Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   geen geluid bij één bepaalde film (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=408284)

Aragorn 15-03-2003 20:23

geen geluid bij één bepaalde film

Het volgende probleem verziekt momenteel een klein gedeelte van mijn leven:
Als ik een film af wil spelen dan heb ik er geen geluid bij. Ik heb al alle audio-codecs van het NIMO-codec pack apart van elkaar geprobeerd en ook allemaal tegelijk, maar het werkte steeds niet.
Ook het gebruik van een twee andere spelers leverde geen goed resultaat op.

Het is alleen deze ene film, dus ik dacht dat het misschien aan het bestand lag, maar omdat deze film uit twee keer ±700 Mb bestaat, leek me dat niet logisch (ze doen het echter beide niet).

Als ik ook een movie-editor start, krijg ik wel een foutmelding over de audiostream, dus misschien ligt het toch aan de bestanden.

Wie weet hoe ik dit op kan lossen, of als de audio-stream niet goed is, hoe ik deze kan fixen?

Aragorn

twim 15-03-2003 20:36

Heb je zeker weten de nieuwste NIMO??? versie 5 build 8 geloof ik.

Martin 15-03-2003 20:37

Het zou ook best wel eens kunnen dat je bestand corrupt is.

Aragorn 16-03-2003 03:04

Ik heb NIMO 5.0 Build9 beta1
Dus dat zal wel goed zijn...

Maar ja, dan zou het inderdaad misschien wel eens een corrupt bestand kunnen zijn.
Kan ik dat op een of andere manier fixen?

nare man 16-03-2003 03:35

Moet je DivFix proberen...zit geloof ik bij de NIMO pack

Enlightenment 16-03-2003 08:24

Heb je WMA 9 codecs geïnstalleerd? Zo nee, bezoek www.windowsupdate.com eens. Be sure not to install WMP 9. ;)

WolterB 16-03-2003 10:11

Citaat:

Enlightenment schreef op 16-03-2003 @ 08:24:
...Be sure not to install WMP 9. ;)
mja, dit is dus bij mij gebeurd by accident.
Is er een mogelijkheid om dit weer te verwijderen en weer terug te gaan naar WMP 8 zonder systeemherstel?

Enlightenment 16-03-2003 10:42

Citaat:

WolterB schreef op 16-03-2003 @ 10:11:
mja, dit is dus bij mij gebeurd by accident.
Is er een mogelijkheid om dit weer te verwijderen en weer terug te gaan naar WMP 8 zonder systeemherstel?

*shrug* weet ik niet.

Je zou in Add/Remove programs kunnen kijken. Maar kans ook dat dit een one-way upgrade is. Maar je kunt het ook downgrade noemen natuurlijk. ;)

Bovendien zit in WMP9 shit als o.a. DRM.

WolterB 16-03-2003 13:13

Citaat:

Enlightenment schreef op 16-03-2003 @ 10:42:
*shrug* weet ik niet.

Je zou in Add/Remove programs kunnen kijken. Maar kans ook dat dit een one-way upgrade is. Maar je kunt het ook downgrade noemen natuurlijk. ;)

Bovendien zit in WMP9 shit als o.a. DRM.

je kan t dus niet gewoon verwijderen
wel weet ik dat je na een upgrade naar SP1 alle windows add-on kunt verwijderen, maar toen ik naar SP1 upgegrade heb, werd mijn systeem ontzettend traag (ik heb geen idee waarom), misschien als iemand weet hoe ik wel naar SP1 kan, maar zonder enige consequenties voor mn snelheid kan ik WMP 9 dus wel verwijderen

nare man 16-03-2003 13:30

Zet SP1 niet toevallig de Windows Indexing Service aan? Daardoor wordt je systeem ontzettend traag, hoeveel geheugen en wat voor harddisk je ook hebt.

Start -> Run -> services.msc -> Indexing Service *disabled*

Just to make sure.

WolterB 17-03-2003 07:30

Citaat:

nare man schreef op 16-03-2003 @ 13:30:
Zet SP1 niet toevallig de Windows Indexing Service aan? Daardoor wordt je systeem ontzettend traag, hoeveel geheugen en wat voor harddisk je ook hebt.

Start -> Run -> services.msc -> Indexing Service *disabled*

Just to make sure.

als dit zeker zo is weet ik dus waarom winXP zo traag werd, maar weet iemand dit 100% zeker, want dan kan ik met een gerust hart upgraden naar SP1

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:19.