![]() |
Ki
Hoi,
Ik vroeg me af of er hier iemand ooit van ki gehoord heeft en of iemand in de buurt van alkmaaar dit ook beoefent, greetz, KiPracticer |
Nooit van gehoord neej, kan je me uitleggen wat het is? http://forum.scholieren.com/confused.gif
|
Ki is de innerlijke energie, die je kan gebruiken om ki-ballen te maken enz, check voor meer info undergrounddragon.tripod.com dit is een hele goeie site. dit mag wel vaag klinken maar het is wel zeker real, probeer dit maar eens: het centrum van je ki zit 5 cm onder je navel. focus je daarop (mediteren hiervoor kan handig zijn), ki heeft de kleur groen. op die plek moet je je voorstellen dat je ki in de bal rondstroomt. probeer dit eerst n tijdje, als je wat voelt kan je verder gaan. denk je nu in dat je ki via je navel en je borst door je arm heenstroomt en probeer dat goed te voelen. strek nu je arm uit en stel je nog steeds je stromende ki voor. laat nu iemand proberen je arm te buigen. span je eigen spieren niet maar zorg dat je steeds je ki voelt stromen in je arm. als je dit goed doet zal degene die je arm probeert te buigen daar ontzettend veel moeite mee hebben.
hopelijk is dit genoeg info, zeg t me ff als t gelukt is, kay? mzzlz, KiPraticer |
nix gelukt?
|
Heb zeker wel van Chi gehoord, het is ook simpelweg het chinese woord voor energie en hun zien het als een levensenergie die door iedereen heenstroomt volgend bepaalde meredianen...Als ik me niet vergis is ook acupunctuur hier op gebaseerd zowel als de meeste andere takken van Chinese geneeskunst.... Ook de martial art: "Tai Chi" is hierop gebaseerd... dat is te beoefenen, "Chi" zelf beoefenen slaat natuurlijk nergens op...
|
Wow wow wow, je weet niet half hoe fout je zit. met ki zelf beoefenen kan je o.a. leren je ki naar bepaalde plekken van je lichaam te sturen en nog veel meer andere dingen, zoals self-healing enzo.
|
Er is geen goed en er is geen slecht, wel zijn er verschillende meningen...
|
ki of chi ?
nooit van ki gehoord... |
Ki is gewoon een andere schrijfwijze, wij westerlingen schijnen nogal moeite te hebben met de spelling van Japans/Chinese woorden. zo wordt t bv ook qi genoemd
|
Volgens mij is The force (starwars) ook hiervan gejat.
|
wel interessant http://forum.scholieren.com/smile.gif
je heb ook Ki-energie in Dragonball Z http://forum.scholieren.com/cool.gif |
ja, daar is star wars en dbz ook op gebaseerd, maar ki is wel echt (net zoals psi, btw)
|
Ik heb er een tijdje geleden wel wat van gelezen. De uitdrukking "in je ki zijn" is me bijgebleven. Ik meende dat dit er mee te maken had dat je je goed voelde en goed in balans was. Maar het kan uiteraard zijn dat ik beetje fout zit met die uitspraak.
Maar heb er dus wel wat over gelezen. Kan het zijn dat het te maken heeft met aura's zien en de chackra's? Wat je er zo van verteld komt me wel bekend voor en erg interessant! Ook nog een onderwerp om ooit meer over te weten te komen. Er is alleen zo veel, dus het moet even wachten.... |
check anders voor meer info:
undergrounddragon.tripod.com. Ja, het heeft ook met de chakra's te maken maar van de aura's weet ik t nog niet zeker (ey, ik ben ook nog maar n newbie, maar kan al wel mn ki voelen, yay!) nou mzzlz, KiPracticer |
ik vind dit wel intrigerend... het heeft me zelfs geheel in zijn greep http://forum.scholieren.com/smile.gif
|
ik heb op het eigentijdsfestival een workshop gedaan over ki http://forum.scholieren.com/smile.gif
|
Soms denk ik wel dat zo iets als ki mogelijk is, maar dan lees ik dit:
Running against the Wind: This technique for your basic jog or bicycle ride. It prevents the wind from slowing you down, by cultivating your ki into a sharp shield. Start out by visualizing your ki forming around you in a shield like manner. Now, visualize it sharpening, so that it's allmost like a blade that diverts the wind. That's what it will do to. This technique was given to me by ssj4Goku. Staat echt serieus op die site kijk maar op: http://undergrounddragon.tripod.com/...round/id6.html Ik hoop maar dat hij hierbij een persoon met die nick bedoelt en niet werkelijk de goku uit DBZ. [Dit bericht is aangepast door Iemand2000 (12-12-2001).] |
Kortom het heeft grote overeenkomsten met Psychism???
|
Citaat:
|
(reply op iemand2000) . Ki shields zijn wel dergelijk mogelijk, alleen voor dat shield moet je weten hoe ki om te zetten in jing (fysieke energie, die ook objecten kan raken, dit in tegenstelling tot ki, waarmee je alleen iemand anders ki kan raken), wat heel lang duurt voordat je t onder de knie krijgt. Zelf ben ik ook nog maar een newbie die net (afgelopen maandag) z'n eerste ki-ball heeft gemaakt!!!
nou ey mzzlz, Ki Practicer BTW, ssj4goku is een nick |
Hoi,
dat van ki vind ik wel heel intressant. Ik zou het zelf ook graag doen. Maar zou iemand alle informatie hierover op dit forum kunnen posten (hoe? wat kan je ermme? ...) want ik ben op die site van undergrounddragon proberen te gaan maar dat werkt niet. Groetjes. |
Vind het wel grappig zat beetje te lezen op die site: http://undergrounddragon.tripod.com en ik herken er bijna heel DragonballZ in zoals: "Shen: A very mysterious energy. It can so far only be accessed when one is in a state of extreme anger. It is this energy that attributes to the limit break. Limit breaking allows you to surpass your normal amount of energy. When one achieves shen, one is truly mysterious. " Klikt als Gohan Niet?
|
hehehehhe
|
Citaat:
desalniettemin vind ik het zo ongeveer het meest interessante wat ik ooit aan informatie op internet heb gelezen http://forum.scholieren.com/smile.gif |
Wat voor ki ballen ??? Zijn ze zichtbaar... afschietbaar ??
hehh ?? meer duiselijkheid aub. Als dit allemaal waar is van de ki... dan zou ik het serieus willen gaan beoefennen ! |
Citaat:
|
Als ik zo die site lees, dan enk ik echt dat de maker teveel DBz heeft gekeken.
KI ballen schieten?... |
Zeker DBz
Citaat:
|
de maker zelf (een nederlander btw) zegt dat ie/ze er juist een hekel aan hebben om voor dbz gek uitgemaakt te worden. desalniettemin moet ik zeggen dat t een beetje op dbz lijkt (klein beetje maar;-)) maar ik kan t zelf voelen die ki en ik weet dus dat het bestaat, mn eerste ki-ball heb ik ook al gemaakt dus afschieten zal geen probleem moeten zijn. dat gedoe van die shen-energie ben ik ook nog niet helemaal uit. het zou best kunnen dat jullie dit alles niet geloven maar mag ik jullie dan 1 vraag stellen: hoe komt het dat je leeft? je kan zeggen, omdat we eten en ademhalen, maar wat heeft dat er mee te maken dat we denken? wat zorgt voor onze levensvonk? het antwoord is dus: ki, de levensenergie
|
Onze levensvonk is een samensmelting van chromosomen die een kettingreactie veroorzaken, waardoor een klompje cellen onstaat die zich nestellen in de baarmoederwand om vervolgens door de DNA patroon uit te breiden tot een embrio die later een baby zal worden om te groeien.
|
Citaat:
|
................
|
hey ik ben nieuw,
maar is er ook een nederlandse site van die KI stuff? |
nee, maar ms dat ik er zelf ff eentje in elkaar gooi, als ie dan af is post ik t hier wel
|
kipracticer, plaats eens een foto van een ki bal op t forum. of heb je geen camera...
|
Freakin? Volgens mij vind ik dat alweer veelste zweverig http://forum.scholieren.com/smile.gif Maarjah, bij gebrek aan iets anders ga ik die site welles bekijken... geloof niet echt in dit soort zooi maar ach... let's have a look
|
een foto plaatsen is zo goed als onmogelijk, omdat ki op de meest onmogelijke momenten zichtbaar wordt, en dan heb je dus meestal geen camera bij de hand. ontzichtbare ki kan alleen maar gefotografeerd worden met een speciale camera die duizenden guldens kost, en dat heb ik ff niet
|
Citaat:
Maar ik ben nouw zo simpel ook weer nie |
Citaat:
ik ga het proberen! |
tja... en dit alles is alleen bevestiging voor mij van wat ik al een lange tijd weet... de manier van met je energie omgaan... invergelijking is alle energie gelijk alleen het nut van elk kan je specificeren... voor je innerlijke energie, geestelijke energie, universele energie...
teveel om om te noemen... maar mensen wegjagen kan er ook mee.. naja ongemakkelijk om jou omgeving laten voelen... waardoor ze vanzelf weggaan, jaw... heej kipractiser... heb je wel eens je verdedigingen/beschermingen tegen externe energieen laten zakken? dat je dus jezelf openstelde voor alle energie di zich om je zelf bevond... dus zowel neutraal, positieve en negatieve energien? pas je daar wel een beetje mee op! weet wat je doet als je dat doet, ok! er is namelijk meer tussen hemel en aarde dan alleen eigen energie he... |
neuh, niet dat ik weet. ik ben er wel achter dat ik een (zeer zwak of niet, ik heb geen id) schild heb, wat zkere dingen tegenhoud. dat wat jij zegt wil ik ook liever niet proberen
|
FF deze topic omhoog brengen voor "Gokubjorn"
|
Citaat:
|
is goed, je hebt mn emailadres
|
kiballen gooien klinkt wel errug onrealistisch, ik zou t me in iedergeval niet kunnen voorstellen, maar in de rest van de dingen geloof ik wel in. T heeft inderdaad ook heeeeeeeeel veel weg van dbz
[Dit bericht is aangepast door Darvan (30-01-2002).] |
Genki Dahma:
More advanced version of a mana ball. Raise both hands into the air. Now go into a standing mediation. Bring mana in from all around you. Have it collect over your hands. Keep drawing untill you have a mass of mana over your hands. Now use your will power to compact it and form it into a ball. Let the energy ball rest about 1 foot above your hands. Keep drawing mana to it untill it has sufficient energy needed to perform it's task. Power up(any type) so that you can keep control of it. Focus on your opponent and throw your hands foward. Launch the Genki Dahma through the opponent and have it explode about a foot behind the opponent. Dat komt ook voor in dbz maar als de spirit bomb. |
gewoon een tech voor een sterkere ki ball, niks meer niks minder (en als zeker niet dbz!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
hoe bedoel je: "en al zeker niet dbz"
|
'wij' energy artists hebben nogal een hekel aan die gasten die denken dat ze met ki alles kunnen wat er in dbz kan (wat duz niet zo is). Deze personen zijn meestal 10/11 jaar en zeer irritant
|
oww nee zo bedoel ik t niet hoor maar gewoon dat de genki dama ook in dbz als naam wordt gebruikt nix speciaals. sowwy als ik je boos heb gemaakt of wat dan ook
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:39. |