![]() |
verschil hiphip-rap
kan iemand me vertellen wat nou eigenlijk het verschil tussen hiphop en rap is..? :S of is het gewoon het zellufde?
|
hiphip? :D
|
Citaat:
wat een geniale spelfout, hihi. |
In hip-hop wordt gerapt.
|
In rap wordt niet gehip-hopt.
|
Volgens mij....hoeft in hiphop niet per se gerapt te worden, maar in rap wordt wel altijd gehiphopt :D
In andere woorden rap is een soort hiphop... (hier zou ik echte rgeen wededenschap over afsluiten....) |
hiphop is een cultuur/levensstijl met 4 elementen
en rap is iets wat binnen hiphop hoort (samenwerking van mc en dj meestal) Rap is something you do/hiphop is something you live (krs one) Rat |
Wat zijn die vier elementen rat?
|
zijn er eigenlijk 5 zelfs Ratje ;)
-Graffiti -Dj-ing -MC-ing -Breakdancing -Beatboxen (tenzij je dit onder MC-ing noemt) en inderdaad het verschil is dat HipHop meer is dan muziek het is een levenstyle en bepaald voor een grootdeel wat je doet en vooral hoe je ioets doet... Rap is slechts een onderdeel ervan en eigenlijk vallen alle zwarte muziek stylen onder HipHop (Soul, Blues, 2Step, Bubbling, Rap, enz...) |
Citaat:
|
mij bebalt ook bijna alles wat daaronder valt :cool:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
na wat googlen De Geschiedenis van Hip-Hop http://sjca.edu.eu.org/~arend/hip-hop/html/index.htm
door: Arne Brasseur |
Citaat:
|
krs-one zei het al in '93 in 'hip-hop vs rap'
"hip-hop is something you live, rap is something you do" |
ow, rat zei het ook al, lees ik nu...
stom ! |
Citaat:
soul en blues zijn er al veel langer als hiphop en bubbling is weer afgeleid van reggea/dancehall wat weer komt van de ska en de soundsystems en dat heeft niets te maken met hiphop,tenminste toen niet....nu is het wel anders Rat |
lees mn signature
|
ik hoorde laatst KRS-ONE zelfs zeggen in interview dat Hip Hop nu officieel ingeschreven staat als een opzichzelfstaande cultuur die erkend is door de Verenigde Naties. Dus als ze vragen wat je cultuur is mag je dus officieel zeggen dat dat hip hop is :)
www.wakeupshow.com KRS-ONE interview |
das best vet HipHop = gewoon erkend hehehe :cool:
|
Kut dat ik nou geen CKV meer heb :D
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:08. |