![]() |
kippenpest
waarom nou weer kippenpest. :eek:
de dieren in onze samenleving leven niet goed ze raken gouw ziek. varkenspest, BSE, monenklauwzeer noem maar op. maar hoe kan dat komt het door het fokken, door het masale. 10 kippen op een vierkantemeter is beter dan 1 geef je mening. :mad: Groeten en de mazzel |
Da's wel waar, zeker met dat fokken: als je alles maarin een kleine ruimte door elkaar laat scharrelen (en dan hebben we het nog niet eens over inteeld gehad :eek: ), dan vraag je erom! Dat heeft de mensheid ook zelf meegemaakt toen wij in de middeleeuwen met z'n twintigen één kamer deelden en er in de verste omtrek geen fatsoenlijk toilet was te vinden... :(
|
veel transport van oa dieren en veel dieren dicht bij elkaar zodat een dier ook snel heel veel andere besmet lijkt me.
|
Toch denk ik dat het wel veel door het fokken komt.
de beste eigenschappen moeten instanthouden en meestal nog beter dan normaal dat kan toch ook niet goed gaan. Of zie ik dat verkeerd??! :confused: groetjus |
Vroeger had je je ziektes zoals mkz ook, maar ook de veepest en miltvuur. Deze dieren werden toen niet geruimt, ze werden gewoon arpart gezet. Bse is wel door de mens gemaakt, dit kwam omdat ze kadavers en slachtafval verwerkten in veevoeders
|
't Ligt wel lekker in de mond hè, kip-pen-pest. Kippenpest.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:43. |