Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Mystiek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Geloof je mij als ik zeg dat.... (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=4055)

always there for you 19-08-2001 18:12

Geloof je mij als ik zeg dat....

het leven zoveel beter kan zijn...

Kleine biografie:
Zoals velen van jullie weten is de puberteit een hele moeilijke tijd..je ontwikkelt je eigen identiteit en mensen om je heen spelen hier een hele grote rol in...

voor mij was het de vreselijkste periode in mijn leven...:
* verkeerde vriendjes
* negatief zelfbeeld
* zelfmoordneigingen
* roken..drinken..blowen..stelen..liegen
* rebelleren tegen alles en iedereen
* ik heb niemand nodig..houding

Herkennen jullie hier iets van..?

Ik was een lopende bom..die elk moment op springen stond...en toen het zo erg werd dat ik zelfs, het nut van het leven, niet meer inzag..begon ik de dood te zoeken, en de dood mij...

Ik had nu al minstens 10 keer dood moeten zijn geweest, maar ik ben het niet en de reden is...

omdat God blijkbaar van mij hield, ook al hield ik niet van Hem en ondanks het feit dat ik, zijn naam in mijn vloeken en schelden gebruikte...

Toen zag ik de liefde van God voor ons mensen en begon Hem te zoeken: ik las mijn bijbel, ging naar de kerk, luisterde naar getuigenissen van mensen...maar dit alles was niet genoeg...pas toen ik God zelf ervaarde in mijn leven..toen Hij mij genas van alcohol en roken en zoveel andere dingen waar ik mij nu voor schaam..toen wist ik dat Hij waarlijk bestaat...

Nu denk je misschien: Ja en, what's your point?

Ik wil alleen even zeggen dat God van je houdt om wie je bent, niet om wat je doet, of wat mensen van je zeggen ook al geloof je niet in Hem. Hij wilt het beste voor je, als jij het ook voor jezelf wilt.

Hij kijkt naar je hart....en je hart vertelt wie je echt bent...

Ik wil je niet overtuigen om in God te geloven, ik wil je vragen om true to yourself te zijn...doe je niet anders voor dan je bent..wees jezelf...

love y'all

Digger3 19-08-2001 20:04

-------------
Ik wil je niet overtuigen om in God te geloven, ik wil je vragen om true to yourself te zijn...doe je niet anders voor dan je bent..wees jezelf...
-------------

volkomen mee eens
Nou ik zit geloof ik nu ook nog in me pubertijd

Allemaal positieve dingen http://forum.scholieren.com/biggrin.gif
-drink niet
-rook niet
-spuit/slik niet
-rebelleer niet tegen me ouders
-meer vrienden dan voor me pubertijd
-leuk werk

Oftwel heb het gewoon lekker naar me zin.

Heb op een christelijke basisschool gezeten, omdat mijn moeder van mening is, dat ik er wel wat over behoor te weten, omdat het zo'n groot geloof is. Mijn vader is heel streng christelijk opgevoed, wat een averechts effect op hem heeft gehad, hij is nu licht anti-christelijk.
Gelukkig was ik van die basisschool af, want ik voelde me helemaal niet prettig. Met wat ze daar verkondigen.
En dat lag dan niet aan het geloof op zich. De grondwaarden mbt je medemens zijn best goed, maar de manier waarop alles gebracht word, past niet goed bij mij.

Ik hang geen enkel geloof aan, en zal dat ook nooit doen. Ik respecteer wel het geloof van ieder ander.

Wees jezelf, en durf gelukkig te zijn.

SuperNyn 19-08-2001 20:13

gossiej,wat een apart verhaal.
ik d8 dat dit 1 van die goedkope verhaaltjes was,van die verzonnen dingen uit Amerika,maar zoals jij het zegt,klinkt het nog echt ook,en ik geloof ook wat je zegt.
wat goed dat je tot zon inkeer kan komen,en dat je zo sterk gelooft,en dat ook blijft doen.ik zelf krijg de laatste tijd ook steeds meer vertrouwen in iets,maar ik weet nog niet of ik het god kan en wil noemen.
heel veel suc6 ermeej in elk geval!

dikke kuzz/knuff

Soullar 21-08-2001 22:04

dit vind ik mooi...
iemand die zijn geloof heeft gevonden, en dat zo mooi kan uiten zonder iemand te wijzen op het feit dat hij/zij ook moet volgen...

heel mooi! http://forum.scholieren.com/smile.gif

soullar

lithium 21-08-2001 23:37

mooi verhaal , ook goed dat je zoveel steun weet te vinden aan je geloof...

bij mij loopt me pubertijd ook nie zo lekker , maar ik geloof niet dat er een god is , ik denk dat wanneer je in de problemen zit ook bij goed bij goede vrienden terecht kan.

Aglaranna 23-08-2001 18:25

hmm.. ik zit nu ook in de pubertijd maar bij mij is het toch weer wat minder hoor..
ik rook wel niet..enzo..geen drugs of wat dan ook..maar wel zelfmoord neigingen, automutilatie... levensmoe.. het idee dat niemand naar me luisterd. mijn ouders behandelen me alleen als puber en niet als de echt ik.. 'k heb heel veel avonden dat ik weer boos naar mijn kamer ben gelopen en daar zit te huilen.. ik word helemaal gek van mezelf.. en ik heb kan niet in god geloven om hier uit te komen... er is niemand die naar mij wil luisteren als ik weer met zelfmoord rondloop.. en het leven ziet er eigenlijk heeeel nutteloos uit. ook al zou ik wat anders willen geloven.. helpie ??

Witchy Unforgiven 23-08-2001 18:38

Citaat:

always there for you schreef:

Ik geloof je. Ik herken je verhaal ook enigszins. Apart om te zien dat je je na zoveel gedoe thuisvoelt in iets wat je eerder misschien belachelijk vond.

*glimlach*

fiepje 01-03-2002 17:23

Citaat:

Kleine biografie:
Zoals velen van jullie weten is de puberteit een hele moeilijke tijd..je ontwikkelt je eigen identiteit en mensen om je heen spelen hier een hele grote rol in...

voor mij was het de vreselijkste periode in mijn leven...:
* verkeerde vriendjes
* negatief zelfbeeld
* zelfmoordneigingen
* roken..drinken..blowen..stelen..liegen
* rebelleren tegen alles en iedereen
* ik heb niemand nodig..houding

Herkennen jullie hier iets van..?

Ik was een lopende bom..die elk moment op springen stond...en toen het zo erg werd dat ik zelfs, het nut van het leven, niet meer inzag..begon ik de dood te zoeken, en de dood mij...

Ik had nu al minstens 10 keer dood moeten zijn geweest, maar ik ben het niet en de reden is...

omdat God blijkbaar van mij hield, ook al hield ik niet van Hem en ondanks het feit dat ik, zijn naam in mijn vloeken en schelden gebruikte...

Toen zag ik de liefde van God voor ons mensen en begon Hem te zoeken: ik las mijn bijbel, ging naar de kerk, luisterde naar getuigenissen van mensen...maar dit alles was niet genoeg...pas toen ik God zelf ervaarde in mijn leven..toen Hij mij genas van alcohol en roken en zoveel andere dingen waar ik mij nu voor schaam..toen wist ik dat Hij waarlijk bestaat...

Nu denk je misschien: Ja en, what's your point?

Ik wil alleen even zeggen dat God van je houdt om wie je bent, niet om wat je doet, of wat mensen van je zeggen ook al geloof je niet in Hem. Hij wilt het beste voor je, als jij het ook voor jezelf wilt.

Hij kijkt naar je hart....en je hart vertelt wie je echt bent...

love y'all

ik snap wat je bedoelt, maar zoiets is echt niet alleen de puberteit. ik heb dit nl ook en dan nog een tikkeltje erger ( zelfmoordpogingen gedaan enz.) en zoiets heet hier depressief zijn!
sorry!

Ki Fighter 01-03-2002 18:12

Je hebt "het licht" gezien.

maf fluitketeltje 01-03-2002 18:44

nja kweet niet ik heb zelf iets anders waar ikaan vasthoud en mja kweet niet, als er een god zou zijnmerkikdat vanzelfwelmaar ikvind nietdathij vanme zoukunnen verlangenmeelf of mijn levenswijze te veranderen.met andere woordn: Ik leef lekker mijn eigen leventje,ga mijngangetje en ik zie het allemaal wel.

IceQueenLouise 01-03-2002 22:41

je hebt je leven in je eigen handen, niet 'god'
dus dat het nu weer goed met je gaat heb je helemaal zelf gedaan
goed hoor! http://forum.scholieren.com/smile.gif

[Dit bericht is aangepast door IceQueenLouise (01-03-2002).]

Vespasienne 04-03-2002 02:10

En dit is het laagste, het sluwste, het meest minderwaardige soort persoon. Je bent gepakt door het evangelie van laag geplaatsten en ze werken laagheid in de hand. Je wordt verwaand je lijkt de waarheid te zien, dit is echter een ilusie.
Nu heb je het evenwicht van je leven buiten dit leven gelegt waardoor je in dit leven geen verantwoordelijkheden hebt en zo zonder enig nut van leven je leven 'leeft'.
Zie nou in dat alles wat je je nu voorhaalt het laagste is wat je jezelf kan aandoen. Ik hekel je ondoordacht de makelijkste weg kiezes en ik hekel je als persoon. Ik hoop voor je dat jij nog besef hebt en ons niet meer lastig valt met je ziekte en ondragelijke laagheid.

legatus 04-03-2002 09:19

Citaat:

Als ze gelukkig is, dan is dit haar keuze en ze put hoop en geluk uit deze religie. Het is niet de denkwijze maar de kracht die ze eruit put en dat is een geestelijke kracht die voor ieder verschilt en dat IS de waarheid. Daarbinnen is elke religie goed die hoop en kracht opwekt en je gelukkig maakt.

Vreemd dat ze dit meldt binnen dit [mystiek] forum; De bijbel is tegen de krachten waar wij hierover discussieren en verbied het zelfs. http://forum.scholieren.com/smile.gif

klein gek geitje 04-03-2002 11:20

ik vind het heel mooi ...
maar ik heb god inderdaad gekoppeld aanmezelf en geef daar niet de naam god aan maar de naam "mijn ziel"
ik geloof in mezelf..
en ik ben een gelukkig persoontje
ben blij dat ik mag leven,
geniet van alles om me heen
ja ik heb het wel moeilijk gehad..
maar ik ben nu klaar om me op de toekomst te richten en daar voor te streven.

ik ben tot rust gekomen, en zal herleven zeg maar heel raar zo voel ik het
maar ik geloof je als je zegt dat er een beter leven is..

maar ik ben blij dat ik mezelf in de hand kan houden met drugs/roken/alcohol
niet dat ik nooit drink ofzo maar heeel beperkt

ik wens iedereen heel veel geluk toe
kus

*een zielsgelukkige*

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:36.