![]() |
[schaatsen]WK Afstanden
2 afstanden gehad...zoals verwacht heeft Friesinger de 1500m dames gewonnen. De Loor beste Nederlandse op een 4e plaats.
De 500m voor mannen gewoon door Wotherspoon! Knap, omdat ie vorig weekend het nog in de rug had. Reed als enige onder de 35 seconden. Wennemars knap 3e, reed in de 2e 500 een 35,01!! Van Velde weer 4e... Opvallend was de opening van Kobayashi, 9,37, snelste opening ooit!!!! Wat verwachten jullie van de rest van het toernooi?? |
Ik ben bang dat ik er niet veel van ga zien *tentamens* :( maar Erben wordt 2e op de 1000, Wotherspoon ook daar 1e. En Uitehaaghe (oid) wint de 5000 m nu Romme niet mee mag doen en de 10 km gaat of naar De Jong of naar Verheyen, denk Verheyen. Ik denk niet dat de dames nog op het podium komen te staan. We will see :)
|
de 5.000m gaf dus een geheel Nederlands podium Uytdehage, De Jong, Verheyen
opvallend vind ik de prestaties van Zygmunt en Hedrick, een Amerikaan die sinds september dit jaar pas op schaatsen staat en wel 5e wordt van de wereld :eek: verder denk ik dat ook bij de 10.000m bij de heren een geheel Nederlands podium verwacht kan worden op de 1.500m ligt echt alles open en zijn er veel kandidaten voor de titel, maar ik denk dat Wennemars in deze vorm een zeer goede kans maakt voor de titel daar de 1.000m bij de heren is dit seizoen gedomineerd door de Nederlandse heren, dus hier is, net als bij de 5.000m & 10.000m grote kans op een geheel Nederlands podium waar ik Wennemars op de eerste plaats zie, Van Velde op een tweede plaats en Bos derde bij de dames worden de 500m en 1.000m een prooi voor Garbrecht en de 3.000 en 5.000 zal tussen Pechstein en Friesinger gaan. |
Oja, da hebben we ook nog. Ik zal er niet veel van zien, dus ook weinig te blaten. Ik zag dat Uytdehage de 5km won, jawel, de man die de 10km niet mag rijden ;)
|
Citaat:
|
vrihjdag heb ik er niks van gezien of van gehoord..had net teletekst bekeken..nu kijk ik de 3000m vrouwen :)
|
Wennemars heeft zijn vorm dus toch lang genoeg vast kunnen houden. Hij is nou duidelijk de 'man van het seizoen'. Na al zijn wereldbeker overwinningen, won hij op het WK de 1500m en de 1000m. Bob de Jong won, voor Verheijen en Angenent, de 10 km, Gretha Smit werd 3e op de 5 km.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:58. |