![]() |
[PHP] Sorteren multi-dimensionale array
Ik heb een probleem in een van m'n php scripts. Ik wil namelijk een multi-dimensionale array sorteren. M'n array is de volgende:
Array ( [0] => Array ( [Afzendernaam] => Dennis Bor [BerichtID] => 1 [md5Tijdstempel] => c79ef7e7141fd48084e981423d45aadb [Onderwerp] => (Geen) [Datum] => Donderdag 13 Maart 2003 [Grootte] => 33 [Attachments] => J [Gelezen] => N [Flagged] => N [Priority] => J ) [1] => Array ( [Afzendernaam] => Dennis Bor [BerichtID] => 2 [md5Tijdstempel] => c79ef7e7141fd4ece4e981423d65aadb [Onderwerp] => Test [Datum] => Donderdag 13 Maart 2003 [Grootte] => 12 [Attachments] => N [Gelezen] => N [Flagged] => N [Priority] => J ) ) Hoe kan ik nu deze array sorteren op bijvoorbeeld de naam van de afzender? ([Afzendernaam]) Alvast bedankt, Dennis |
Misschien interessant waar de informatie vandaan komt? Staan die namen zoals hierboven in de code of worden ze ergens uit gelezen?
Belangrijk is om de gegevens uit te lezen op die manier zoals je ze wil presenteren. Indien je ze uit een database haalt kan je dit met de juiste SQL-query doen. |
|
Persoonlijk hou ik meer van de usort() dan van de multisort(), maar het kan allebei.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:15. |