![]() |
Een beetje dood
Een beetje dood
Bruggen vervagen Ik lijk de tel kwijt te zijn Mensen die klagen Over hun eindeloze pijn Ik was blij met jouw liefde Met de genegenheid die je me bood Ik had alles wat ik beliefde Nu ga ik weer, een beetje dood -zozze Ik hoop dat het niet te geforceerd gerijmd is :) Ik ben niet zo blij over die laatste zin, ik weet niet welk woord ik ipv 'weer' moet gebruiken. Ik had 'steeds' maar dat klonk niet zo mooi, en 'opnieuw' vond ik ook niet zo :) |
Als je deze goed uitwerkt, is ie echt mooiiiii (nou ja, ik herken het gevoel echt heel goed... vandaar denk ik).
vooral op die zin Nu ga ik weer, een beetje dood is prachtig. Juist dat "weer" verscherpt het gevoel. Het is WEER zover. Prachtig. Vraag is of je er wel persee rijm in moet stoppen. Want kan best zonder. Ik zou zeker nog een poging wagen om hem veder uit te werken (eventueel zelfs uit te breiden met een extra beeld, en sommige niet beeldende zinnen te vervangen door wel beeldende zinnen) met vr gr, hajo |
Citaat:
ik zat al heel lang met die twee eerste zinnetjes in mijn hoofd, en als ik hem opschreef rijmde het vanzelf :) normaal rijmen mijn gedichtjes nooit maar deze keer vond ik het zo beter :) |
de 1e strofe vind ik niet zo mooi..of nouja, beter gezegd, de laatste 2 zinnen daarvan.
Verder vind ik em mooi :) |
in dat geval: lekker houden zo.
hajo |
Citaat:
|
Als je nou bv de eerste zin al zou vervangen door :
"bruggen vervagen in mist" ofzo, wordt het meteen stuk visueler. maar ja, dan krijg je een zin als "ik lijk de tel kwijt te zijn". En hoe ziet dat er uit dan? als een meisje zonder vingers? een konijn met teveel nageslacht? iemand die de stenen voor zijn voeten niet meer ziet? hajo |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:39. |