![]() |
Iemand ervaringen met tv-kaarten?
Kzit er al een tijdje over te denken om een tv-kaart aan te schaffen, maar had een paar vraagjes voor mensen die al zo'n ding hebben.
Fenks! |
Ik heb een Pinnacle, ben er best tevreden over en gebruik hem meer dan mijn TV. De software die erbij zat vind ik een beetje slecht, kan inmiddels ook verbeterd zijn.
Wat betreft het geluid dempen, gewoon even de schuiven bij je volumeregeling naar beneden schuiven en die van je TV-kaart gewoon voluit zetten. Succes met je zoektocht! Offtopic: Dan ben je beheerder en gebruik je nog geen tags zoals de regels voorschrijven ;) |
Citaat:
Ik heb overigens een Hauppage Radio (Tv kaart met ingebouwde radio tuner, das meer sier dan nuttig overigens ;)). Ik meen me te herinneren dat de verschillen tussen de kaarten van Pinnacle en Hauppage erg klein zijn. M'n broertje heeft een Terratec Cinergy en die doet 't ook prima. Het voordeel is met name de prijs denk ik. Ik heb nu een Tv kaart zitten in een Pc die ik verder nergens anders voor gebruik, en dan is 't makkelijk om voor weinig geld toch nog wat leuks met je spullen te kunnen doen, door bijvb van een relatief oude Pc een tv te maken. Het hangt een beetje af van je eisen of je een Tv kaart koopt of toch in een echte Tv investeert.. Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
dacht dat het aan het programma lag dat erbij kwam.. er zit bij ook een versterker tussen.. het zou dus schelen als hij rechtstreeks op de CAI aansluiting zit? en kan een tvkaart trouwens overweg met composiet video? |
Citaat:
|
Bedankt voor de reacties.
Wat die dvd betreft: ik wil als ik een dvd speel in mijn externe dvd-speler, het beeld op mijn beeldscherm en het geluid via mijn versterker. Hoe? Geluid van de koelers. Die kan ik natuurlijk uit zetten, maar dan moet ik niet al te lange films kijken. |
Citaat:
geluid is geen probleem, dmv een optische of een coax kabel (als je geluidskaart dat ondersteunt) en anders kan je altijd nog de line-in op je geluidskaart gebruiken, en de andere kant (cinch)aansluiten op uitgang op je dvd |
Over je koelerprobleem:
Heb je naast je CPU cooler en PSU (voeding) cooler ook nog andere coolers, zoals casefans? Die zou je evt. wel uit kunnen doen. Geluidproduktie moet je goed afstemmen op je CPU temperatuur. Als je temperatuur van je processor niet boven de 47 graden uitkomt, kun je best wat casefans uit doen. Als je je CPU temp wilt weten kun je het beste MBM downloaden: http://www.tweakers.net/meuktracker/3487 |
Citaat:
ik kijk net bij de instellingen van het prog en daar staat het bij :o tvtuner composiet s-video :D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:25. |