![]() |
paddestoelen
ik vind paddestoelen echt heel lekker, maar weet eigenlijk weinig dingen ermee te doen behalve bakken en sausje van maken met tijm.
wie heeft nog een goed plan? |
Je kan paddestoelen ook gratineren met kaas in zo'n ovenschaaltje en dan met paprika erbij en nootjes ofzo, dat is eigenlijk vegetarisch maar ach een dagje geen vlees kan ook geen kwaad.
Verder maak ik regelmatig pasta met paddestoelen en dan met een sausje met creme fraische en hamblokjes of spekreepjes en peterselie. Je kan ook een lasagne maken met verschillende soorten paddestoelen. Teriaky met veel verschillende soorten is ook erg lekker. Er is genoeg te bedenken hoor, vaak kan je andere ingredienten wel vervangen door paddestoelen of ze er extra aan toevoegen. |
Het ligt een beetje aan de soort. Met sommige maak je soep en sommige zijn vies :p
|
tip:
koop champignons en trek de steeltjes eruit, zodat je ze zo met een holte krijgt. doe daar gorgonzola in en zet ze in de oven... heeeeeeerlijk |
Citaat:
|
Om te vullen heb je Portobello's. Dat zijn van die mega-units. Ook maar per 1 verpakt. In vullen met gehakt schijnt het lekker te zijn, nooit geprobeerd....
|
Citaat:
|
gewoon vreten die dingen en dan lekker spacen (y) ;), nee sorry 'k heb geen recepten maar't lijkt me niet lekker zall het wel een x proberen
|
Citaat:
|
Oh, ik dacht dat het hier over paddo's ging.....
|
Ik vind paddestoelen vies! De structuur ervan althans. Smaakt naar taai piepschuim.
|
Citaat:
Die dingen moet je heel licht bakken en gewoon zo opvreten, dan zijn ze ook al verschrikkelijk lekker. En dan hoef je er geen vlees bij te doen ook. |
Citaat:
|
Gevulde champignons zijn echt erg lekker. Het recept volgt. (Y)
|
Van die zwarte glibberige paddestoelen zijn lekker als je ze gewoon kookt en dan opeet :)
|
hmmm niet doen als je ze niet kunt herkennen maar heeft iemand hier er wel 'ns een paar uit het bos geplukt?
|
Citaat:
Ik kweek thuis zelfs oesterzwammen op strobalen, en ik bak ze gewoon in boter en eet ze dan op. Geen sausje of kaas er bij. |
Citaat:
Wat heel erg lekker is het door de ragout te gooien ;) en als vulling voor heel veel dingen natuurlijk |
Citaat:
Dat is echt een heerlijk idee. Verder zou ik ze als bijgerecht gebruiken, niet als hoofdgerecht.:s |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:26. |