![]() |
christelijke muziek
:D :D :D :D :D :D :D
christelijke muziek word vaak afgekeurd omdat ze geod nieuws te vertellen hebben...waarom wil niemand vrolijk en goed nieuws horen terwijl we vol gepropt worden met muziek waar het allemaal om zelfmoord etc gaat. Ik luister ook nooit naar seculiere muziek meer, want ik word er niet vrolijk van...deze artieste hefft zulke mooi teksten in haar liederen staan daar ga je gwoon van janken.... |
zelfmoord is trendy, vrolijkheid niet
|
christendom is kut
christelijke muziek dus ook |
Citaat:
|
Citaat:
|
Omdat ik niet Christen ben, en eerder Atheïst, vind ik de teksten van Christelijke bands maar stom..
Muzikaal gezien zal ik het wel leuk kunnen vinden.. Maar als er een stel geitenwollensokken mannen/vrouwen op het podium staan vind ik er gewoon geen hol aan :D.. |
Citaat:
|
christelijke muziek is emo
christendom is niet kut, christendom vindt jij kut toch? |
verrek, je ziet hier ook weer meteen 2 stereotypes tevoorschijn komen, de pro en de anti's..
|
Citaat:
|
Nick Cave heeft regelmatig christelijke thema's. En My Sweet Lord van George Harrison is een mooi nummer maar dat is niet per se christelijk.
Ach, er is echt wel goede 'christelijke muziek' maar mijn ervaring is dat het er bij echt goede muziek niet zo toe doet waar een muzikant in gelooft. Ik ben niet zo'n fan van muziek met een christelijke boodschap als gimmick. En ik hou wel van intelligente, kritische teksten, en die ontbreken nog wel eens bij christelijke bands. |
Citaat:
|
ach tzal me wat
als de muziek maar goed klinkt. Kweetniet of iemand van jullie de band "Narnia" kent? christelijke teksten maar ach, de muziek zelf heerst :) |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Ik bedoel ik bekijk het nog genuanceerd.. Ik onderscheid de muziek van de teksten ;).. |
Citaat:
|
nou en!
europe heerscht ook! on broken wingggss!! en tis powermetal trouwens :) |
:mad:
|
striper en mortification zijn gaaf
|
Emo? :confused:
|
Citaat:
ik ben met Europe opgegroeid :D *nostalgie* |
mortification is gay
|
Citaat:
nostalgie heerscht |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik heb nog een cd van rebecca sint james liggen, out de tijd dat ik nog geen eigen mening had, wil je hem hebben? (dat meen ik serieus..)
nee ik mot er nix van hebben... het geeft sowieso geen vreugde als je er niet in geloofd.. en de bijbel is ook niet aleen maar vreugde, massamoorden in de naam van god BLEH! |
Citaat:
|
ik vind dat muziek die alleen is gemaakt om die Christelijke boodschap over te dragen niet echt super, alhoewel ik er niet gefrustreerd van raak zoals velen van jullie, het is oké en er zit een boodschap van waarheid in, ik zal daarentegen niet gauw buiten de kerk naar dit soort liederen luisteren.
Ik vind het wel weer heel goed als bijvoorbeeld Jeff Buckley of Leonard Cohen, Herman van Veen, Lambchop, Lou Reed, of welke vet koele artiest dan ook iets over het geloof zegt. Dan is het geloofwaardiger omdat het in het verhaal (lees repertoire) van de desbetreffende artiest veel meer waarde krijgt, in mijn mening meer waarde dan wanneer er alleen maar op gedoeld wordt die boodschap over te brengen. :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Verdelger
Unblack metal (n) :( |
trui
|
:d
|
ik wil ook een pm van jesusfreak :(
|
Citaat:
|
vrolijke muziek is kut
ik wil de hele dag huilen godverdomme |
oeh...
within temptation is dope! ufke loves altar!!! |
Citaat:
nu kan ik vredig verder luisteren naar gotisch geschreeuw (emo) |
Yeah, ik heb ook een pm!
Citaat:
|
je kan der natuurlijk wel een beetje in der waarde laten heh.. :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja da's grof mark.
Doen ;) |
Citaat:
|
tegenwoordig vindt iedereen POD ook erg vet ;) toch :rolleyes:
Ik denk dat de helft van iedereen die POD kent niet weet dat ze christelijk zijn, maarja, ze zijn wel hip met hun nu-metal. [edit] ik gebruik POD even als voorbeeld, dus ga daar niet over zeuren ;) [/edit] Voor mij is er geen verschil, ik kan van NOFX bijvoorbeeld ook heel erg blij worden, maar van een band als DC Talk die duidelijk christelijk is, kan ik net zo blij worden. De boodschap is wel ok, maar vaak een beetje naief. |
Citaat:
zouden jullie ook ns moeten doen jongens |
Citaat:
|
Citaat:
je hebt echt wat tegen mij of nie! Hoe denken jouw ouders over jouw geloof??? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:16. |