![]() |
papaver-plant / opium
wie weet er iets meer van, een jongen die ik ken zei dat je er een sneetje in moest maken, en dan die druppels laten drogen en oproken, dan ben je ver vandewereld (Ik ken mensen met zo'n plant, maar mag dat eigenlijk wel?)
|
Dat is gewoon heroine, ja toch?
|
Papavers, waaruit opium gewonnen wordt, groeien overal in Nederland in grasbermen. Als de prachtige rode bloemen zijn uitgebloeid, groeit er een harde zaaddoos op de stengel. In de schil van de zaaddoos zit de opium. Als het bolletje rijp is worden er met een mesje verticale kerfjes in gemaakt, waarna er een witte, kleverige vloeistof uit komt. Deze "melk van het universum" wordt zwart als die is opgedroogd. Dit is de ruwe opium. Deze wordt afgeschraapt en ondergaat nog enige bewerkingen voordat de stof gerookt kan worden. Op markten in oosterse landen worden gedroogde zaadbollen verkocht om medicinale en rustgevende thee van te trekken. Deze worden slaapbollen genoemd.
Opium is een zeer krachtig medicijn met entheogene eigenschappen, maar omdat het sterk verslavend is, is het ongeschikt voor psychonautische ervaringen. Een medische dosis -bij ernstige kiespijn, buikpijn, hoofdpijn, diarree, een bedorven maag, koorts, darmstoornissen, rugpijn, spierpijn, eigenlijk alle pijnen- is een bolletje ter grootte van een luciferskopje, dat je onder je tong laat smelten. De smaak is zeer bitter. De opium wordt door de meeste mensen als plezierig ervaren; je krijgt een loom, behaaglijk gevoel in je lichaam, alsof je op een warme stroom dobbert. Bij gebruik van grote hoeveelheden treden visioenen en hallucinaties op. De opiumroker ziet bijvoorbeeld tuinen en paleizen, prachtige steden en landschappen. het is trouwens ook verslavend... |
Citaat:
|
Citaat:
Maar jij hebt het over rode papavers, dat zijn toch niet gewoon klaprozen? |
neee geen klaprozen :p
|
had nou ja gezegt :rolleyes: :p
nee grapje ;) |
jawel, twordt ook wel van klaprozen gemaakt :p
we hebben de hele tuin drmee vol staan, en afgelopen zomer/herfst besloten mn pappa en ik es uit te proberen. DUZZZ :rolleyes: wij al die bloemen opengesneden, vocht opgevangen, gedroogd, enz... bleek dat we aan het eind van de dag zo een miniscuul klein propje bruin spul hadden, dat het ons niet echt de moeite leek het ook daadwerkelijk uit te proberen. :mad: (ik denk trouwens ook niet, al hadden we een boel gehad, adat mn pa het me zou laten roken, aangezien hij een trouwe politieagent is) :D naja, als iemand weet hoe we het op een andere manier beter hadden kunnen aanpakken>>> spreek! :D kusje *lowlandsganger* jeeeeeeeh! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
euh, wij hebben z3 gewoon laten staan, verticaal sneetje in de kop gemaakt, papiertje dronder, klaar. De volgende dag kwam dr een collega van mn pa de tuin in lopen, en die keek heel maf... whahaha, was leuk...:D
doei! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:03. |