Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [lan] (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=409932)

apekop123 17-03-2003 16:04

[lan]

Ik heb zojuist een router gekregen en ik wil m'n internet verbinding delen maar we hebben de speed touch USB modem. Kan ik die verbinding ook d.m.v. een router delen. Of kan het alleen software matig (dat werkte opzich altijd goed toen ik nog 2 computers en een crosskabel had)

Triloxigen 17-03-2003 16:27

Dan zal je wel eerst moeten verrtellen welke router je hebt :)

kikkerkut 17-03-2003 17:48

een veelgemaakte fout: van een simpel netwerk met I-Sharing naar een router, met een cross link cable... WRONG!!!!
je moet een 1op1 cable hebben[UTP] dan is het prenciepe hetzelfde, je doet de cable in je netwerkkaart, dan in de router, van de router gaat er 1 naar je modem, met de software die je erbij hebt configureer je de router[dingen als mac adres e.d.] en je zou met beide pc's moeten kunnen surfen

Martin 17-03-2003 18:00

Citaat:

kikkerkut schreef op 17-03-2003 @ 18:48:
een veelgemaakte fout: van een simpel netwerk met I-Sharing naar een router, met een cross link cable... WRONG!!!!
je moet een 1op1 cable hebben[UTP] dan is het prenciepe hetzelfde, je doet de cable in je netwerkkaart, dan in de router, van de router gaat er 1 naar je modem, met de software die je erbij hebt configureer je de router[dingen als mac adres e.d.] en je zou met beide pc's moeten kunnen surfen

Máár zijn vraag is of dit werkt i.c.m. een USB kabelmodem....

Enlightenment 17-03-2003 19:11

Citaat:

En nu in het Nederlands?

:confused:

apekop123 18-03-2003 18:45

Citaat:

Ik heb de goede kabels hoor :rolleyes:

Dat is helemaal het probleem niet :p

Ik heb trouwens een router van E-tech, ik kan niet zien welk model

Het is een router met 4 UTP aansluitingen (met de nummers 1 t/m 4 erbij)

Dan is er nog een UTP aansluiting waarbij staat uplink

En er is nog een UTP aansluiting waarbij staat WAN

Ik heb m'n internet nu weer werkend omdat ik de router dus gewoon als HUB gebruik. Ik wil alleen liever dat ik de router als router gebruik want dan hoeft mijn gewone PC niet dag en nacht aan te staan

Trouwens als het niet kan (USB modem met router) is het mogelijk om je modem om te ruilen? Ik heb naar de planet en MXstream helpdesk gebeld en die zeggen dat ik er 1 moet kopen ofzow. Dat vind ik maar vaagh want: de USB modem die ik nu heb huren we via MXstream (d8 ik)

volgens mij heb ik trouwens deze Link (de blauwe)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:33.