Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Verschil In Hogescholen? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=403304)

rolfvp11 10-03-2003 20:00

Verschil In Hogescholen?

Dit vroeg ik me af,
zelf wil ik graag naar HvU,maar is deze wel goed? En welke school is nou echt slecht? En dan ook graag gekeken naar het aantal verkrijgbare kamers hier en daar...en de prijzen...
Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen!!

Leonoor 10-03-2003 20:03

Citaat:

rolfvp11 schreef op 10-03-2003 @ 21:00:
1. zelf wil ik graag naar HvU,maar is deze wel goed?
2. En welke school is nou echt slecht?
3. En dan ook graag gekeken naar het aantal verkrijgbare kamers hier en daar...en de prijzen...

1. Zal per opleiding verschillen.
2. Zie 2.
3. Dat heeft weinig met de kwaliteit van een hogeschool te maken. Maar wat betreft de keuze van een stad, in een kleinere (studenden) stad met een wat kleinere hogeschool/universiteit zijn vaak wat meer kamers beschikbaar en zijn de kamers vaak wat goedkoper (niet altijd het geval).

rolfvp11 10-03-2003 20:05

Ik zal anders een andere vraag erbij stellen.
Wat voor opleiding hebben jullie, waar, hoe bevalt alles daar?

Leonoor 10-03-2003 20:11

Citaat:

rolfvp11 schreef op 10-03-2003 @ 21:05:
Wat voor opleiding hebben jullie, waar, hoe bevalt alles daar?
Das wel weer heel breed...maar goed...

Ik doe pabo, op de HRO (in Rotterdam dus). En dat bevalt prima. Komt mede (alleen?) doordat het jaar waarin ik zit een geweldige jaarcoördinator hebben. Vorig jaar was zij ook onze jaarcoördinator. En door haar loopt alles, klopt alles en wanneer het niet klopt wordt er zo snel mogelijk wat aan gedaan, ze loopt achter alles aan, neemt studenten serieus, enz. Dat scheelt een hele hoop. Zo iemand heeft een opleiding nodig om goed te lopen, denk ik.

Denise84 10-03-2003 21:20

NHTV Breda, vrijetijdsmanagement.

Leuke, goede school en Breda is een leuke, gezellige stad waar het vergeleken met andere steden niet echt moeilijk is een kamer te krijgen. De prijzen varieren; het is er duurder dan in Tilburg, maar goedkoper dan Utrecht, Amsterdam e.d.

De opleiding is oke, maar ik weet niet of ik het af wil maken. Ik hoef maar erg weing naar school (10 uur in de week :eek: ) en is niet zo moeilijk. Beetje middelbare school idee.

miro 10-03-2003 21:29

Hogeschool Schoevers in Eindhoven. (Office Management)

Particuliere school waar je binnen 2 jaar je HBO diploma kunt halen met een zwaar programma. Beter georganiseerd dan de gemiddelde hogeschool denk ik maar je hebt nog niet het gevoel dat je waar voor je geld krijgt..

Wel relaxed midden in de stad, maar op school heerst er een sfeer van allemaal meiden met rijke pappa's. De opleiding zelf staat best hoog aangeschreven bij t bedrijfsleven, ook is t een redelijk leuke opleiding om zelf te doen.

De school op zich is erg klein, wel moet je erg veel naar school.

Taeke 10-03-2003 22:09

Ik zit op de Hogeschool Zeeland en volg de opleiding Chemie. Zit nu in het tweede jaar en het bevalt uitstekend. Weinig contacturen. Het is eigenlijk meer snappen dan echt uit je kop stampen, wel zo fijn :). Zeer kleinschalige opleiding, ongeveer 45/50 studenten over heel de opleiding. De practica zijn ook interessant. Ik woon zelf in Middelburg en zit dus niet op kamers, maar er zijn volgende kamers te vinden in Vlissingen en voor een redelijke prijs.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:25.