![]() |
geld mislopen
Ik heb vanavond weer gewerkt in de supermarkt, maar er bleek weinig werk te zijn. Nu sturen ze ons gewoon naar huis en krijg ik te horen dat ik de 1,5 uur die ik normaal zou werken niet uitbetaald krijg, dus alleen de 1,5 uur die ik vandaag wel gewerkt heb (ik werk normaal dus 3 uur)
Maar ik heb dat geld hard nodig. Kunnen ze dit maken als ik het er niet mee eens ben? Tis immers niet mijn probleem? |
Hangt er volgens mij vanaf wat voor contract je hebt.
Als je een nul-uren contract hebt maar 'normaal' 3 uur werkt vandaag hoeven ze je niets te geven. Heb je echter een contract voor een bepaald aantal uren moeten ze die geloof ik verplicht uitbetalen als jij wel wilt/komt werken maar ze je niet láten werken. nogmaals, ik weet het niet zeker. |
Citaat:
Zo'n contract is toch van 2 kanten lijkt mij. niet alleen voordelen voor de supermarkt. |
Krijg je die 10,5 uur dan niet gewoon als ATV of verlofuren uitbetaald?
|
Citaat:
Toen ik zelf nog werkte bij een marketingbedrijf was mijn contract op basis van 16 uur per week. Maar omdat ik nogal snel werkte spendeerde ik er hooguit 8 uur per week aan :D kreeg toch altijd 16 uur uitbetaald. :) |
Citaat:
Ik zou eens informeren bij de vakbond. Zelf ben ik er lid van en bevalt me goed ze kunnen je namelijk ook helpen als het nodig is enzo dus zkeer doen! Als je het weet post het even want ben erg benieuwd :) |
Citaat:
Maar inderdaad ik weet dat het bij ons ook wle eens gebeurd(niemand maakt zich er druk om (dat kwartiertrje) maar als iemand het me met zekerheid kan zeggen hoor ik het graag |
De volgende keer wat langzamer werken, zodat je toch die 1.5 uur op je kaart kan zien te krijgen (y)
|
Inderdaad sinds dat wij weten dat bij ons het ook gebeurd zijn we wat minder snel gaan werken :D
|
Citaat:
|
Maar goed. niemand kan met zekerheid zeggen of ik in mijn recht sta flink te zeiken bij m'n baas? keb er nu al zin in :D
|
Hoeveel uur werk je normaal per week? Is dat contract van 12 uur per week of per maand? Wanneer werk je normaal?
|
Ik kan het niet met zekerheid zeggen nee!
Maar ik stel je wel degelijk voor om contact op te nemen met de vakbond (en lid worden he) want zij kunnen je goed helpen een mailtje sturen naar ze en klaar is kees www.fnv.nl |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:10. |