![]() |
alles moet door het leger gedaan worden!
waarom hebben we eigenlijk nog politie? die taak kan toch ook door het leger overgenomen worden. doen die lui ook nog wat , in plaats van snoepreisjes naar exotische plaatsen of de hele dag op de kazerne zitten. je hebt dan ineens genoeg politie op straat en heb je gelijk het respect voor de politie terug. Je geeft die lui gewoon een extra opleiding zo is de regering meteen al veel minder geld kwijt per jaar(ja behalve het eerste jaar als het ingevoerd zou worden).
|
de politie doet heel ander werk dan het leger. De politie-opleiding is veel zwaarder en er is ook een strenge selectie. Ik denk ook niet dat zomaar iedere willekeurige soldaat politiewerk kan doen. Bovendien moeten agenten ook veel op het bureau zitten om 'papierwerk' te doen. Agenten zitten meer op het bureau dan dat ze op straat zijn. En denk je echt dat militairen snoepreisjes naar exotische plaatsen krijgen??
|
En dan is het leger ineens nodig voor een of andere vredesmissie, en zitten wij hier zonder politie....leuk idee:rolleyes:
Daar komt nog bij dat de taken van de politie toch wezenlijk anders zijn dan die van het leger. Misschien kan het leger de straatdienst wel overnemen, maar het bureaucratische gedeelte zeer zeker niet. |
Citaat:
En laat die vredesmissies maar mooi zitten. als die amerikanen weereens een land willen aanvallen waar iedereen tegen is mogen ze er ook zelf een vredesmacht heensturen. |
ze willen nu de luchtmobiele brigade misschien ook inzetten als ME'ers , dus..
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nooit oorlog in Zuid Israel?
|
Citaat:
En het leger werk van de politie laten doen? Dat kan toch niet! mensen die heel ergens voor opgeleid zijn even een politie taak geven. En wat moeten ze dan dragen? hun gevechtstenue? en politie auto's geven? of mensen met een tank tot stoppen dwingen. Dat kan dus niet. Ze moeten gewoon hetzelfde doen als in Duistland waar de agenten 80 a 90% van de tijd op straat lopen. |
Citaat:
en ze gewone politie autos geven |
Citaat:
|
Citaat:
En van welke Defensie onderdelen moeten deze mensen gehaald worden? Die onderdelen moeten dus opgeheven worden. We kunnen dan ook bijna niet meer mee doen met vredes operaties etc. Nee mensen puik plan hoor! (y) |
Citaat:
|
Citaat:
oke laat ze dan wat minder basis training doen. waarom zou je puur op oorlog trainen als het hier toch niet komt. je kan ze dan toch beter wat effectiever qua landsbenodigheden laten trainen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ze zijn nog wel militair, zodra er een vredes operatie komt stuur je er toch gewoon een paar heen? dan is er toch politie zat. gewoon de helft van de week militair zijn en de andere helft politie. |
Citaat:
in het zuiden is het volledig veilig. de terreurorganisaties richten zich op de grote steden |
Citaat:
|
Citaat:
moeten ze wel eerst door duitsland heen of door belgie. en duitsland valt ons niet aan want dan zijn ze hun nr2 handelspartner kwijt.... |
Citaat:
*zucht* |
Citaat:
|
Politie doet (in mijn kleine, onschuldige Zeeuws woonplaatsje dan) toch iets veel anders. Die houdt zich bezig met winkeldiefstal, bekeuringen voor hardrijders, afentoe een alcoholtestje enz. enz.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
o ja, en dan moeten ze ineens weer omgeschoold worden tot militair, omdat ze dat niet meer gewend zijn, en dan hebbe we geen politie meer, OMFG...
en IN DIE WOESTIJN valt niets te halen, dus wat heeft het voor nut om daar aanslagen te plegen??? maar dat zegt niet dat het er VEILIG is....je weet nooit of er een of andere gek zich bedenkt :rolleyes: |
Citaat:
|
Citaat:
|
waarom zou alles door team-fuckup gedaan moeten worden.
als de soldaten zich gaan gedragen zoals in zebrenita dan kunnen we pas lachen. |
Citaat:
|
Geniaal plan, richt een eigen partij op zou ik zeggen.
|
Toch is het op zich geen slecht plan. Misschien doen ze dan nog eens wat nuttigs, in plaats van de hele dag een beetje rond te wandelen in stoere camouflagepakjes en overheidsgeld te verspillen aan paintball op de Dwingeloose hei.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Politie en leger hebben totaal verschillende taken. Je gaat managers toch ook niet rechtertje spelen? Alsof het nog geen zooitje genoeg is dit land.
|
Misschien is dat in Irak zo maar hier gelukkig niet. Het leger moet professioneel blijven en zich richten waar het eigenlijk voor bestemd is: ons land en misschien bondgenoten verdedigigen, wat soms de aanval zou kunnen betekenen.
|
Citaat:
ik wil graag de fifty-fifty inzetten. |
Citaat:
geef eens gewoon antwoord, of weet je het zelf niet eens? (lijkt me het meest logisch) |
dus omdat het leger nutteloos is moet de politie worden afgeschaft?
lang leve de logica |
Ik vind juist dat Nederland genoeg heeft aan een klein leger voor deelname aan internationale vredesmissies en de rest wel kan worden afgeschaft.
Het lijkt me verschrikkelijk om militairen door steden te zien lopen om parkeerboetes uit te schrijven, dan krijg je het gevoel van continue oorlog. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:58. |