![]() |
De hand van petrus
Vanochtend stond iin de METRO dat de hand van petrus is gestolen in vaticaanstad (beetje rare zin maar ja daar ben je de metro voor)
en nou mijn vraag WHO GIVES A FUCK |
De christenen?
Het is een relikwie dat voor gelovinge o.a. belangrijk is. Natuurlijk is dat dan erg. En: het is nieuws daarom komt het in de krant :rolleyes: |
Citaat:
|
:rolleyes:
|
blijkbaar vinden mensen het interesant anders zou het niet rendabel zijn om het in de krant te zetten
lekker boeiend topic :rolleyes: :o |
ik zeg ook niet dat het boeiend is
kzeg alleen dat het een beetje vreemd is, Citaat:
(staat ook in de bijbel dat je geen beelden moet aanbidden) jij bedoelt vast de Rooms-katholieken. |
Citaat:
En ik heb het woord christelijk extra gebruikt omdat ook voor Protestanten en Orthodox-christenen Petrus een belangrijk persoon was. Wellicht dat sommige mensen inderdaad geloven dat dit de hand was van Petrus; dan is het dus erg voor christenen en niet voor rooms-katholieken alleen. |
...
ik ben zelf christen Lees de bijbel maar na der staat dat je niet mee moet doen aan beeldvervolging |
Citaat:
|
Citaat:
|
Wie :confused:
|
Citaat:
|
Ben ik de enige die hier "rare fantasieën" aan over houd?
|
Ik ben zelf best benieuwd waar het ding gebleven is; de bewaking daar is behoorlij streng, zo'n ding jat je niet zomaar.
(al denk ik eerder dat het ding is weggehaald voor restauratie oid en dat de rest van Vaticaanstad dat niet wist :p ) |
beeld is alles fysiek
een staf een raam een rare man genaamd de paus verkleed als sinterklaas dat zijn allemaal beelden je ken beeld ook wel beschrijven als relikwie |
Citaat:
En kun je citeren waar in de bijbel dat zo staat? |
Petrus biedt nu iemand vast de helpende hand. ;)
|
Hopen dat 't z'n linkerhand was, weer eens wat anders dan :D
Maar, SilveR, dat jij er geen boodschap aan hebt wil niet zeggen dat iedereen er zo over denkt. Persoonlijk boeit het me ook niet bijster veel, maar als er niets belangrijkers was dat in de krant kon, mag het best opgevuld worden met dit. Beter dan ruimte vrijmaken voor reclame o.i.d. |
nee maar... kunstliefhebbers zullen er ook erg om treuren...
we weten immers toch allemaal wie het vaticaan heeft gebouwd en ingericht... toch?... juist.. michelangelo aangezien hij een groot kunstenaar is, alom gewaardeerd door iedereen die ook maar iets om kunst geeft. en aangezien de sint pieter sinds jaar en dag een van dè iconen is van de westerse cultuur en rijkdom... is het best zonde ja, dat die hand is gestolen |
... mwah... het beeld van petrus was uit de 13e eeuw... toen bestond michalangelo nog niet hoor... :D
|
mmmm
ik merk dat ik me vergist had aangezien ik de vinger van petrus die op sterk water gezet was in mijn hoofd had. maar ik realiseer me dat dat slechts een vinger was en niet de hand. er.... tsja... dan is het een heel ander verhaal :D |
Symbolisch idee: de sleutel van de hemel gejat? :D
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:22. |