Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Drugs & Alcohol (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=38)
-   -   Ouders keuren blowen goed; fout of niet? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=406970)

Guapa 14-03-2003 12:49

Blowtje

[COLOR=darkred]Vinden jullie het slecht als een ouder het goedkeurd dat zijn/haar kind blowt. Ik dus niet, mijn moeder weet dat ik af en toe een blowtje rook, soms zelfs thuis. Wanneer zij weet wanneer ik blow kan zij het een beetje in de hand houden. En trouwens, de meeste ouders komen uit de flowerpower tijd, het zou me verbazen als ze nooit hebben gesmoked.
Ik ben benieuwd hoe jullie mening hierover is.

Besos Guapa

"Beltaine" 14-03-2003 12:51

mijne weten het, ze vinden het oke
nou alleen nog even duidelijk maken dat het elke dag is :D

apekop123 14-03-2003 12:52

Ik vind ouders die het 100% verbieden dom. Als ouder snap je toch ook wel dat zoiets helemaal niet helpt. Als iets niet mag is het alleen maar leuker om het te doen. Je kan ook beter gewoon praten en alles open houden.

En idd als je alles stiekem doet en je ouders weten er niks van is er ook totaal geen toezicht enz.

"Beltaine" 14-03-2003 12:52

oja, ik wil proberen het zo voor elkaar te krijgen dat het ook in mn kamer mag...

Wasp 14-03-2003 15:10

Topictitel veranderd. Kies in het vervolg een iets duidelijke titel aub. :)

Ontopic.. Voor 100 % heeft toch geen zin. Als iemand het echt wil, doet diegene dat toch wel. Daarom is het beter als je ouders het goedkeuren, zodat ze het (beter) onder controle hebben.

Mijn ouders hebben een gedoogbeleid. :D
Ze zijn er niet superblij mee, maar helemaal tegen zijn ze ook niet. Zo lang ik het maar bij de weekenden hou. En dat doe ik.

*×*M!§T€€Q*×* 14-03-2003 15:32

het lijkt me idd beter als ouders t niet verbieden, mijn ouders weten t, mn moeder keurt t goed, is er allang blij mee dat ik geen sigaretten meer rook, en ze smoked zelf ook wel eens . maar mn vader is dr niet bepaald blij mee,die schijnt nog steeds te denken dat de dag dat ik overstap op de harddugs steeds dichterbij komt ;)

*StAmPeRtJe* 14-03-2003 15:38

welke leeftijd?

M@rco 14-03-2003 15:54

Ja... persoonlijk zou ik als ouder liever hebben dat m'n kind af toe 'es een joint rookt dan dat 'ie zich elk weekend helemaal de tyfus zuipt... :)

Maar ik denk dat je 't als ouder uiteindelijk toch niet tegen kunt houden.

Isa 14-03-2003 16:55

tuurlijk niet fout. als ik niet tegen blowen ben kan ik moeilijk tegen ouders zijn die bowen goed vinden.

]{ing 14-03-2003 16:58

mijn ouders hebben er niet echt problemen mee.. ze zijn een beetje vaag wat wiet betreft.

mag wel kweken, mag ook smoken, maar toch beginnen ze te zeiken als ze merken dat ik aant smoken ben :d

ach ja. ik doe wat ik wil :)

Griller 14-03-2003 17:00

waarom zou dat fout zijn?

Julian 14-03-2003 17:36

goedkeuren is fout
gedogen niet :p

very drunk driver 14-03-2003 17:57

als ze het weten dan ben ik dood. ik zou niet meer kunnen leven blowen is over en ik wordt elke keer gefouilleerd (hoe je het ook schrijft) als ik thuis kom en ik moet 5 later thuiszijn als dat de les eindigt

Gustav 14-03-2003 18:33

mijn ouders zijn er vaag mee, ze zeggen als je het doet doe het thuis... (jaar geleden) nu weten ze dat ik blow maar zeggen ze wacht totdat je klaar bent met school (havo)
Ze weten wel dat ik af en toe blowt, mijn moeder blowt ook heeeel soms, tegen de pijn in haar rug (zegt ze :p)

Maja, ze weten dus niet dat ik meer dan 2x per week thuis in mijn kamer blow :D

bluesboy 14-03-2003 18:43

ik vind het prima, mijn ouders vinden het ook goed, als ik het maar niet in huis doe.

Thought Alive 14-03-2003 19:12

Mn moeder weet het en keurt het niet af, dat beleid vind ik ook het beste :)
Maar ik "verberg" het toch een beetje, vind het een beetje vreemd als ik zou zeggen "kom iets later thuis, nog even een jointje roken..."

nare man 14-03-2003 19:28

Mijn ouders weten het en keuren het goed. Ze weten namelijk dat ik verstandig genoeg ben om zelf verantwoordelijk met mijn leven en lichaam om te gaan.

harrie the 5th 14-03-2003 19:30

Ik mag het op mijn kamer en het zit hier bijna iedere dag vol met mensen, maar als er iets is hoor ik het meteen van mam. Als ze vind dat ik teveel smook zegt ze het.... maar verbieden helpt toch niet.... dat merk ik wel bij vrienden

ook harrie 15-03-2003 18:57

mijn moeder zegt altijd: je moet wat minder van de troep roken en dan zeg ik: jaja en dan is dr weer een dag voorbij
maar verder accepteert ze het wel

harrie the 5th 16-03-2003 00:32

Citaat:

ook harrie schreef op 15-03-2003 @ 19:57:
mijn moeder zegt altijd: je moet wat minder van de troep roken en dan zeg ik: jaja en dan is dr weer een dag voorbij
maar verder accepteert ze het wel

dat bedoel ik....

gizmo 16-03-2003 15:55

Ze zijn er een 4 maanden geleden achtergekomen wat ik allemaal heb uitgevreten enzo op lowlands en daar waren ze niet al te blij mee... heel verhaal van teleurgesteld enzo. Ze vroegen of ik kon beloven dat ik het nooit meer zou doen maar heb daar heel eerlijk nee op geantwoord.

Ze weten dat ik blow, keuren het overigens niet goed maar hebben zo van.. ja we kunnen het je toch niet vebieden. Ze vragen het af en toe nog of ik het doe enzo.. maar verder niet.. :)

Snees 16-03-2003 16:19

Het ligt eraan: als je elke dag gaar op school zit en na schooltijd in je kamer zit te smoken, liggen de zaken wel wat anders dan als je één keer per maand in het weekend blowt.

coco 16-03-2003 17:02

niet fout als je het verbied doe je het toch wel mijn ouders hebben er geenproblemen mee

Gwinnie 17-03-2003 15:27

hmz. mijn ouders keuren t niet goed.

'als ik jouw in dat, in dat 'cafe' ( woord half uitspugend) zie zitten sleur ik je aan je haren naar buiten!!'

maar ja, doe ut toch wel af en toe. zou t niet vaker doen als mn ouders t goed zouden keuren. kvind wel best zo.

maar zelf zou ik als ouder kiezen om t gewoon toe te laten zodat je beetje toezicht hebt.
'eerste joint rook je met mama erbij!!' ;)

ach ja... beetje blowen is minder erg dan elke weer bezopen toch?

KissMyJackass 17-03-2003 15:43

Ik weet door mensen om me heen dat als ouders t heel streng verbieden enzo de kinderen het veel sneller gaan doen, en ook geen maat weten te houden. Als iemand t wel mag vindt ie t gewoon normaal, en das gewoon veel beter :).
Ook toen we hier een keer van die uitwisselingsstudenten hadden, was t eerste wat ze wouden doen zich helemaal suf blowen, ja, dat kan in andere landen niet, veel te streng beleid. Dus ik denk dat dat niet gebeurt, of iig minder, als t allemaal wat minder streng verboden wordt :D

Muizzz 17-03-2003 15:51

Mijn ouders verbieden het niet, ze weten dat ik het toch wel zou doen als ze het zouden verbieden.
End at vind ik wel goed.

paco 17-03-2003 17:21

mijn ouders staan alles toe, maar ze proberen het wel te ontmoedigen... als ik iedere dag stoned thuis kom gaan ze wel zeggen dat ik dom bezig ben ensow...
nu blow ik gewoon af en toe... ook soms thuis met vrienden... soms met me vader die blowt ook dagelijks...

en drinken doe ik niet, roken ook niet....

ConnX 20-03-2003 13:14

Hangt heel erg af van de leeftijd van t blowend kind, de voortschrijding vd geestelijke ontwikkeling, de zelfstandigheid etc etc etc...

Ik denk niet dat je zonder dat allemaal te laten meewegen ja of nee kunt zeggen.

Mijn ouders weten het en staan het toe, hoewel ze er niet blij mee zijn.
Ik heb het ze op mn 17e verteld, en aangezien ze me neit kunnen dwingen verbieden ze niks. Ze vinden t verder neit erg, zolang ik maar geen attributen door het huis laat slingeren, of plantjes op mn kamer zet. Dit ivm mn broertje (13) en zusje (6), waar ik me best goed in kan vinden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:05.