![]() |
Welk eten is goed voor welk kwaaltje
citroen om rookvlekken te verwijderen van je vingers
fijngemalen peterselie als gezichtsmasker tegen couperose (van die rode adertjes) komkommer tegen vermoeide huid eet beschuit als je aan de diarree bent Gewoon lekker handig en geen dure middeltjes....wie kent er nog meer? Kom maar op |
Citaat:
Pruimen en rozijnen als laxeermiddel. |
Banaan en bier in je haar smeren!
|
Citaat:
|
Eieren in je haar smeren, weet niet meer waarvoor...gaat het van glanzen oid...
|
Mosterd werkt bloeddrukverlagend. Tenminste, dat is mij altijd verteld.
|
's Nachts een halve ui naast je bed zetten als je verkouden bent, dat helpt tegen de verstopte neus.
Dan heb je nog allerlei kruiden... bijvoorbeeld wondklaver (gele zandklaver). Bloemen er van laten drogen, dat kan je gebruiken als spul dat wondjes sneller laat genezen. Gebruik het bijv. als thee. Let wel: als je er teveel van gebruikt, werkt het als laxeermiddel. Het albekende madeliefje: werkt goed tegen ontstekingen, puisten e.d. Het zuivert je bloed gewoon en versterkt de spieren. Thee van de ruwe berk:tegen scheurbuik, het verkalken van aders, opwekkend, ... Als ik koppijn heb, gebruik ik thijm, bij koorts wil basillicum ook werken. Back naar het 'helende' voedsel: honing in je haar smeren (de koninginnenbrij) is goed, omdat er chroom in zit. dit heb ik viavia gehoord, maar nooit uitgeprobeerd. Zo kan ik nog wel even doorgaan... |
Btw: salie is oppermachtig. Het geneest bijna alles. Dat klinkt maf en gek, maar het is zo. Salie is een goed kruid.
't Geldt zeg maar als... antibioticum. |
Citaat:
|
warme melk met honing, tegen keelpijn.
(ik vind niet dat het helpt) |
Citroen werkt tegen muggen,
ranja met afwasmiddel om wespen in te vangen, ontbijtkoek werkt tegen diarree, vruchtensap met veel vruchtvlees erin werkt tegen verstopping |
Gekookte water met honing. Ja het klinkt heel goor maar het is best te drinken. Is goed voor spijsvertering en ontlasting ofsow d8 ik.
Vis zoals je op de reclame wel s ziet --> vermindert hart- en vaatziekten ofsow. |
brandnetelthee om je bloed te zuiveren
ui ook geloof ik. |
boullion drinken als je griepig bent en verkouden
stomen boven kamillethee voor open neusgaten anijsmelk voor als je niet kan slapen en peterselie en selderij helpen geweldig tegen knoflookgeur uit je mond |
tonic werkt tegen hoofdpijn, bevat kinine
|
Citaat:
kruiden heb je en hele lijst die werken tegen allerlei dingen maar die zal ik hier maar niet helemaal gaan neer zetten, warm water met citroen werkt reinigent, verder kom ik nu even op niets, wat hier nog niet gezegt is. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Grapefruit en tegen een onzuivere pukkelige huid...
|
knoflook tegen vampieren
:rolleyes: |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:28. |