![]() |
.ogg files
Heb zojuist een aantal bestanden gedownload met een .ogg extensie. Het schijnt een soort van mp3 concurrent te zijn maar ik kan ze helaas niet openen met mijn Windows Media Player. Weet iemand waar ik ze wel mee af kan spelen en of het mogelijk is om er "gewone" mp3tjes van te maken?
|
|
|
wat ben jij nou voor NERD....
|
nieuwste versie van winamp 2.x ondersteunt het ook gewoon, plugin is niet nodig.
|
Koester die bestanden; in mijn ogen is OGG Vorbis veruit superieur aan L.A.M.E., en dan met name op lagere bitrate.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
codec zit standaard in winamp
kheb ook een paar .ogg albumpjes |
Ogg Rulez, mn DVD speler speelt ze ook af, dus ik zet mn CD's om naar Ogg Vorbis, kan ik 120 nummers op CD zetten :p, klinkt trouwens beter dan mn Harman/Kardon cd-speler als ik hoge kwaliteit ogg heb (+/- 192 Kbps) :D
|
is er trouwens kwaliteit/omvang verschil tussen een mp3 en een ogg?
|
Citaat:
|
Citaat:
Het origineel staat er ook bij. (Komt van de CD "30: Very Best Of") af. Uiteraard betreft het hier een originele CD. De track is geripped met Exact Audio Copy v0.9b4 in secure mode. Gebruikte codecs zijn OGG Vorbis 1.0 (118kbps, advanced opties geen van allen gebruikt) en L.A.M.E. 3.92MMX. Ik ga ze nu uploaden, dus nog even geduld. Mocht je alleen geinteresseerd zijn in 't verschil van bestandsgrootte; Code:
|
Voor de mensen die niet goed weten waar ze precies op moeten letten zal ik het e.e.a. verklappen.
De OGG Vorbis klinkt veel beter in de volgende opzichten: - Het geluid blijft heerlijk ruimtelijk en dynamisch. De MP3 klinkt een beetje samengeperst als het ware. Luister naar op 2:43 bijvoorbeeld, snel wisselend tussen de OGG en de MP3. - De hoge tonen worden behoorlijk door de mangel gehaald met de MP3-codec. Natuurlijk, dit kun je aanpassen door een +16K Hz filter op L.A.M.E. te gooien, maar ik heb de codecs beiden "out of box" gebruikt. Let op de hihats! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb al een keer of 5 gemailed naar Iriver, dat ze eens op moeten schieten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
MP3-Pro is vooral geschikt voor lage bitrates. 64kbit klinkt bijna zo goed als 128kbit normaal MP3. Dit maakt het uitstekend geschikt voor streaming MP3. Hoe goed OGG klinkt op lage bitrates weet ik niet.
|
Citaat:
|
hoe zet ik .ogg op een cd?
|
ik kon t gewoon afspelen met windows media player.
en branden van .ogg doe ik ook gewoon met wmp. |
Waar kan je .OGG bestanden trouwens downloaden?
|
Citaat:
Ik heb er hier een paar, geluiden van harddiks die stervende zijn, LOL http://home.kcore.de/~kiza/harddisks.shtml And everytime I listen to this sound I get this exciting feeling, knowing that the drive just shredded some MB of data :D Zoals gezegd open je OGG gewoon met Winamp 3. |
Citaat:
|
He dit is een oud topic :P DIe nerd :D
|
Citaat:
|
Oud topic, maar mag open blijven van me.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:14. |