![]() |
Akkoorden theorie
Is er iemand die veel weet over de akkoorden theorie en mij daar een en ander over zou willen uitleggen?
Ik zou er namelijk graag wat meer van af weten. Ik weet wel hoe je een normaal akkoord kunt vinden op de piano (een a,b,c,d,e,f,g - akkoord dus) maar de mineur akkoorden niet, en de 7 akkoorden niet, de sus4 akkoorden niet, eigenlijk verder geeneen. Het lijkt me wel interessant. Ik vraag me ook af of het vinden van een akkoord op een gitaar veel anders gaat dan op een piano. Alvast bedankt |
|
ok, ik lag je nu ff in t kort uit over majeur mineur en sus op piano we neme neven een C akkoord
Je gebruikt toetsen C E G, tussen de C en E zitten 3 toetsen die je niet gebruikt (cis, d, dis) tussen de E en g zitten 2 toetsen die je niet gebruikt (f en fis) dus tussen de eerste 2 noten moeten altijd 3 lege en laatste 2 2 lege, bij mineur is t andersom, eerst 2 lege (C Es) en dan 3 lege (Es G) dan klintk het bij mineur ook droevig Bij sus akkorrden heb je geen droevig of blij, maar ertussen in, ik cind ze ook vreemd, sus4 is CFG, nu zitten er tussen de 3e (bij en 3enog maar één "lege" toets sus4 en sus0 weet ik op piano niet 7akkoord: voor maj7 doe je na de laatste ( bij c akkoord de g dus) nog 3 lege toetsen en dan die erbij je hebt dus 4 tonen... dit is alles wat ik r ven weet Ik speel gitaar en piano, maar gitaarakkoorden bestaan uit tonen op andere volgordes en ik vind ze onlogisch (ik heb ze nog nooit echt ontcijferd :p:p) maar ze zijn wellogisch, de zelfde tonen als op piano, maar dan meer |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:20. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.