![]() |
duits2
hallo allemaal,
volgend jaar ga ik naar de 4e van de HAVO en ik heb duits2 gekozen.Wat moet je eigenlijk precies doen bij duits2? Is het veel of valt het allemaal wel mee? Groeten, Omaltievo |
Oei...ik zit op het verkeerde forumdeel........
sorry :o |
Toch niet....... :o :o (voelt nu dubbele schaamte :(
|
Duits 1 is aan lezen
Duits 2 is schrijven en luisteren |
Je kiest iets en je weet niet eens goed wat het inhoud :confused:
'k bedoel, dit vak heb je al langer, dus je leraar zal er vast wel eens wat over verteld hebben.. Op de havo is duits1 toch geen lezen maar juist spreken en luisteren? In dat geval krijg je bij duits2 lezen, schrijven, grammatica etc.. alles wat er verder bij een taal hoort en je niet bij duits 1 krijgt (ik heb 't vak zelf niet, 'k ook nog geen profiel.. maar dit is wat ik gehoord heb) |
Citaat:
Op de HAVO is Duits 1 Spreken en Luisteren Duits 2 is lezen en schrijven. Wat je dus zal moeten doen is veel tekstverklaren en briefschrijven. Hier zit ook grammatica ed bij. |
dank je martijn......de voorlichting op school was alleen niet zo super goed. :(
|
dat wordt dus veel lezen als je duits2 kiest :D
|
Citaat:
Dus duits2 doet ook stof van duits1 |
Schrijven en luisteren is vervelend, en lezen is leuk. Wat let je dus om duits2 er bij te kiezen? Het zal waarschijnlijk alleen je cijfer ophalen. :)
|
In havo4 stelt Duits2 nog niet zoveel voor, maak je geen zorgen enzo :P Je krijgt wat grammatica en je leest wat teksten.
In havo5 moet je 3 boeken lezen, je krijgt een schrijftoets (brief schrijven bij ons...) en het eindexamen bestaat uit teksten lezen. |
das volgens mij ongeveer hetzelfde als duits 1 op het vwo. Wat vreemd trouwens dat het omgekeerd is..
|
Citaat:
bovendien doe je bij duits 1 op het vwo bijna niks. bij ons althans niet, want het enige wat wij in een jaar moeten doen is 15 a4tjes lezen. |
Citaat:
|
Duits2 op VWO houdt in: schrijven, luisteren en praten
Duits 1 op VWO: lezen (oftewel hele jaar niks doen.. de eindtoets telt toch niet mee..) Maar wat het op de havo inhoudt.. geen idee Maar eh Duits is een oppermachtig vak, dus ik zou het zeker kiezen! :) |
het lijkt me in ieder geval beter dan Frans, maarja ik kan daar niet objectief over oordelen aangezien ik een Duitse ben.
|
Ik heb ook duits 2 en zit nu in 5havo. In 4havo doe je eigenlijk alleen maar duits 1 en met duits 2 ga je verder in 5 havo. Bij mij op school heb ik dit jaar gehad en krijg ik nog:
- tentamen grammatica (2x gehad) - tentamen idioom (2x gehad) - tentamen brief schrijven - tentamen mondeling over 10 dialogen (gesprekken) en 1 tekst - examen teksten en vragen het lijkt niet veel, maar idioom en grammatica waren heeeeeeel veeeeeeeeel en die brief telde 4x mee dus die moest je goed maken en volgende week heb ik mijn mondeling die 6x meetelt. Het is dus niet zo dat als je iets verkloot wat 6x telt dat je het dan makkelijk op kan halen :( |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:58. |