![]() |
Kaas/ijs voor veganisten
Bestaat er (non-water)ijs en kaas voor veganisten?
|
Jup, met sojamelk. Die kaas is vast wel ergens in een natuurwinkel te krijgen (m'n oom is veganist, en verslaaft aan sojakaas) en bij de Australian (in de grote steden wel te vinden, alleen zijn ze wat aan de prijzige kant) verkopen ze speliaal ijs van sojamelk, wat ik zelf erg lekker vind (ook al ben ik een onverbeterlijke koeimelkdrinker...).
|
bij de AH verkopen ze Soja-ijs.
|
idd soja-ijs, iig bij biologische winkels te koop
kaas zou ik niet weten |
Het sojaijs van de AH is lekker idd
hebben ze in vanille en chocola geloof ik. Ze hebben daar ook twee smaken sorbetijs (citroen en cassis) Dat is bevroren vruchtenpuree met suiker, ik zelf vind het echt super lekker! Bij Makro heben ze dat ook, maar dan grote bakken en veel meer soorten, mango enzo! |
Ze hebben het ook bij de Febo, maar die is echt heel vies, het zit ook in zo'n goedkope schuimrubbere beker waardoor je ijs al op de grond ligt als je er alleen maar naar kijkt... :(
|
teveel soja is slecht voor je! :p
|
Citaat:
|
ik ben veganist en consumeer vrij veel soja :).
ik heb die kaas een paar x geprobeerd (van dezelfde verpakking) en vond het niet lekker. ook niet door lasagne heen ofzo. soja-ijs heb ik eens gegeten van alpro en die was lekker! nooit geweten dat de australian en de gebo ook soja-ijs hadden! gaaf :). |
Bij de Australien soja ijs? mmm ik werk er net maar wist dat niet zal t is vragen...:)
|
de vegan. kaas is dus echt niet te eten. Ik heb het wel eens genomen maar het is een beetje smaakloos en klei-achtig.
Alpro-ijs is wel hardstikke lekker en echt de moeite waard! de vegan. toetjes van alpro (ook de vla en de yoghurt enzo) zijn ook echt lekker. Van australian ken ik alleen het blueberry-ijs en ik geloof dat ze ook vegan aardbeienijs hebben.. |
al die sorbet smakn van de australian zijn melkloos, en super lekker :)
|
Ik heb trouwens wel eens mozarella van soja gehad, ik moest er bijna van overgeven!
|
Hoe zit het eigenlijk met yogurt en boter?
|
stelletje -uhhh nog wat- beulers
soja-ijs heeft ook gevoel!! en kaas ook!! :rolleyes: ja, en yoghurt en boter ook!! :rolleyes: hmmm.. geef mij maar een lekkere biefstuk (y) |
Je hebt nog iets dat verder gaat dan veganisme... vedisch heet het geloof ik, dan maag je ook geen knoflook, en andere soorten dingen, weet het niet precies :confused:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
zit er in de soja-ijs van alpro geen melkpoeder?? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:58. |