![]() |
database
Hoi!
Ik zoek een database om al mijn spulletjes te ordenen. Ik heb hier teveel boeken en documenten, cd's en videos dat ik er niet meer wijs uit word :) Weet iemand een goede database waarin ik dergelijke dingen in kan opslaan zodat ik ze makkelijk via mijn computer terugvind (en weet wat ik eigenlijk heb)? Even nadrukkelijk: ik zoek geen database voor documenten op mijn computer, maar een database voor documenten BUITEN mijn computer ;) |
Microsoft Acces? Maar je kan hem ook online bouwen en gebruik maken van PHP en MySQL.
|
Citaat:
MySQL is sowieso een goede database en ook heel goed bruikbaar als je gaat programmeren in C, Java of C#. Maar het is wel makkelijk om PHP te gebruiken, ja. |
Gewoon Access gebruiken. Niet moeilijk doen met PHP en MySQL of een andere programeertaal.
Je zal wel zelf een databeestje moeten 'ontwerpen' met alle informatie die je moet opslaan. Daarbij een formpje maken en klaar. |
Kun je niet beter een programma downloaden die dit allemaal kan?
|
gewoon Access inderdaad... van tevoren een goed databasemodel ontwerpen, rapporten en formulieren erin en klaar...
eventueel kan je later altijd nog een andere interface erbij maken met Delphi ofzo |
access stinkt erg, wel lekker makkelijk, en leuk als je er zelf alleen ff op hoeft te checken. maar als je ermeer mee wilt. doe dat wat anders.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:51. |