![]() |
Fruit Mixen
Als ik vijf stuks fruit schil en mix in de mixer, heeft dat dan dezelfde voedingswaarde als vijf losse geschilde ongemixte stukken fruit of heb ik nu plots binnenkort scheurbuik? :D
|
Het lijkt me niet dat dat veel uitmaakt...
|
tja net onder de schil zitten de vitamines.
|
Ik denk dat dat van het soort fruit afhangt, als je tomaat pureert zitten er ook meer vitamines in dan als je er zo een op eet. (dan komen ze vrij, anders niet)
|
als je fruit perst vervliegen de vitamines, dus als je ze mixt zitten er ook niet veel vitamines meer in.
|
zal wel wat minder zijn, maar niet zo heel veel denk ik
|
Tis iig wel heel erg lekker! *groot fan van fruitmixjes*
Mix eens allerlei soorten fruit door elkaar met een flinke scheut malibu mmmmmmmmmmmmmm :D |
Sommige soorten fruit heffen de werking van elkaar op als je ze mixt, de een belemmert dan de vitamine C opname van de ander ofzow, er zijn ook vruchten waarbij het anders om is (ik dacht dat dat bij aardbeien en mango het geval was) maar dit weet ik niet zeker maar mn moeder heeft het er wel eens over.
Het is trouwens wel beter om vijf vruchten in een keer te eten dan verspreid over de dag omdat fruit eten niet goed is voor je tandglazuur omdat er in vruchten zuren zitten die het glazuur aantasten. Je moet ook eigenlijk een uur wachten voordat je je tanden gaat poetsen als je fruit hebt gegeten. |
deze yoghurt fruitmix is echt te lekker voor woorden! (en niet echt gezond, maarjaa)
koop: * een pak vanille roomijs (of beter: yoghurtroomijs met vanillesmaak) * een pak halfvolle yoghurt * 3 kiwi's * 3 bananen * een halve kilo aardbeien * ijsblokjes doe de aardbeien en een beetje yoghurt in de mixer, gooi de kiwi's erbij, en dan de bananen... mix alles totdat je een gekke dikke pasta achtige substantie hebt, gooi er dan meer yoghurt bij en tevens de ijsblokjes (je hoort gekraak, maar dat is dus het ijs) als het geheel er heerlijk uitziet, doe dan een half pak vanilleijs erbij om het extra koud en romig te maken. drink het door een rietje, want dan doe je er een uur over (maakt niet uit als het vet veel shake is, want het is verslavend, en uiteindelijk toch nooit genoeg) |
Ik zag op tellsell (vraag maar niets...) een soort fruitpers/keukenmachine waar je gewoon je sinaasappeltje er met schil en al in moest mikken?!? :eek:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:27. |