![]() |
Pistachenoten
Slecht voor je, maar verschrikkelijk lekker... wat is jullie favoriete noot?
|
Cachew noten (hoe schrijf je dat?)
|
Pistache, walnoot, hazelnoot, macedamia (oid, is dat een noot?), cashew enz. :)
|
walnoten
Wat is er eigenlijk zo slecht aan Pistachenoten? |
da's vet vet :D
|
(gekruide) ongepelde amandelen
|
Pistache en cashew
|
Pistache kan je ook geroosterd kopen.
Die zijn dus geroosterd en niet vet. Wel wat zouter dan normaal. Macadamia is idd ook een noot. Groeit in Australie of in Zimbabwe. Duurt 25 jaar voordat die boom vrucht geeft en dan nog eens 1 keer in de 2 jaar. Daarom zijn ze zo verschrikkelijk duur. Ze worden alleen maar duurder btw. Edit/ Ze zeggen idd dat Pistache slecht zijn. Dat kwam doordat een paar van die slimme iraniers die dingen in Europa ingevoerd hebben zonder keuring. En die bleken dus met een bacterie beschimeld te zijn. Dat komt omdat die van de grond geraapt zijn. Terwijl als ze van de boom worden geschut worden ze opgevangen in netten. En alleen die mogen geexporteerd worden. En toen werd gelijk alles afgekeurd. Prijs steeg etccc... Maar er is dus niks mis met die Pistaches (y) Nog steeds argwaan? ;) . Vraag dan naar Calafornische pistaches |
Ik eet ze altijd geroosterd, hoe zouter, hoe beter, maar ze blijven vet... :(
|
Citaat:
|
Pistachenoten zijn niet ongezond hoor, er zit dan wel veel vet in maar het is wel onverzadigd en dat soort vet is niet ongezond. En vet is sowieso niet ongezond, je moet er alleen niet teveel van eten.
Een handje pistachenoten is veel gezonder dan een bakje chips (waar verzadigde vetten inzitten)! En mijn favoriete noot is cashew. |
Citaat:
|
Ze zijn niet zo slecht als bijvoorbeeld chips hoor.
Mijn favoriet is de pistachenoot, hmmmmmmm :) Walnoten zijn ook lekker. |
Gerookte amandelen van de Hema
|
Citaat:
|
Vroeger was ik verslaafd aan cashew, maar nu vind ik het echt vies. Die smaak ligt me gewoon niet meer.
Macadamianoten vind ik het lekkerst. Verder is een bakje met walnoten,hazelnoten,paranoten,amandelen enzo ook heel lekker, dus een mix. |
Citaat:
maar Macadamia noten vind ik t lekkerst.. |
cashew noten en pinda's
|
eigenlijk het liefste suikerpinda's :o (slecht slechter slechtst)
maar pistache vind ik ook heel lekker (cashew en pinda niet) |
Pistachenoten, cashewnoten, zoute pinda´s
|
pistachenoten en walnoten..die blijf ik eten..en suikerpinda's (maar kweenie of dat noten zijn)
|
amandelen, hazelnoten... eigenlijk zo'n studentenhaver mix...
|
chocopinda's, suikerpinda's, pinda's, walnoten, amandeltjes, pistache, cashew, borrelnootjes, eigenlijk alle noten!
|
o ja, warme cashews zijn lekkerrrrrrrrr! MMMMMMMMMM
|
laat ik nu net bij een Noten&Zuidvruchtenkraam werken op de markt!
om gelijk een einde te maken aan de Pistache-discussie; ze zijn zeker niet ongezond. neem gewoon de geroosterde, die zijn niet vet! ps. wat het slecht maakt is het zout... warme cashewnoten zijn het allerlekkerst! |
Macadamia's, Cashews (warme zijn indd het lekkerst) pistache (gepeld, ik ben lui), paranoten... Een pinda'tje op z'n tijd weet ik ook nog wel te waarderen.
Ik ben gek op nootjes. |
gewone zoute pinda's eigenlijk
|
Pistache, cashew ... ook amandelen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:00. |