![]() |
Als gevangenen in hongerstaking gaan
mijn vraag is: mag een gevangene in hongerstaking gaan en waarom?
ik vind dat het niet mag, want zo ontloop je toch je straf? xxdelal |
Ook een gevangene heeft rechten, dus ook het recht om over zijn/haar eigen lichaam te beslissen. Als hij/zij zich wil verhongeren, dan doet ie dat toch?
|
Gewoon naar binnen rammen die hap. Gevangenen hebben niets te klagen. Waar halen ze het lef ook vandaan; als je crimineel bezig bent en opgepakt wordt, dan ben je 1) onvoorzichtig te werk gegaan en is het je eigen schuld, en 2) je wist het van tevoren. In ieder geval afhankelijk van het delict moeten alle rechten deze mensen ontnomen worden. Niet dat ze misdadig behandeld mogen worden; verkrachting bijvoorbeeld, moet ook misdadig blijven voor agenten. Maar ze een beetje in de rondte slaan, dat moet gewoon kunnen.
Helaas berust bovenstaand niet op de werkelijkheid, en hebben gevangenen gewoon rechten net als jij en ik. |
Citaat:
www.amnesty.org |
Citaat:
xxdelal |
Ja, gevangenen mogen altijd in hongerstaking gaan. Beschikken over je eigen lichaam is één van de meest fundamentele rechten die een mens heeft en die hem ook niet afgenomen mogen worden.
|
Van mij mogen die moordenaarshet doen en dan moet het personeel ook vooral niet ingrijpen.......laat ze maar dood gaan, zijn we daar ook weer van af. Zoals bijv. bij Van der G
|
Citaat:
xxdelal |
Citaat:
xxdelal |
Citaat:
|
Citaat:
xdelal |
Citaat:
|
Tja, als in nederland gevangenen ook al worden gemarteld en constant in d egaten mogen worden gehouden, vindt ik dat ook nederlandse gevangenen zeker ook het recht op honbgerstaking hebben.
sowieso trouwens. |
Citaat:
xdelal |
Citaat:
|
Citaat:
xxdelal |
Citaat:
Maar je hebt gelijk, het was me even niet te binnen geschoten. Maar natuurlijk bedoel ik met een fundamenteel recht niet een recht wat onder alle omstandigheden absoluut in te roepen valt. Elk grondrecht kan beperkt worden, als de procedure maar zwaar genoeg is. |
Citaat:
xxxdelal |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
xdelal |
Citaat:
In Nederland, en in vrijwel alle andere Europese landen, hebben we de grondrechten. Dat zijn rechten die elk mens heeft en waarvan men vindt dat ze bij elk mens horen. Denk aan vrijheid van meningsuiting, vrijheid om te gaan en te staan waar je wilt, vrijheid om te geloven wat je wilt enzo. Alleen, die grondrechten kun je niet áltijd uitoefenen. Als ik bijvoorbeeld op straat ga lopen met een spandoek, dan maak ik gebruik van mijn recht op vrije meningsuiting. Maar, als iedereen dat zou doen, zou het natuurlijk een zootje worden. Die grondrechten moeten dus een beetje beperkt worden. Maar, de grondrechten waren immers heel belangrijk! Die kunnen niet zomaar veranderd of afgeschaft worden. De grondrechten kunnen alleen beperkt (of afgeschaft) worden als een hele grote meerderheid van het volk dat wil. We maken de wetten immers met z'n allen, en als we met z'n allen willen dat bijvoorbeeld vrijheid van meningsuiting veranderd wordt, dan gebeurt dat. Alleen dan moet wel iedereen het daarmee eens zijn. In dit geval gaat het om vrijheid om over je eigen lichaam te mogen beschikken. Als we willen dat dat grondrecht beperkt wordt, dan moeten we dat met z'n allen willen zodat het een wet kan worden. Maar zolang het gewoon in de wet staat, kan niemand het je afpakken. |
ja natuurlijk mag een gevangene in hongerstaking gaan.
ze worden gestraft door in de gevangenis te zitten. als je ze dan ook nog slaat/schopt enz ben je fout bezig. en idd, hongeren is echt geen pretje. en dan nog kijken of je het lang genoeg volhoud. maar volkert vd G ging in hongerstaking om zo te eisen dat camera van zijn cel verwijdert werden. als een gevangene in hongerstaking gaat en dan iets gaat eisen zou ik hem een big FUCK U geven. |
Citaat:
xxdelal |
Citaat:
|
Citaat:
Denk bijvoorbeeld aan goedkeuring van verschillende personen of bijv. de Tweede Kamer, stemmen, kijken of er een meerderheid voor is, enz. Grondrechten zijn één van de allerbelangrijkste ideeën in onze samenleving en daarom wordt er (vooral in Nederland) heel voorzichtig mee omgegaan. |
Citaat:
|
Citaat:
xxdelal |
Citaat:
|
ik vind van wel omdat het toch zijn eigen leven is
ja natuurlijk ontloopt hij zijn straf zo wel, maar 10 jaar vastzitten met alleen je geweten dat pijn doet of een maand lang ondraagelijke pijn vanwege de honger.. Het is beide heel zwaar... |
Citaat:
|
Citaat:
xxdelal |
Citaat:
|
Citaat:
etc, alleen hun straf laten uitiztten xxdelal |
Citaat:
|
Citaat:
er is namelijk toch echt wel een verschil tussen 2 jaar (of hoeveel dan ooK) in een kamertje opgesloten zitten dan na 3 maanden dood neer te vallen van de honger xdelal |
Citaat:
xxdelal |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is logisch dat als jij het slachtoffer bent van een misdaad, dat je dan wraak wilt en de dader het liefst zo lang mogelijk in de gevangenis ziet. Maar daarom worden mensen niet gestraft. Ze worden gestraft omdat ze een regel van de overheid hebben overtreden, een regel die wij met z'n allen als samenleving hebben opgesteld in de vorm van een wet. |
Citaat:
xxdelal |
Citaat:
xxdelal |
Citaat:
|
Als mensen zo graag zelfmoord willen plegen moet je ze absoluut niet tegenhouden.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
xxdelal |
Citaat:
xdelal |
Als gevangenen in hongerstaking gaan.... moet je ze lekker laten hongeren, dan is er meer eten over voor jou en mij
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:43. |