![]() |
weed of wiet
waarom noemen jullie het allemaal weed
wiet klinkt veel beter we zijn nederlanders daar zijn we trots op en gaan we een beetje weed zeggen ik vind het absoluut niet stoerder klinken |
als je de uitspraak bedoelt; ik vind wiet veel beter dan wieeeeed klinken.
|
ik stoor me daar aan.. WIET IS WIET GODVERDOMME
zie infaustus :d je zegt toch ook niet weeed irl? WIET! |
Dat maakt me nou echt helemaal niets uit, eigenlijk
tenzij mensen irl "weeeed" zeggen idd |
zeg altijd Wiet! of piefes :D
|
wiet
|
no say cronic ;)
|
Citaat:
|
Wiet-weed-weten
|
Henk :)
Grass :) Pot :D |
ik ben ook pro-wiet... in dit geval is nederlands voor een keer beter dan engels
|
ik schreef eerst weed, omdat ik niet wist dat je ook wiet mocht schrijven
|
gwoon wiet, je bent hier idd in nederland....
weed is in t engels, en wiet is tenminste nederlands :D |
weed "klinkt" stoerder daarom zeggen ze het maar het klinkt achterlijk alsof je niet weet of je nu engels of nederlands moet praten
|
Citaat:
|
mam zegt weed, ikke wiet, ik ben benieuwd wat het woordenboek zegt.... ik denk dat wiet nieuwe spelling is en weed oude spelling
|
Wiet-weed-stoef :D
|
Citaat:
|
hoezo wiet is al zo oud als thc wat bedoel je daarmee. thc is het bestandsdeel waar je stoned van wordt
weed is engels trouwens |
Citaat:
2.Begrijpen 3.reactie typen 4.smilies in de post nog effe voor de zekerheid checken en niet nummer 2 weglaten |
weed
® drug ® middel3 ® middel2 synoniem = hasjiesj = hasj = marihuana = wiet = shit <informeel> = stuff <informeel> = kief <Bargoens> = kif <Bargoens> = pot <Bargoens> = thee <Bargoens> BRON: Dikke van Dale, groot elektronisch synoniemen woordenboek versie 1.0 win 32 copyright 1997 Van Dale wil zeggen dat weed volgens de dikke van dale wel in het nederlands opgenomen is maar nog vind ik het een ingeburgerd woord overgewaaid uit de sloppewijken van amerika. gewoon wiet gebruiken want dat klinkt meer hollands |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:08. |