![]() |
Nog steeds niet ongesteld...HELP!
Ik ben nu zo'n 5 a 6 keer ongesteld geweest, maar sinds de vorige keer (2,5 maand gelede :( ) ben ik niet meer ongesteld...
Ik kan niet zwanger zijn, ik ben nog maagd en van iets anders kan het ook niet komen. Ik wil graag aan de pil, maar dan moet ik wel ongesteld worden... wat is er mis met me??? Heeft iemand misschien tips om sneller ongesteld te worden..? bedankt, |
maak je niet zo druk
ongesteld zijn is echt niet zo leuk waarom wil je zo graag aan de pil????? hoe oud ben je eigenlijk?? cy |
In het begin, als je nog niet zo vaak ongesteld bent geweest, kan je ongesteldheid erg schommelen. Het is dus niet iets heel vreemds. Als je je erge zorgen maakt, kun je altijd naar de dokter gaan.
Tip om sneller ongesteld te worden is er helaas denk ik niet, maar van stress kan je ongesteldheid uit blijven/ vertragen, dus je moet je vooral niet zo zorgen maken! |
is 2.5 maand niet veeel te lang, ik ben al in de stress vanaf 1.5 maand gelede :(
Ik ben 16 van januari..ik wil graag aan de pil omdat ik dat wel zo veilig vind ivm mun vriendje :rolleyes: |
je ken ook gewoon condooms gebruiken.....
als je zo onregelmatig bent, zou ik toch uitkijken met je vriendje en idd, stress vertraagd alles |
Hmm, nou, als je je zo veel zorgen maakt, ga gewoon es langs de dokter! Die kan je er veel meer over vertellen! :)
En dat met de pil: het is verstandig van je om aan de pil te gaan, en als je dan toch langs de dokter moet kan je dat meteen vragen. Trouwens, de pil zorgt ook voor een regelmatigere ongesteldheid! :) |
De dokter kan je wat hormonen voorschrijven om de boel weer op gang te brengen. Je bent ook rijkelijk laat, dus dan is een bezoekje aan de dokter misschien wel verstandig.
De eerste 7 tot 8 maanden dat je ongesteld bent, vindt er nog geen eisprong plaats, het is een soort oefenrondje. |
Als ik langs de doktor ga, wat doet hij/zij dan :( ??
|
Niets engs hoor. Ten eerste vraagt hij denk ik wanneer je voor het eerst ongesteld bent geworden, en hoe lang je nu al niet ongesteld bent geworden. Hij zal denk ik naar nog meer dingen vragen zoals stress, of je gewicht. Dan weet hij (meestal) wel genoeg hoor!! :) Gewoon doen hoor! Dan ben je van de onzekerheid af!
|
Ik zal morge bellen.. maar daar komt nog bij dat ik best wel bang ben voor doktor's, tandartsen enz.. :(
|
Ik ben ook erg onregelmatig ongesteld, maar nu even niet meer omdat ik de pil slik.
Er zat soms maanden tussen mijn menstruaties. Je moet je er niet druk om maken en blij zijn dat je het niet zo vaak bent:) |
Citaat:
|
(y) Nou, veel succes dan! Maar waarom ben je dan bang? Dat hoeft echt niet hoor! Dokters zijn er om je te helpen, niet om je bang te maken. Hij schrijft je waarschijnlijk gewoon een recept voor die je kan afgeven bij de apotheek, of hij geeft je een ander advies.
|
aah, heel erg bedankt!!! :) ik voel me een stuk opgeluchter.
ik was ook helemaal gestressed omdat mijn vriendje zei: nog steeds niet ongesteld?kzou maar es vlug langs de doktor gaan. maarjah, ik wacht het nog even af..hopelijk wordt ik het vlug! |
Een arts doet echt geen enge onderzoeken ofzo als je aan de pil wilt hoor, bij mij ging mn moeder mee en die heeft uitgelegd waarom ik het wilde (voornamelijk om te kunnen doorslikken zodat ik een keer niet ongesteld kon zijn) en toen kreeg ik allemaal uitleg dat het niet beschermde tegen soa's maar wel tegen zwangerschap en wat je moest doen als je het was vergeten enzo.
Wees niet bang, nergens voor nodig. |
Ik hoop het niet :( , bedankt! :)
|
Als jij als onschuldig maagdje bij hem binnenkomt zal hij heus geen inwendig onderzoek gaan uitvoeren, behalve als je buikklachten hebt. Dan moet-ie wel.
|
Bij mij heeft het wel eens langer geduurd dan 2.5 maand en het is weer helemaal goed gekomen.
|
Citaat:
Euhm dat is normaal dat je zo lang al niet ongesteld bent geweest, op begin is dat altijd, ikk had da ook, ma nu na 1 jaar begint er zo een beetje regeling in te kome, dus maak u nie druk! xxx |
ik het begin is het nog erg onregelmatig
|
Ik denk niet dat je je erg zorgen moet maken.
Zelf heb ik in het eerste jaar ook een periode gehad dat ik 3 maanden achter elkaar niet ongesteld was. Ik ben trouwens nog steeds altijd te laat, maar ben eigenlijk wel blij dat ik minder vaak ongesteld ben dan anderen. |
dankjulliewel!! :D je weet niet hoe blij ik ben! bedankt ik hou van jullie ;)
|
hmm nu er toch een topic over is...
K slik de pil Ben normaal altijd pcies op de dag ongesteld geworden (weet niet hoe k dat dee hoor :o ) Ben geen maagd meer Heb vriend (trekke zelf uwe conclusies :o ) Alleen k slik de pil pas sinds 2 maanden (heb daarvoor altijd veilig gevreen), of laat ik het zo zeggen, ik was donderdag bij het eind van mijn tweede strip. Na de eerste strip werd ik meteen de dag na de laatste tablet ongesteld, alleen nu zijn is het zaterdag, terwijl k zondag de laatste van de strip had. Komt dit wel vaker voor, of moet ik me zorgen maken? *erg onzeker is gloof ik* *schaam* |
Citaat:
dus of je bent te laat begonnen met pil.. of je hebt doorgeslikt een aantal dagen of wat?? want dit klopt niet erg |
Citaat:
1e keer: Begonnen op donderdag Geeindigd op vrijdag week wachten (2e keer / strip) begonnen op vrijdag geeindigd op donderdag |
dat klopt niet je begint altijd op dezefde dag.. ik begin op zondag en eindig op zaterdag... volgende keer begin ik op zondag en eindig ik op zaterdag.... anders verschuift het he... je bent te laat begonnen met je tweede strip.. dus eerste week of tweede misschien ook nog wel dat je de pil hebt geslikt was het niet veilig als je toen hebt gevreeen
goed de bijsluiter lezen he.. daar staat het ook in dat het eigenlijk 8 dagen wachten is nadat je ben gestopt |
't klopt trouwens nog niet want je eerste strip heb je 23 pilletjes geslikt :confused: dus ik neem aan dat je de eerste strip bedoelde met
donderdag woensdag en de tweede met vrijdag donderdag ofzo |
Citaat:
*gaat doosje en lege strip er maar eens bijhalen* |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:57. |