![]() |
waarde van gevoelens
Ik vroeg mij af hoe jullie denken over de waarde van het gevoel in het leven. Vinden jullie dat gevoelens je juist belemmeren in je ontwikkeling, of is het gevoel juist het enige waar je zelf op kunt vertrouwen? Hoe belangrijk zijn je gevoelens?
Ik hoop dat dit niet te vaag is. |
Je bedoelt in hoeverre je emotioneel denken en doen van invloed is in je leven in het algemeen?
|
Ja, en in hoeverre het van invloed zou moeten/mogen zijn.
|
Alle belangrijke in het dingen gaan toch op het gevoel/intuïtie?
verliefdheid zakelijke beslissingen moeielijke keuses in het algemeen Ik vind dat gevoel een ondergewaardeerde rol speelt in onze westerse samenleving. Mensen luisteren te weinig naar wat ze voelen. |
Agree met hajo en bovendien is er geen rationele actie te bedenken die niet voortkomt uit een of ander gevoel.
|
gevoelens zijn belangrijk, maar je moet ervoor uitkijken.
Ooit zei "weet ik veel wie, ik ben zijn naam kwijt" dat je karakter van dag tot dag veranderen, je gevoelens dus ook. Lange termijn beslissingen mogen niet op basis van gevoelens genomen worden. Ze hebben een belangrijke rol in je leven, maar of ze je beslissingen mogen beïnvloeden, dat moet vooral je kennis van zaken doen. Maar onze gevoelens maken ons mensenlijk, .. moeilijke vraag.. :( |
Citaat:
als ik beslis welke baan ik neem moet ik dat juist op mijn gevoel doen en niet rationeel. Als ik een baan niet leuk vind dan moet ik die baan niet kiezen als mijn ratio zegt van wel, dat is alleen maar ongezond. Doe wat je leuk vind maar geniet met mate. :) |
Je kunt niet alleen met je gevoelens een baan kiezen, je moet ook weten of dat je huur en je levensbehoeften kan betalen.
Je kunt bv. ook familie en vrienden van een moord niet laten beslissen over de straf van de moordenaar. Je moet uitkijken dat je gevoelens je niet verblinden... " liefde maakt blind" ;) |
is dr dan een verschil tussen gevoel en intuïtie? (natuurlijk weet ik ook wel dat het dr is, maar waar zit hem dat verschil nou in..)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:39. |