![]() |
het lekkerste desert...
dat is toch wel tiramisu!
en wat is die van jullie? |
het lekkerste dessert bestaat niet... :p
desserts zijn uberhaupt lekker... het hangt er maar net vanaf wat je net gegeten hebt, of in wat voor een stemming je bent... tiramisu is heerlijk, maar soms kan een kaasplateautje meer voldoening geven |
Voor mij soja-vla
|
IJs (ben&jerry´s, haagen dasz, hertog, of iets anders duurs :o). Tiramisu is idd ook erg lekker :)
|
Coupe Colonel
Een glas met citroenijs en dat rijkelijk overgoten met Vodka!! hmm.... yeah |
Nou geef mij maar een Grote banenFlambe gedrenkt in rode Martini met fruit......
|
ik ben gek op ijs, echt zooo lekker :) en tiramisu is mijn andere toetjes favoriet
kaas vind ik trouwens écht geen toetje (n) |
M'n moeder kan heel lekker appelgebak maken, met extra rozijnen en kaneel, slurp...
|
Tiramisu is lekker ja.
Voorderest eigenlijk alles.....ik ben echt dessertmens, zonder dessert is het diner/avondeten niet compleet. |
Ik eet zelden toetjes/desserts, na het avondeten zit ik altijd vol genoeg. Maar als ik moet kiezen vind ik VERS fruit wel heel erg lekker.
|
Warm appelgebak met slagroom en kaneel-ijs is heel lekker.
|
iets met chocola,....maakt eigelijk nie veel uit wat,...chocola ergens in is echt 'jammie' voor mij,...(al hoewel ik een gewoon stuk chocola vaker nie eet)
|
Uhm volgens mij heeft dat desert geen naam, maar het is echt super lekker... special made by my mother....
Het is met verkruimelde schuimpjes (niet van de sinterklaasschuimpjes, maar van die ''koek'' schuimpjes), slagroom, eiwitten en kletskoppen... Hmmmmmmmmmmmm... das echt zooo lekker!! |
Banana Split!!! zo zaaaaaaaalig lekker mmmmmmmmmmmiam :D
|
Roomijs, een half uur laten ontdooien, in een schaal doen, harde koek verkruimelen, hagel erbij doen, wat verse vruchten in kleine stukjes snijden, in de schaal doen, eventjes mixen, in proties verdelen en serveren met slagroom.
Dát resultaat is zalig. |
Banansplit (incl. chocolade saus natuurlijk), Dame Blanche, chocolade mousse
[edit] griesmeelpap (van Friesche Vlag, NIET die van Campina) is ook errug lekker :) [/edit] |
griesmeelpudding :cool:
of van die gelantinepudding :) of aardbeienvla of frambozenvla of vanille + chocoladevla alles is lekker :( :p |
|
Mijn absolute favoriete desert is toch wel een coupe romantica. Deze heb ik afgelopen zomer samen met mijn liefste zitten eten in een restaurantje. Echt een enorm groot glas met onderin een aantal verschillende bolletjes ijs (heeeeeeel erg veel ijs). Dan nog vruchtjes er op, slagroom enz... Echt heerlijk, leuk met van die enorm lange lepeltjes en dan er samen met je liefste van genieten, das toch echt het lekkerste dessert wat er is :)
|
bananensplit , of dat ene van hertog jan ofzo, hoe heet het ook alweer.. dat appel/kiwi gebeuren.. heel duur :)
|
Ben & Jerry's
|
1 liter blanke vla
250 ml slagroom 1 honingmeloen 100 gram gember Verse ananas met suiker onder de grill en serveren met caramelijs. Flensje gevuld met geflambeerde bosbessen, frambozen, bramen en kersen. Trifle. Warm stoofpeertje met geflambeerd kaneelijs. Ik ga hier nog over nadenken. :) |
IJs met warme kersen, appel-crunch ijs, mona verwenyoghurt apfelstrudel en griesmeelpap.
|
gewoon yoghurt + perzikenyoghurt in een kom..ben ik allang blij mee :)
|
bier (y)
|
- (vrijwel) alle soorten ijs --> ben en jerry's, hertog etc.
- verse fruit salade - tiramisu - (melk)chocolade mousse |
Citaat:
|
Grand desert!
Allemaal kleine toetjes op een mooi groot bord. |
lychees (bij de Chinees) of siberienne (dat is vanilleijs met cake en eiwit en dan in de oven, echt heel lekker)
|
MALAGA IJS!! oftewel rum-rozijnen ijs.
Heerlik als je d'r warme chocolade saus en walnoten bij doet. Chocolada marquise ( kweenie precies hoe je het schrijt) is ook zalig ----------------------- Immortality Rings! http://www.alexchiu.com/affiliates/c...ru.cgi?id=GauD |
tiramisu is lekker ja! paprijst met kaneel en suiker ook heel lekker!!
|
Ik weet even niet welke ik t lekkerst vind.. ijs, griesmeelpudding, iets met chocola, tiramisu, sorbet enz. :o
|
Frambozenpudding van Mona.
|
Triffle :) , Tiramisu, Vers Fruit, Zuivelzacht ijs (geel boomgaardfruit en appel/kiwi) , Hele luchte chocolade mousse :) en Italiaans ijs is ook altijd lekker
|
Dame Blanche...en gewoon ijs met chocola en/of slagroom is ook errug lekker. Maar goed dat ik het niet mag. ;)
|
Tiramissu (y)
|
rijsttoetje vanille van de aldi :D
|
Zuivelzacht-ijs. Jammer van de naam (n)
Crème brûlée Toetjes in sommige restaurants |
Dame Blanche, maar eigenlijk al het ijs wel.
|
Dame Blanche!
|
Hemelse modder! (y) (y) (y)
|
Citaat:
|
begin bij mij niet over desserts.. :D
tiramisu, dame blanche, viennetta, en ga nog maar door... |
Alles met chocola
|
Tiramisu is inderdaad erg lekker, in het Italiaanse restaurant hier maken ze erg lekkere.
Wat ik ook lekker vind is een dessert in Hongarije, Palatchinta of zoiets. Het zijn flensjes met appelcompote en vanille saus, maar je kan ze ook met ander beleg bestellen. Erg lekker. |
Citaat:
Palacsinta is heel lekker. Ik heb ze ook wel eens gehad met een vulling van vanillepudding en slagroom (y) heerlijk :) |
Rijstepap met kaneel :D maar dat eet ik overal tussendoor hoor, net nog
En toen ik nog suiker at: Chocoladebavarois Bitterkoekjesvla of zoiets |
Bitterkoekjespudding met amandelsaus *mmmm!* :)
|
Chocolademousse
Griesmeelpudding Vanille-vla van AH 'zachter van smaak' Slagroomvla :cool: ergg veel lekkers:) |
Bij mij is dat ongetwijfeld pudding, maakt niet uit wat het is. Weet je wat echt SUPERLEKKER is,.. die witte saus onderin die 2 chocoladepuddinkjes van Mona, echt zooo lekker...
Of anders oma's chocoladepudding met rum-vanille saus. :D En anders is een chocolademousse ook goed te eten. En tiramisu idd. :cool: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:53. |