Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eten & Drinken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=62)
-   -   Vegetarische kaas (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=407101)

Leonoor 14-03-2003 14:38

Vegetarische kaas

Eigenlijk wil ik geen kaas meer eten ivm het stremsel dat er in zit, maar ik mag al zo veel niet...volgens mij bestaat er ook vegetarische kaas, maar waar kun je dat kopen?

Julian 14-03-2003 15:05

Zou dat nog wel kaas moeten zijn of gewoon een soort kaasvervangers net zoals al die nepburgers nepworsten enz.?

anyway: www.google.com > vegetarische kaas

1e resultaat:

Hoe maak je zelf vegetarische kaas?

veel eetplezier! :)

op dezelfde site is ook een lijst met vegetarische kazen te vinden!

http://www.vegatopia.com/survivalgid...getarisch.html

Waaronder de Albert Heijn biologisch.. dus da's wel makkelijk :)

Leonoor 14-03-2003 15:08

Heel erg bedankt. :)

Ik zie mezelf nog geen kaas maken, maar via die site ben ik er iig achter dat oa de AH biologische kaas, vegetarisch is. :) En mezelf de AH binnen zien lopen, zie ik nog wel gebeuren. ;)

Briseïs 14-03-2003 15:09

Biologische winkel.
En bij. bij de AH zullen ze ook wel biologische kaas hebben denk ik zo. Sowieso, als er 'biologisch' op staat, is het altijd kaas met 'nep'stremsel.

Julian 14-03-2003 15:10

Citaat:

Leonoor schreef op 14-03-2003 @ 16:08:
Heel erg bedankt. :)

Ik zie mezelf nog geen kaas maken, maar via die site ben ik er iig achter dat oa de AH biologische kaas, vegetarisch is. :) En mezelf de AH binnen zien lopen, zie ik nog wel gebeuren. ;)

np, ik had het er zelfs nog even bijgezet ja maar je hebt 't zelf al gevonden, was ook niet al te moeilijk.. :D

Leonoor 14-03-2003 15:16

Citaat:

Briseïs schreef op 14-03-2003 @ 16:09:
Biologische winkel.
Daar heb ik nog geen kaas gezien...maar komt denk ik omdat ik er ook nog niet echt naar gekeken heb.
Citaat:

En bij. bij de AH zullen ze ook wel biologische kaas hebben denk ik zo. Sowieso, als er 'biologisch' op staat, is het altijd kaas met 'nep'stremsel.
Okee, tnx iig. Van de week maar eens naar de AH.

TIGEK 14-03-2003 15:47

Pas op. Wanneer je nepstremsel gebruikt is er een risico dat het genetisch gemanipuleerd is dus kijk uit. Dit komt omdat de bacterien die de stremsel alleen in een klaf voorkomen en nergens anders. Nu hebben ze door gen. manipulatie de eiwitten in een andere bactrie kunnen plaatsen

Leonoor 14-03-2003 15:58

Citaat:

TIGEK schreef op 14-03-2003 @ 16:47:
Pas op. Wanneer je nepstremsel gebruikt is er een risico dat het genetisch gemanipuleerd is dus kijk uit. Dit komt omdat de bacterien die de stremsel alleen in een klaf voorkomen en nergens anders. Nu hebben ze door gen. manipulatie de eiwitten in een andere bactrie kunnen plaatsen
Waar moet ik voor uitkijken dan? En hoe kan ik weten of het wel of niet genetisch gemanipuleerd is?

pierpkeblap 16-03-2003 19:32

Citaat:

Waar moet ik voor uitkijken dan? En hoe kan ik weten of het wel of niet genetisch gemanipuleerd is?
Je hoeft nergens voor uit te kijken, het ligt aan je opvatting over genetische manipulatie. Je kunt weten of het genetisch gemanipuleerd is door op de verpakking te kijken, maar het staat er niet altijd op, dus zeker weet je het niet altijd. Er zijn wel winkels waar ze geen genetsich gemanipuleerd voedsel verkopen. :)

Copeland 16-03-2003 22:35

wat is er mis met gewone kaas :confused:

stremsel= :rolleyes:

AlopiA 17-03-2003 07:55

wat is en wat doet stremsel eigelijk? :o

Leonoor 19-03-2003 18:44

Citaat:

AlopiA schreef op 17-03-2003 @ 08:55:
wat is en wat doet stremsel eigelijk? :o
Stremsel komt uit de maag van een kalf. Het zorgt er voor dat de kaas dik wordt.

Leonoor 19-03-2003 18:45

Citaat:

Copeland schreef op 16-03-2003 @ 23:35:
1. wat is er mis met gewone kaas :confused:

2. stremsel= :rolleyes:

1. Daar zit dus stremsel in.
2. Je bent vegetariër of je bent het niet, dat is een keuze die je maakt. En ik vind dat anderen dat maar te accepteren hebben. Je hebt er toch geen last van?

Veenbes 19-03-2003 20:40

Vegetarisch? Veganistisch? Met 'vegetarisch' wordt toch bedoeld dat een bepaald gerecht geen vlees bevat en met 'veganistisch' geen ingrediënten die van dieren afkomstig zijn (zoals stremsel) of heb ik het nu verkeerd :confused: ?

Leonoor 20-03-2003 16:29

Citaat:

Veenbes schreef op 19-03-2003 @ 21:40:
Vegetarisch? Veganistisch? Met 'vegetarisch' wordt toch bedoeld dat een bepaald gerecht geen vlees bevat en met 'veganistisch' geen ingrediënten die van dieren afkomstig zijn (zoals stremsel) of heb ik het nu verkeerd :confused: ?
Voor stremsel wordt zo'n kalf dood gemaakt (net als voor vlees dus), voor melk en eieren niet, dat is het verschil voor mij. En dat spul noemen ze vegetarische kaas, kan d'r ook niks aan doen.

AlopiA 23-03-2003 17:58

Citaat:

Leonoor schreef op 19-03-2003 @ 19:44:
Stremsel komt uit de maag van een kalf. Het zorgt er voor dat de kaas dik wordt.
ieh!
*at op dit moment kaas*
ik denk dat ik dat maar aan de prullenbak geef *jakkes*

hajo 23-03-2003 18:07

toch is zelf kaas maken met een yoghurt plantje helemaal niet zo heel veel werk, en t smaakt als een soort kruidenkaas als je er wat bieslook doorheen gooit. En je weet precies wat erin zit.
Bij ons op school wil echt iedereen zo'n schimmel kolonie hebben waarmee dat gemaakt wordt, hij heet ook Kees bij ons. Iedereen heeft al een stekkie zowat.

Bast 25-03-2003 12:36

van de 'supermarktkazen' is trenta ook geschikt voor vegetariers, mar bij de groene winkels hebben ze echt het beste aanbod, kun je ook kiezen uit jong en belegen e.d. Voor m'n vriend haal ik daar altijd 'rijndammer' erg lekker! En die kaas schimmelt niet zo snel...let er maar eens op en je zult zien dat de meeste vegetarisch gestremde kazen veel sneller schimmelen dan 'gewone' kaas.

Sarah 25-03-2003 16:11

in biologische kaas zit niets dat genetisch gemanipuleerd is, want dan mag je t niet biologisch noemen...

Bast 25-03-2003 16:43

klopt, en AH biologisch heeft het eko-keurmerk dus dat is wel te vertrouwen :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:47.