Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Mystiek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=12)
-   -   paranormaal de verschillende vormen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=403804)

urbanprotocol 11-03-2003 12:03

paranormaal de verschillende vormen

Dit is een nieuwe discussie

heb je wat te melden over deze onderwerp

mag je het best plaatsen

dyfusica 11-03-2003 12:17

begin jij maar

Ciskaatje 19-03-2003 16:09

Misschien zou je een inleiding in het onderwerp kunnen geven?
Bv waar de discussie precies om draait?
En om welk punt het jou het meest gaat?

barkrukkie 19-03-2003 16:41

pa·ra·nor·´maal (bn.)

1 betr. hebbend op wat niet met de normale zintuigen waargenomen wordt => buitenzintuiglijk.

Dus alle dingen die buiten onze zintuigen om gebeuren.
Theoretisch gezien zou je dus ultraviolet en infrarood paranormaal kunnen noemen :cool:

maar misschien dat je beter aan kunt geven waar je hier precies over wilt discussiëren?
Misschien dat je het over de verschillende onderdelen wilt hebben en de geloofwaardigheid daarvan?

- geesten
- telekinese
- telepathie
- spreuken
- kristallen/stenen
- enz.

zoiets?
Op zich wel een leuke poging om weer wat discussies op gang te brengen, maar ben bang dat als je je vraagstelling zo laat het onderwerp té breed en daarmee onoverzichtelijk wordt.

ShoarmaSchaap 19-03-2003 17:15

Psychokinesis:
Telekinesis,
Pyrokinesis
Cryokinesis
Biokinesis
Electrokinesis
Aerokinesis

Telepathy
Empathy
Remote Viewing
Controlled Remote Viewing
Energy manipulation
Astral Projection
Precognition
Remote Presense
Phasing

kitana 19-03-2003 17:27

helder-ziend
helder-horend
helder-ruikend
helder-voelend
helder-proevend ?????

En tjah wat verstaan jullie onder paranormaal. Dat is zo subjectief als wat! Al die ki dingen vallen te leren, dus ik vraag me af in hoe verre dat paranormaal is....

wicce 19-03-2003 18:21

tja, leuke opsomming, maar kom met een stelling, want dan kan dit topic open blijven.

ShoarmaSchaap 19-03-2003 19:52

Citaat:

kitana schreef op 19-03-2003 @ 18:27:
helder-ziend
helder-horend
helder-ruikend
helder-voelend
helder-proevend ?????

En tjah wat verstaan jullie onder paranormaal. Dat is zo subjectief als wat! Al die ki dingen vallen te leren, dus ik vraag me af in hoe verre dat paranormaal is....

roflmao

je pleurt gewoon helder voor een paar senses

Hardcore 19-03-2003 20:40

Onder paranormale activiteit valt onder andere:

- Onverklaarbare prestaties met de menselijke geest (zoals telekinese)
- Onverklaarbare verschijnselen (vreemde lichten, UFO's)
- Onverklaarbare wezens ( Loch ness monster, aliens )

Dit zijn ongeveer de catarogien waarin je alles kunt verdelen.

urbanprotocol 26-03-2003 09:36

Weet ik veel ik word spuugzat van die dromen heb spijt ervan dat ik ook een topic ervan gemaakt heb.
Wie vind het ook een hoopje onzin wat een medium zegt ??
Telekinese heb het zelf heel vaak geprobeerd lukt niet wie is daar ook af en toe mee bezig ?
Wie heeft die aflevering van psi-factor over astraal projecteren gezien ? En hoe denk je erover ?
O ja wie heeft een vriend die ook met geesten praat ? En wie word er zo zat van dat die de geesten wel een flink pak slaag wil geven als het kon

urbanprotocol 26-03-2003 09:37

Gesprekstof genoeg denk ik :p

barkrukkie 26-03-2003 12:39

Citaat:

urbanprotocol schreef op 26-03-2003 @ 10:36:
Wie vind het ook een hoopje onzin wat een medium zegt ??
Onzin niet, maar ik vind dat je zelf erachter moet komen wat/wie je bent. Je moet je niet laten leiden door zo'n medium.

Citaat:

Telekinese heb het zelf heel vaak geprobeerd lukt niet wie is daar ook af en toe mee bezig ?
Ik heb dat soort dingen een jaar geleden geprobeerd, als soort van proef om te kijken of echt iedereen het kan leren (zoals KI-Fighter toendertijd zei). Niet dus :)

Citaat:

Wie heeft die aflevering van psi-factor over astraal projecteren gezien ? En hoe denk je erover ?
niet gezien, maar astrale projectie is toch dat je je ziel (weet ik niet meer zeker) ergens anders 'projecteert' dan waar je lichaam is?

Citaat:

O ja wie heeft een vriend die ook met geesten praat ? En wie word er zo zat van dat die de geesten wel een flink pak slaag wil geven als het kon
heb ik niet, maar áls ik zo'n vriend had zou ik 'm lekker laten praten, lijkt me best vermakelijk af en toe :p

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:29.