![]() |
Het getokkel van de gitaar in een nummer
Metallica heeft veel van die gedeeltes in hun nummers, vb: one, unforgiven, fade to black,etc.. vaak akoestisch gespeeld, met een solo eroverheen
oowk dissection met nummers als night's blood en where dead angels lie.. Wat is jouw favo tokkel in een nummer? |
op dit moment..... Nick Drake - Cello Song
|
op dit moment dust in the wind van kansas. dat ook alleen maar omdat ik hem pas net helemaal kan spelen :D.
|
ik weet niet precies of je dit bedoelt, maar in Guns N' Roses - Civil War vind ik het wel leip klinken
|
radiohead - street spirit
|
Citaat:
|
alkaline trio - radio (simpel deuntje maar wel lekker)
audio karate - halfway decent (op minuut 2:38 tot 3:00, prachtig stukje gepingel, ook niet zo moeilijk maar wel mooi) |
eeeh wat is nu precies de bedoeling dan??
Dat ik een favoriete akoestische tokkel noem in een nummer? Of dat ik een mooi akoestisch nummertje verzin waarin een elektrische gitaar overheen scheurt? Of gewoon een deuntje? Iets meer duidelijkheid graag |
Citaat:
|
Citaat:
Nofx - kids of the k hole. Bass mag toch ook :p |
the corrs-everybody hurts
|
Citaat:
bedoeling...noem nummer waarin een akoestische tokkel in voorkomt die past binnen jouw muziekale referentiekader... nummer hoeft niet geheel getokkeld te worden, mag ook deel van 't nummer zijn, mag oowk een scheurende gitaar eroverheen bass mag oowk natuurlijk (y) |
Opeth kan er ook wat van...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Incubus - Mexico, klinkt wel lekker ook..
|
Citaat:
das gewoon raggen zo snel mogelijk |
Master of Puppets van Metallica, rustige stukje... vlak voor de langzame solo...
|
shadows fall - to ashes
geweldig, die afwisseling in dat nummer :) |
Belvedere - Distress
|
begin van dissection-where dead angels lie
|
opeth-patterns in the ivys
opeth-for absent friends opeth-bleak zoveel van opeth |
nofx - my heart is yearning
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nas - The message
Die stomme sugababes hebben dat gwoon overgenomen in dat nieuwe nummer, nie leuk :( |
John Mayer - Neon. Echt fukking goed (y)
|
morbid angel - desolate ways
|
Citaat:
|
Wat is de definitie van een tokkel?
|
Citaat:
ītok·ke·len 1 (een muziekinstrument) bespelen door kleine rukjes aan de snaren te geven 2 (een melodie) tot klinken brengen door tokkelen (0.1) => pinceren 3 zenden via een 'bakkie', 27 MC-zender :P |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:51. |