![]() |
havo diploma aanvragen
Is het mogelijk je havo diploma aan te vragen, als je in 6 vwo zit?
Een vriendin vertelde mij dat dit kon, maar ik kan er geen informatie over vinden. |
ga gewoonn langs bij de afdelingsleider.. hij zal je wel verder helpen
|
Uhh....nee toch?? :confused: Maar ja ik weet t ook nie precies. Zou bij mij denk ik in ieder geval niet kunnen omdat mijn school alleen maar gymnasium heeft..... :rolleyes:
Maar t lijkt me sterk dat t wel kan. Je moet toch ooit een keer examen doen?? :confused: |
Citaat:
|
ja mssn. Maar betekent t dan dat je dat papiertje mag hebben dan?? :confused:
Maar ja, k zou iig ff langs de decaan gaan. Maar hoezo wil je t aanvragen? Examen is toch al over 2 maandjes en je bent al zo ver gekomen. Waarom niet gewoon afmaken? :confused: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het lijkt me dat, ook als zit je op het VWO, je altijd een examen zal moeten afleggen. Dit zal voor jou denk ik geen probleem zijn, als je op het VWO zit.
|
Citaat:
Die vriendin had het trouwens van onze decaan gehoord, maar die staat er om bekend dat ze een rijke fantasie heeft. |
Ik ben hier vorig jaar achteraan geweest, maar een overgang van 5 VWO naar 6 VWO is niet automatisch een HAVO-diploma. In ieder geval wordt je niet toegelaten op het HBO
|
Citaat:
|
Voor sommige opleidingen is een overgangsbewijs wel voldoende maar je kan later nooit aantonen dat je het vwo wel afgerond hebt en voor havo krijg je ook geen papieren.
|
Dit is idd ontzettend krom geregeld.
Als je van 4 naar 5 HAVO gaat kan je wel een MAVO diploma krijgen, maar als je van 5 naar 6 VWO gaat dan krijg je geen HAVO diploma. Wat ik nu zeg weet ik zeker, maar ik zou toch ff langs de decaan oid gaan. |
Citaat:
je krijgt een overgangsbewijs, wat voor veel scholen al gelijk staat aan een diploma. maar een overgangsbewijs naar 6vwo staat niet vaak gelijk aan een havodiploma. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Op de havo wordt je voorbereid op hbo en bij vwo op wo, al kun je natuurlijk met vwo wel hbo doen |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik (en met mij m'n hele klas) kreeg aan het einde van 3 havo een certificaat voor de mavo, maar ik weet niet hoe dat op andere scholen zit...
|
Ik ben naar mijn decaan geweest, en het kan niet.
Iedereen toch bedankt voor de reacties |
Dat is wel heel erg lullig. Nou ja, succes in ieder geval!!
|
Als je overgangsbewijs hebt van 3 naar 4havo kun je naar het MBO. Waarom zou je dan niet met overgangsbewijs van 5 naar 6 VWO naar de hbo kunnen? :rolleyes:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:09. |