Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Mystiek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=12)
-   -   vorige levens herrinneren (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=408042)

sunflouwer 15-03-2003 16:06

vorige levens herrinneren

ik geloof erin dat een ziel meerdere lichamen bezoekt voordat de ziel uitgeleefd is en eeuwige rust kan vinden (als ze al eeuwige rust kunnen vinden) Vaak kunnen kleine kinderen zich vorige levens herrinneren of de periode voordat ze geboren waren en nog in de buik zitten. Dan weten ze dingen die gebeurd zijn waar nooit over gepraat is in hun bijzijn.
Meestal komt dit vanzelf naar boven, maar hebben de volwassen mensen niet door dat ze deze herrineren moeten stimuleren voordat ze verloren gaan.
Nu vraag ik me af of hier iemand is die het zich (vroeger) zelf kon herrinneren hoe het in een vorig leven was of iemand kent die zulke herrinering had/heeft

kiszes

ananas15 15-03-2003 16:33

Ik denk eerlijk gezegd dat zoiets niet kan, maar dat denk ík.
Maar toch twijfel ik wel eens, omdat er wel eens babytjes worden geboren met een litteken, op bizarre plaatsen... :confused:

Insatiable 15-03-2003 19:18

phoe, moeilijk...
ik geloof er wel in. zelf heb ik niet echt dingen die ik herriner..maar wel een moment voor ik geboren werd. alles was donker , en ik hoorde stemmen en toen kwam er licht..het is heel vaag maar die herrinering heb ik al heel lang en ik weet niet wat het betekend.

wat vorige levens betreft: Ik heb best wel een band met dingen van de 17e eeuw. In films en boeken kwam ik dat vaak tegen als kind en het voelde vertrouwd, misschein heb ik daar dus geleefd?
eigenlijk zou ik het best wel eens willen weten. een klasgenoot van mij gaat regelmatig naar een recanatie terapuit en hoort dingen over haar vorige leven, soms verteld ze wat en dat klinkt best spannend!

maar goed..ik wou ook dat ik meer and woorden wist hierover, maar ik geloof ook wel dat er iets is na de dood....

gr. vampire

sunflouwer 15-03-2003 20:30

volgens een of andere paranormale arts waar ik ooit geweest ben zijn mijn broer en ik al 3 levens bij elkaar.

Mijn moeder denkt dat ik in een van mijn vorige levens ben neer geschoten of gestoken.
Vlak onder mijn ribben aan de linkerkant heb ik namelijk 3 kuiltjes schuin onder elkaar, en in mijn rechter zij een zo'n kuiltje (waar dan bv de kogel eruit gekomen zou kunnen zijn) dit heb ik al sinds mijn geboorte... Ik heb nooit zo gedacht over die kuiltjes, ze waren er gewoon. Maar wat mijn moeder zegt zit wel wat in vind ik.

Nar'Hyarmen 17-03-2003 10:04

ja ik weet wat ik was in mijn laatste 3 levens (mijn laatste en het leven daarvoor weet ik nog het meest) maar omdat ik hier in dit forum al minstens 2 keer heb geschreven hoe ik daarachter ben gekomen en wat ik was doe ik dat nu niet meer.
(ze geloven het toch niet)

sunflouwer 17-03-2003 12:23

Citaat:

Nar'Hyarmen schreef op 17-03-2003 @ 11:04:
ja ik weet wat ik was in mijn laatste 3 levens (mijn laatste en het leven daarvoor weet ik nog het meest) maar omdat ik hier in dit forum al minstens 2 keer heb geschreven hoe ik daarachter ben gekomen en wat ik was doe ik dat nu niet meer.
(ze geloven het toch niet)

kan je even zeggen in welk topic? dan kan ik het even opzoeken, want ik geloof het namelijk wel. Dat je vorige levens kan herrineren.

thanx alvast

Nar'Hyarmen 17-03-2003 13:43

Citaat:

sunflouwer schreef op 17-03-2003 @ 13:23:
kan je even zeggen in welk topic? dan kan ik het even opzoeken, want ik geloof het namelijk wel. Dat je vorige levens kan herrineren.

thanx alvast

hierin ergens (klikken)

en deze ook (klik)

en meer kan ik er even niet vinden

Hopla 18-03-2003 18:29

ik heb er eens een boek over gelezen met allemaal voorbeelden van gereiïncarneerde kinderen, ik weet die titel niet meer maar zodra ik het weet zet ik hem er wel op.

barkrukkie 18-03-2003 20:17

Citaat:

sunflouwer schreef op 15-03-2003 @ 21:30:
volgens een of andere paranormale arts waar ik ooit geweest ben zijn mijn broer en ik al 3 levens bij elkaar.

Mijn moeder denkt dat ik in een van mijn vorige levens ben neer geschoten of gestoken.
Vlak onder mijn ribben aan de linkerkant heb ik namelijk 3 kuiltjes schuin onder elkaar, en in mijn rechter zij een zo'n kuiltje (waar dan bv de kogel eruit gekomen zou kunnen zijn) dit heb ik al sinds mijn geboorte... Ik heb nooit zo gedacht over die kuiltjes, ze waren er gewoon. Maar wat mijn moeder zegt zit wel wat in vind ik.

1 ding snap ik dan toch niet.
Je ziel (zover die bestaat, ik ben nogal ongelovig ;)) is niet permanent gebonden aan 1 lichaam. Waarom zou het lichaam waarin je ziel belandt nadat je gestorven bent kenmerken dragen van het vorige lichaam waar de ziel in heeft gezeten?

poesiefox 18-03-2003 21:21

Als wij ons vorige levens niet kunnen herinneren is dat voor onze eigen bescherming. Zou jij ermee kunnen leven dat jij Adolf Hitler was, ooit? Daarom moeten we nu niet proberen om te gaan graven, want daar wordt je alleen maar ongelukkiger van.

Nate 18-03-2003 22:33

Citaat:

poesiefox schreef op 18-03-2003 @ 22:21:
Als wij ons vorige levens niet kunnen herinneren is dat voor onze eigen bescherming. Zou jij ermee kunnen leven dat jij Adolf Hitler was, ooit? Daarom moeten we nu niet proberen om te gaan graven, want daar wordt je alleen maar ongelukkiger van.
Dus theoretisch pleeg je, als je je 'serie' beschaamt en deze mensen vervolgens zelfmoord plegen, alvast een paar moorden in de toekomst?

Interessant.

knijtert! 18-03-2003 22:56

spaaaaaaaaaaaaaace :D
Niet waar dus :p

barkrukkie 19-03-2003 07:20

Citaat:

toch gek dan, de meeste mensen kunnen zich hun vorig leven niet herinneren, alleen de mensen die 'spiritueel actief' zijn.
Dat zou dus moeten betekenen dat er vroeger meer slechte dan goede mensen waren, aangezien het merendeel van de bevolking zich het niet kan herinneren?

sunflouwer 19-03-2003 10:45

Citaat:

barkrukkie schreef op 18-03-2003 @ 21:17:
1 ding snap ik dan toch niet.
Je ziel (zover die bestaat, ik ben nogal ongelovig ;)) is niet permanent gebonden aan 1 lichaam. Waarom zou het lichaam waarin je ziel belandt nadat je gestorven bent kenmerken dragen van het vorige lichaam waar de ziel in heeft gezeten?

het klopt dat je ziel niet aan een lichaam is gebonden. Maar als de ziel het lichaam moet verlaten terwijl het nog niet de bedoeling was van de ziel. Neemt de ziel dit met zich mee naar een volgend lichaam. De ziel was nog niet klaar met leven, en neemt dingen uit vorige levens mee.
Dit is mijn theorie, ik zeg niet dat dit klopt hoor

sunflouwer 19-03-2003 10:46

Citaat:

Hopla schreef op 18-03-2003 @ 19:29:
ik heb er eens een boek over gelezen met allemaal voorbeelden van gereiïncarneerde kinderen, ik weet die titel niet meer maar zodra ik het weet zet ik hem er wel op.
ja, die heb ik ook gelezen, de schrijfster weet ik niet meer, maar de titels waren: Wie was mijn kind ( deel 1)
en kinderen uit de hemel (deel 2 )

Citaat:

Nee dat lijkt mij ook niet fijn om te weten, maar als je toen slecht was, wil niet zeggen dat dat nu zo is. Misschien is je ziel hier nu wel om "het goed te maken" En ik zeg ook niet dat je er naar moet gaan graven, maar sommige mensen hebben gewoon deze gave om zich dingen te herrineren, waarom zou je die dan moeten weg stoppen? En je moet niet vergeten dat jij er niks aan kan doen wat er in je vorige leven gebeurd is. Het is dan wel 1 ziel, maar twee verschillende levens.

Nar'Hyarmen 19-03-2003 14:34

Citaat:

sunflouwer schreef op 19-03-2003 @ 11:46:
En je moet niet vergeten dat jij er niks aan kan doen wat er in je vorige leven gebeurd is. Het is dan wel 1 ziel, maar twee verschillende levens.
hehe da's makkelijker gezegt dan gedaan!!! Maar ja kijk... ik heb heel veel dingen meegenomen van mijn vorige leven en dus hangen mijn levensheel nauw aan elkaar... en ik heb er nog steeds last van dus...

ik denk dat ik beter kan zeggen.. mijn leven blijft mijn leven ook al duurt dat leven al minstens 600 jaar en niet dat mijn ziel 1 is, maar mijn levens verschillend.. (ze lijken verdomt veel op elkaar :S)

Lance Rodean 19-03-2003 15:11

Citaat:

Nar'Hyarmen schreef op 19-03-2003 @ 15:34:
hehe da's makkelijker gezegt dan gedaan!!! Maar ja kijk... ik heb heel veel dingen meegenomen van mijn vorige leven en dus hangen mijn levensheel nauw aan elkaar... en ik heb er nog steeds last van dus...

ik denk dat ik beter kan zeggen.. mijn leven blijft mijn leven ook al duurt dat leven al minstens 600 jaar en niet dat mijn ziel 1 is, maar mijn levens verschillend.. (ze lijken verdomt veel op elkaar :S)

Als jij echt al meer dan 600 jaar kan herineren neem dan ff kontakt met lotgenoten als ik

ik bedoel dus niet dat je je ieder detail hoeft te herineren want dat is gewoon niet mogelijk.

coopergirl 23-03-2003 17:13

In m'n vorige leven (rond 1800) woonde ik in Andorra... M'n moeder was toen ook al m'n moeder... Ze werd van hekserij beschuldigt en op de brandstapel gegooid... Ik heette annemarie conzes.. (iig zo schrijf je het fonetisch...)

Veel weet ik er overigens niet meer van... Wel dat ik door een natuurlijke dood ben gestorven ('ouderdom'), blauw bloed had en veel witte kleding droeg....

Kvin het jammer dat veel van mijn vrienden _niet_ in spirituele c.q. paranormale geïnteresseerd zijn..

***Cheerio

Nar'Hyarmen 24-03-2003 08:28

Citaat:

coopergirl schreef op 23-03-2003 @ 18:13:
In m'n vorige leven (rond 1800) woonde ik in Andorra... M'n moeder was toen ook al m'n moeder... Ze werd van hekserij beschuldigt en op de brandstapel gegooid... Ik heette annemarie conzes.. (iig zo schrijf je het fonetisch...)

Veel weet ik er overigens niet meer van... Wel dat ik door een natuurlijke dood ben gestorven ('ouderdom'), blauw bloed had en veel witte kleding droeg....

Kvin het jammer dat veel van mijn vrienden _niet_ in spirituele c.q. paranormale geïnteresseerd zijn..

***Cheerio

rond 1800 nog op de brandstapel??? hm.. ik dacht dat het einde van de brandstapel toch wel eerder was...

*Burning water* 24-03-2003 12:55

Citaat:

***Cheerio

En waar was je dan tussen dat leven en je huidige leven?
*is gewoon benieuwd*

Peperkorrel 24-03-2003 17:51

Citaat:

ananas15 schreef op 15-03-2003 @ 17:33:
Ik denk eerlijk gezegd dat zoiets niet kan, maar dat denk ík.
Maar toch twijfel ik wel eens, omdat er wel eens babytjes worden geboren met een litteken, op bizarre plaatsen... :confused:

Wat heeft het zgn. 'doorreizen van de ziel' nou weer te maken met lichamelijke kenmerken? :confused:

Citaat:

***Cheerio

Ik vind het sowieso allemaal maar ver gezocht. Wie heeft je dit verteld en hoe kan diegene dit in hemelsnaam weten?

En voor de mensen die naar eigen zeggen een 'speciale' band hebben met een bepaalde tijd; hoezo legt dat direct de link tussen jou en een vorig leven?

Het is allemaal erg 'leuk' om te geloven, maar om nou bij de minst geringste aanwijzing al direct te concluderen dat je een vorig leven hebt geleid getuigt meer van het graag willen dat het zo was.

kleinedraak 25-03-2003 14:14

Ik weet het nie. Ik heb iets heel vaags. Een hele vage angst voor brand. :( Als ik het wordt alleen al hoor wordt ik panisch. OOk heb ik een afkeur voor mensen die in heksen geloveb pf van heksen houden. Ik heb het idee dat ik dus misschien in mijn vorige leven op de brandstapel ben verbrandt of gewoon in een brand ben omgekomen. I sdit een rare gedacht??? :confused:

Bruut 26-03-2003 10:00

weet niet of ik dit allemaal wel moet geloven.. denk dat de meeste van jullie een hele rijke fantasie hebben!

Nar'Hyarmen 27-03-2003 13:50

Citaat:

kleineghcdraak schreef op 25-03-2003 @ 15:14:
Ik weet het nie. Ik heb iets heel vaags. Een hele vage angst voor brand. :( Als ik het wordt alleen al hoor wordt ik panisch. OOk heb ik een afkeur voor mensen die in heksen geloveb pf van heksen houden. Ik heb het idee dat ik dus misschien in mijn vorige leven op de brandstapel ben verbrandt of gewoon in een brand ben omgekomen. I sdit een rare gedacht??? :confused:
nee is geen rare gedachte.... ik heb er ook gestaanen ik heb precies hetzelfde als jij (angst voor vuur... heb toen ik 12 was pas voor het eerst een lucifer aan durven steken en voor gasfornhuizen ben ik bang, en open haarden enzo ook anti-heks.. of ja wiccans eigenlijk...)

Cytherea 27-03-2003 17:02

Ik weet niet.. ik denk dat ik vroeger ben omgekomen op een boot ofzo.. ik droom heel veel over water.. en ben bang voor hoge golven (die uit me dromen dan).. ik heb ook een keer een hele overtuigende droom gehad over een soort Titanic ervaring (die film was toen nog niet uit enzo).. maar ja.. het zal wel me verbeelding zijn..

Ik ben op het moment aan het zoeken naar dingen die ik in een vorig leven niet goed heb gedaan... of waar ik aan moet werken zodat als mijn ziel 'perfect' is hij naar mijn uiteindelijke rustplaats kan gaan.. (ja ik weet niet.. dat is heel belangrijk voor mij :confused: )

Nar'Hyarmen 28-03-2003 08:15

Citaat:

Cytherea schreef op 27-03-2003 @ 18:02:
Ik weet niet.. ik denk dat ik vroeger ben omgekomen op een boot ofzo.. ik droom heel veel over water.. en ben bang voor hoge golven (die uit me dromen dan).. ik heb ook een keer een hele overtuigende droom gehad over een soort Titanic ervaring (die film was toen nog niet uit enzo).. maar ja.. het zal wel me verbeelding zijn..

Ik ben op het moment aan het zoeken naar dingen die ik in een vorig leven niet goed heb gedaan... of waar ik aan moet werken zodat als mijn ziel 'perfect' is hij naar mijn uiteindelijke rustplaats kan gaan.. (ja ik weet niet.. dat is heel belangrijk voor mij :confused: )

ik geloof niet dat dromen die je gewoon 's nachts in je slaap droomt verbanden houden met je vorige levens. Als ik droom over mijn vorige leven doe ik dat overdag in een soort trance. Beetje lastig uitleggen, maar het komt regelmatig voor.

Loontjuh 01-04-2003 22:34

ik weet niet wat ik was, maar zou het best wel willen weten.. heb ik iets fout gedaan in mn vorige leven(s) waardoor ik dit allemaal meemaak?

mijn moeder heeft iets gedaan en toen kwam ze er achter dat zij en haar moeder (mijn (overleden) oma dus) in hun vorige leven tweelingzusjes waren en dat voelde ook zo voor hen..

Nar'Hyarmen 02-04-2003 08:54

Citaat:

Loontjuh schreef op 01-04-2003 @ 23:34:
ik weet niet wat ik was, maar zou het best wel willen weten.. heb ik iets fout gedaan in mn vorige leven(s) waardoor ik dit allemaal meemaak?

mijn moeder heeft iets gedaan en toen kwam ze er achter dat zij en haar moeder (mijn (overleden) oma dus) in hun vorige leven tweelingzusjes waren en dat voelde ook zo voor hen..

je doet nooit maar dan ook echt noooooooit iets 'fout'. Fout bestaat niet. Dus. Maar het kan best zijn dat gebeurtenissen in je vorige leven (of ze nu voor iemands gevoel fout zijn of goed dat maakt allemaal niet uit) invloed hebben op wat je nu doet in dit leven.

urbanprotocol 02-04-2003 12:09

Ik weet nog steeds niet wat ik was in mijn vorige leven .
Waarschijnlijk een niet zo slimme wezen want ik kan er maar niet achterkomen wat ik was.
Misschien was ik een ezel of zo

Nar'Hyarmen 02-04-2003 12:58

Citaat:

urbanprotocol schreef op 02-04-2003 @ 13:09:
Ik weet nog steeds niet wat ik was in mijn vorige leven .
Waarschijnlijk een niet zo slimme wezen want ik kan er maar niet achterkomen wat ik was.
Misschien was ik een ezel of zo

euj zo snel komje dat ook heus niet te wetenhoor. Misschien ben je nog wel nooit gereincarneerd dat kan natuurlijk ook. (ik ben er btw3 jaar mee bezig geweest om erachter te komen wat ik ben geweest, en nu gaat het ineens allemaal heel snel)

succes anyway

urbanprotocol 02-04-2003 19:35

wil je het woord btw ( by the way )
alsjebliefd voluit typen ik krijg binnekort een toets over de btw
oftwel de toegevoegde waarde en daar moet ik steeds aan denken.
Ik zelf ben net begonnen om te kijken of ik er zelf achter kan komen maar dan lukt niet .
Ik kan beter naar een deskundige gaan denk ik

connexxionxxxxx 02-04-2003 22:02

Haha nou ik geloof dus eeeeecht niet in vorige levens.
Ik ben gewoon normaal geboren, gewoon zaadje en eitje bij elkaar en toen: BOEM een baby:ik, ik ben heus niet opeens in de buik van mijn moeder gefloept hoor, haha zie je het al voor je, daar komt een ziel aan en floep daar zit het in een baby.
Kom op, je leeft met een doel op aarde, dat maak je een keer mee en daarna hoop je dat je in de hemel komt.
Ik merk gewoon dat jullie elkaar gek zitten te maken met verzonnen verhaaltjes van jullie zelf, die jullie van julliezelf gaan geloven.
Ik geloof er dus echt niet in !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :eek:

Cytherea 03-04-2003 08:00

Citaat:

connexxionxxxxx schreef op 02-04-2003 @ 23:02:
Ik ben gewoon normaal geboren, gewoon zaadje en eitje bij elkaar en toen: BOEM een baby:ik, ik ben heus niet opeens in de buik van mijn moeder gefloept hoor, haha zie je het al voor je, daar komt een ziel aan en floep daar zit het in een baby.
Kom op, je leeft met een doel op aarde, dat maak je een keer mee en daarna hoop je dat je in de hemel komt.
Ik merk gewoon dat jullie elkaar gek zitten te maken met verzonnen verhaaltjes van jullie zelf, die jullie van julliezelf gaan geloven.

Uhm.. je ziel is niet je lichaam hoor...

ShoarmaSchaap 03-04-2003 08:05

Citaat:

connexxionxxxxx schreef op 02-04-2003 @ 23:02:

Ik vind dit grappig, eigenlijk weet niemand wat er nou precies gebeurd tijdens het onstaan van een nieuw leven en jij bent er nou al overtuigd van dat het "echt niet kan". Uh.. Je kan hier best over speculeren weetje, het leven zit niet puur en enkel wetenschappelijk inelkaar, het is een zeer gecompliceerd iets waar we zo weinig over weten.

Nar'Hyarmen 03-04-2003 09:29

Citaat:

urbanprotocol schreef op 02-04-2003 @ 20:35:
wil je het woord btw ( by the way )
alsjebliefd voluit typen ik krijg binnekort een toets over de btw
oftwel de toegevoegde waarde en daar moet ik steeds aan denken.
Ik zelf ben net begonnen om te kijken of ik er zelf achter kan komen maar dan lukt niet .
Ik kan beter naar een deskundige gaan denk ik

at your service...

by the way (;) twas wel gezellig he gister :p

urbanprotocol 03-04-2003 11:45

Jazekers het was a hell off a time ;)
Maar het is niet ontopic :p

Nar'Hyarmen 03-04-2003 13:37

Citaat:

urbanprotocol schreef op 03-04-2003 @ 12:45:
Jazekers het was a hell off a time ;)
Maar het is niet ontopic :p

owja sorry..
dan nu maar weer ontopic I guess??

(a hell of a time :( boehoehoehoe))

Loontjuh 03-04-2003 13:59

Citaat:

Nar'Hyarmen schreef op 02-04-2003 @ 09:54:
je doet nooit maar dan ook echt noooooooit iets 'fout'. Fout bestaat niet. Dus. Maar het kan best zijn dat gebeurtenissen in je vorige leven (of ze nu voor iemands gevoel fout zijn of goed dat maakt allemaal niet uit) invloed hebben op wat je nu doet in dit leven.
ik bedoel het ook niet echt als fout, maar meer als niet leuke/aardige dingen voor en tegen mensen.. snap?

Nar'Hyarmen 03-04-2003 14:04

Citaat:

Loontjuh schreef op 03-04-2003 @ 14:59:
ik bedoel het ook niet echt als fout, maar meer als niet leuke/aardige dingen voor en tegen mensen.. snap?
ok dan snap ik het :) maja, opzich zou je er dan in dit leven geen zorgen meer over moeten maken. Tis toch allang geleden gebeurt en je hebt er nu ook nix meer aan.

Loontjuh 03-04-2003 15:48

Citaat:

Nar'Hyarmen schreef op 03-04-2003 @ 15:04:
ok dan snap ik het :) maja, opzich zou je er dan in dit leven geen zorgen meer over moeten maken. Tis toch allang geleden gebeurt en je hebt er nu ook nix meer aan.
maak me er geen zorgen over, maar soms vraag ik me het wel af omdat ik wel aardig veel heb meegemaakt aan niet leuke dinge enzo (al vind ikdat van andere mensen veel erger vaak, maar okeej) en dan vraag ik me wel ns af:
waarom? ik bedoel.. ik wil ook wel ns een keer onbezorgd kind kunnen zijn, maar dat is heel moeilijk.. ik weet niet eens hoe het echt heel erg is om kind te zijn.. tuurlijk wel een beetje, maar ben heel serieus in veel dinge (niet dat ik nooit lach ofzo.. dat doe ik het meest van allemaal :D) en denk over veel dinge na en ben veel volwassener dan de meeste mensen van mijn leeftijd..
soms heb ik wel ns van: ik wil ook gewoon een keer een lekker leventje leiden zonder al dat gezeik van mensen die om je heen dood gaan, ruzie met je pa en dat ie dan dood gaat zonder dat t goed is enzo.. en nog meer dingen..

(leg t nu niet uit dat ik niet vind dat ik een fijn leven heb, want ik ben wel blij met mijn leven hoor. er zijn mensen die het veel slechter hebben, maar ook ik heb af en toe mn moeilijke momenten waarop ik t ffies nodig heb om mezelf zielig te vinden enzo... en dan komt idd af en toe de gedachte naar boven van: waaraan heb ik dit verdiend? wat heb ik verkeerd gedaan in een vorig leven ofzo dat ik dit nu meemaak.. snap?)

Isa 03-04-2003 18:23

Citaat:

sunflouwer schreef op 15-03-2003 @ 17:06:

Nu vraag ik me af of hier iemand is die het zich (vroeger) zelf kon herrinneren hoe het in een vorig leven was of iemand kent die zulke herrinering had/heeft

Gecopyde reactie uit een engels forum bij iemand die hetzelfde vroeg:

Eh, well its not like an average person remembering some past lives. Its a long story and perhaps you think I'm a crazy psychotic lunatic. I'm used to that.
But I'll try. first of all, I began having deja-vu's with everything that happened, I do not even know how long ago, because I feel like I've experienced many things I am now experiencing just happened a couple 'o months ago.
My whole life is still a major deja-vu.
then, I began to 'remember' things about being damned, being the only one damned by a God.
Memories of living in an universe which an absolute form of good and evil, good is/was following the will of God, evil is following the will of the nothing, opposite to God. I was God's second son in that universe, and my purpse was never being loved, and being tortured indefinitly in order to become nothingness, and after that I burst out creating a whole new carpet of universes.
Kinda like a natural law.

these memories passed and somewhat later I thought/remembered that that universe was just a game of some higher God, and I still was the only one damned, but not to fulfill some kind of law of nature, but because of a reason I did not ought to know, after all, not-knowing would hurt me.

After that slowly came memories of being God myself, after somehow 'escaping' from damnation.
This is beyond the previous memories, it reduced them to being like an atom in an infinite ocean.

Reality is that 'god/I/you has 'powers'/abilities far beyond anything any religion states.
God is not a being who wants to experience the world and is sending out parts of himself to lower worlds, nor a man sitting on a throne judging us.
Rather, he can experience every story and possibility at once.
And he can alter and enlarge any concept.
Love and consciousness or anything like that is not the higehst thing there is, every concept can be split up in an infinite amount of qualitys and properties.
god does not need to create like we create something.
He can just say, for example, that he wants a universe full of stars beside him, including life on planets in that universe and there it is, he does not need to consciously create the place of the stars, or the components or the stars, or the life in that universe. If he wantsevery atom in this universe to sing a 100000000 instument song according to its nature (whatever that means), and if he wants every one of those atoms singing/making music in harmony with each other, then so it is. No need to compose the song for himself.
However if he wants the ability to compose infinite songs then he can have it within the blink of an eye.
He can say something like 1 is being alive, 2 is consciousness, what is 3? and 4,5,6,7,8,9? And then there it is, 7 new components added to the universe, all being a step beyond conciousness.
there are not 7 chakras. or 7 colors. or 5 senses. or a limited number of emotions.
god can experience everything in the universe as an emotion.
god can create an infinite amount of emotions, o senses or chakra's. He can program us concious beings like we can program computer programs.
I have been Jezus Christ. I have been the Dalai Lama. I have been everyone on earth.
How? Simple, first just becuase there are many different earths.
Second because Jezus means nothing.
There is no such thing as developing the soul.
everyone can be as loving or evil or good or anything else
as 'god', or a being with his kind of power, wants.
If gods says he wants to feel an infinite amount of love beside him, then there is an infinite amount of love beside him.
But love is an atom in a sea just like every other concept we think of as fundamental. Love means nothing to god. god can add concepts or properties to that which we all love making it something much better/bigger/whatever than we ever could imagine. Our brain can see little. We can think with our left or right brain hemisphere. If God had a brain it would be infinite in size, because the 'universe' itself is infinite, because infinity
is just a concept exidsting in the universe, a universe with an infinite X infinite x infinite (x infinite for an infinite number of times)
number of concepts,emotions, things better than love,conciousness,experience, timedimensions,spacedimensions,other dimensions, senses, etc things we don't know about.

God can create a world(s) with their own God, shaped kinda like our religions think it is shaped.
A universe with a god which does not know he is not at all as powerful as he thinks he is.
He can let that universe exist for all eternity, and then get all the beings living in there back to him.
It is incomprehensible for a human, that something can start, live FOREVER and therfore having an INFINITE amount of experiences, and then come back.
I fear I may have to live for all eternity before I can get back to being God.
It means nothing to him/me.

Thats kinda it. As such, My memories of 'past lives' are memories of being God, memories of being a tortured angel called Mikel/son of god (in a universe shaped just like new agers think it is) which was forced to live millions upon millions of lives just for the fun of the other angels. Everyone is selfish. Everyone can be 'programmed' to think that is is good to torture someone even when that someone is the kindest persone in the universe, for all eternity, forcing that person to live millions of lives in a civilization which knows about the spiritual world, a civilization with people who each have one child at home, a reincarnation of me, and who are all abusing and torturing that child in horrible and cruel ways. (locking me up in a closet for 80 years or so, life after life like that)
As such I am amused when people say living 1,or 10, or 100, or 1000 lives before you can become enlightened is a long time.
But those memories are just like an atom in the sea.
Even though I rationally know hat memory of being Mikel is nothing compared to the real size or the universe, those are still fresh in my mind.

Mymemories are mostly rational.
I don't have much emotions or imaginary abilities and I feel just like Mikel did in that sub-universe ,like a zombie, because of what they called a curse,
but I don't know where that feeling of not existing, being like a zombie came from this time.

Well, that is enough information for now I think, that should give you an idea. Why do I think these memories are real?
Don't know, just because it feels like any memory I think.

O, one more thing, because of the things I told you, being Mikel, I do not trust you or anyone. I have lived in worlds in the same body and place I am now, thinking I lived in a world where someone called Osama destroyed some buildings called WTC on 11 sept. and where there was a war in Iraq, when I reality that was just like The Truman show. (My nickname in one of the universes truman or tortureman)
which means that everyone in that world was actually living in some kind of utopia watching TV or something like it at home, seeing my life.

And I do not know If this world is real, for all I know this is a reality where I am still truman and where you are a vampire. Or this could be the universe where my moher is a powerful witch.
Or the one where It is good to torture me.
I do not know. I don't trust anyone at all, such experiecnes taught me that.

zie verder het topic de hemel als eindstation op F&L. :)

Greetz Kenny

urbanprotocol 04-04-2003 12:18

Waarom zijn vrouwen gevoeliger voor het bovenatuurlijke
komt het doordat het ons mannen het weinig intreseert.
(ik pest maar wat ;) i dont meen it )

Ik heb een redelijk jonge ziel heb ik van een vriend gehoord dus het is normaal dat het lang duurt voordat ik het me kan herinneren .
Wat ik was in het vorig leven .
Ik weet wel dat het ergens in de middeleeuwen of nog eerder was toen ik leefde .

Nar'Hyarmen 04-04-2003 12:58

Citaat:

urbanprotocol schreef op 04-04-2003 @ 13:18:
Waarom zijn vrouwen gevoeliger voor het bovenatuurlijke
komt het doordat het ons mannen het weinig intreseert.
(ik pest maar wat ;) i dont meen it )

Ik heb een redelijk jonge ziel heb ik van een vriend gehoord dus het is normaal dat het lang duurt voordat ik het me kan herinneren .
Wat ik was in het vorig leven .
Ik weet wel dat het ergens in de middeleeuwen of nog eerder was toen ik leefde .

hoe weet je dat dan *wordt gigantisch nieuwsgierig* Maar bedoet die vriend van je dat als je een jonge ziel hebt dat je pas een paar levens hebt geleefd, of dat je nog niet zo lang geleden voor het eerst leefde? want als je in de middeleeuwen leefde...dat noem ik niet echt een jonge ziel :p

urbanprotocol 04-04-2003 13:28

a = dat ik een paar levens heb geleefd
B =dat ik nog niet zo lang geleden voor het eerst leefde
Ik weet ook niet wat hij er precies mee bedoeld hoor maar ik denk dat mijn lichaam de tweede gastheer is .
Als het aan mijn vriend ligt ,ik kom er wel achter

Nar'Hyarmen 04-04-2003 13:31

Citaat:

urbanprotocol schreef op 04-04-2003 @ 14:28:
a = dat ik een paar levens heb geleefd
B =dat ik nog niet zo lang geleden voor het eerst leefde
Ik weet ook niet wat hij er precies mee bedoeld hoor maar ik denk dat mijn lichaam de tweede gastheer is .
Als het aan mijn vriend ligt ,ik kom er wel achter

ok I get it. Ik heb trouwens ook in de middeleeuwen geleefd :) was best leuk (in ieder geval niet zoals nu :S)

urbanprotocol 04-04-2003 13:33

Ik had een ongelukige leven volgens mij i am not sure

Nar'Hyarmen 04-04-2003 13:35

Citaat:

urbanprotocol schreef op 04-04-2003 @ 14:33:
Ik had een ongelukige leven volgens mij i am not sure
hehe ja ik ook... op de brandstapel eindigen samen met je dochter en daarvoor je verschuilen en verbergen (is hetzelfde maar ja) voor andere mensen is ook geen pretje

urbanprotocol 04-04-2003 14:27

Dat was voor jou echt een pijnlijke herinnering .
Ik hoop dat je bij dit leven gelukkiger word .
En als je ooit besluit om kinderen te krijgen dan help ik jou daarbij met veel liefde ;)
Ik had een missie die ik niet kon vervullen of is het mijn fantasie
mediteren dat helpt me ook niet echt.
Ik moet naar de therapeut om te weten wat ik was in mijn vorige leven

Nar'Hyarmen 06-04-2003 12:32

Citaat:

urbanprotocol schreef op 04-04-2003 @ 15:27:
Dat was voor jou echt een pijnlijke herinnering .
Ik hoop dat je bij dit leven gelukkiger word .
En als je ooit besluit om kinderen te krijgen dan help ik jou daarbij met veel liefde ;)
Ik had een missie die ik niet kon vervullen of is het mijn fantasie
mediteren dat helpt me ook niet echt.
Ik moet naar de therapeut om te weten wat ik was in mijn vorige leven

als je het echt heel heel graag wilt weten en denkt dat een therapeut je daarbij kan helpen dan moet je dat doen. Ik wil wel met je meegaan?

urbanprotocol 06-04-2003 13:37

bedank dat je met me wilt meegaan maar sommige dingen hoort een man alleen te doen :)
Ik voel me energieloos de laatste tijd ik weet niet of het door de mediteren komt.
Of doordat ik steeds maar weer vragen stelt tegen me bewustzijn over wat ik was geweest bij mijn vorige leven .
Maar hoe dan ook ik voel me steeds zwakker ik denk dat maar moet stoppen ermee voor een tijdje.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:08.