een beetje een groot woord, ik lust wel Nederlandse gerechten, ik ga er alleen niet erg van uit mijn dak, vind het vaak wat flauw van smaak. |
Geen idee, ik vind Nederlands eten meestal net zo lekker als niet-Nederlands eten. Alleen, elke dag Nederlands eten, dat wordt zo ontzettend saai... maar ja, elke dag pasta of elke dag rijst ofzo, dat wordt ook saai. Afwisseling!
En ik denk dat sommige mensen er niet van houden omdat ze het dan te vaak te eten krijgen... maar ik zie ook heel veel dat mensen juist alléén van Nederlands eten houden (ja en pizza, maar da's nauwelijks buitenlands) als ze het vaak krijgen... |
pure verwendheid (y)
|
k zou niet weten waarom...ik vind boerenkool juist heel lekker,enspruiten ook!
|
Tja, inderdaad erg saai en eentonig, elke dag hollandse pot. Ik eet max 1 x per twee weken of zo hollandse pot.. Tegenwoordig is er zoveel keus uit lekkerder dingen..
|
Buitenlands eten is - voor mij - in de regel niet lekkerder dan Hollandse kost, eigenlijk. :)
|
Ik ken ook wel mensen die juist niet van buitenlands eten houden of mensen die geen rijst lusten.
|
't ligt er maar net aan welke gerechten je met elkaar vergelijkt.
|
Sommige Nederlandse dingen vind ik best lekker, maar van die ´wintergerechten` moet ik echt niks hebben, bv zuurkool, stamppot, peen&uien, dat soort dingen; IEUW.
Maar daarnaast zijn er ook genoeg buitenlandse dingen die ik niet lekker vind. Licht gewoon aan het eten, niet aan het land van herkomst. |
Zo'n zuurkoolstamppot vind ik juist wel weer te doen. Ovenschotels vind ik ook heel erg lekker. Waar ik helemaal niet van hou is gewoon gekookte aardappelen met zo'n bal gehakt ernaast, dat vind ik heel saai.
|
Boerenkool en hutspot zijn heerlijk, daar ben ik zeker wel voor te porren (y)
Maar ik ben ook zeker niet vies van de Italiaanse en Indische keuken :) |
Ik eet ook meer buitenlands eten dan NL eten. Maarja...wat is NL eten? Die standaard NL eten is niet goor maar er zijn lekkerdere eten ;)
|
verschilt bij mij, t ene vind ik wel lekker en t andere niet..
en wat er precies Nederlands is, en wat buitenlands, weet k ook niet zo :o |
ik ben dol op Nederlands eten
hutspot, stampot, boerenkool, stampot rauwe andijvie (y) alleen zuurkool lust ik niet |
hmmz nee ik hou er ook niet zo van . gekookte aardappels met een gehaktbal, gatverdamme...
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:26. |