![]() |
vegetarisch
hoi allemaal
ik wil wat weten over vegetarisch worden. Ik wil het graag maar het mag niet van mijn moeder omdat ik vaak nogal te laag HB heb (bloedarmoede) en voor zolang ik geen alternatieven heb mag ik het niet want het meeste ijzer zit toch wel in vlees en vertel me ook eens de voordelen en hoe ik met andere vegetariers in aanraking kan komen. GRoetjes Annetjuh |
'k denk dat je op dit moment hiermee beter op het forum voor eten en drinken terecht kunt.
Je zou Roosvicee Ferro kunnen drinken voor het ijzer, als het alleen daar om gaat. En in van die vleesvervangers en peulvruchten zitten ook zat dingen die in vlees ook zitten. (Verwijder hem dan ff op flora & fauna, anders het een crosspost en dat is niet toegestaan.) |
Hai Anne,
ik ben een vegetariėr en ik ben heel gezond! :) Natuurlijk zit er ijzer in vlees, maar dat zit ook in andere dingen! Zoals vleesvervangers, bijvoorbeeld. Misschien moet je op www.voedingscentrum.nl even kijken voor ijzer-alternatieven!! Kus, Dominique |
ik wou ook vegetariėr worden maar mijn moeder had geen zin om appart voor me te koken:rolleyes:
|
er zijn perfecte vleesvervangers zoals: eieren, kaassouflé, soja, tofu in allemaal verschillende varianten dus er is best veel keus! Mag het nog steeds niet van je moeder maar wil je toch graag dieren een goed leven geven, kun je ook nog proberen of je moeder (af en toe) biologisch vlees wil kopen.... (y)
|
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:17. |