![]() |
Uien [Hoe voorkomen jullie het Huilen]
schooten ddens het snijden de tranen in mijn ogen. Wat doen jullie aan om dit te voorkomen. En niet komen met een lenzen die heb ik niet
(Gaat over KOKEN dus het mag hier) |
Probeer haar gewoon te vergeten. :(
|
ik moet in het restaurant ook af en toe uien schoonmaken, en vroeger had ik er ook wel es last van dat ik spontaan moest janken.
maar het helpt echt als je dan gewoon een zonnebril opzet :) |
onder water snijden (y)
|
Een natte doek af en toe in je ogen deppen....
*Blij dat ze allergisch is voor uien,hoef ze nooit schoon te maken* |
Citaat:
|
Een ijzeren theelepel in je mond doen...
|
Gewoon als je aan het snijden bent er niet met je gezicht boven gaan hangen, maar er wat verder vanaf gaan zitten.
Zo heb ik er iig geen last van (met harde lenzen :p ) |
Citaat:
|
negeren. :p
|
uien boycotten!
weigeren te snijden! of het bestaan van uien gewoon blijven ontkennen! werkt allemaal! |
Citaat:
|
Ik doe dan mijn bril op. Het voorkomt niet dat ik tranen in mijn ogen krijg, maar het wordt wel uitgesteld.
|
Vroeger wilde ik nog wel eens een zwembrilletje opzetten. Het hielp wel hoor :p
|
Mijn oma deed altijd een stukje brood onder haar bovenlip.... :D Zag er debiel uit, maar ze had wel droge ogen (y)
|
huilen is gezond en je krijgt er mooie ogen van ;)
|
duikbril :)
of de ui in een doorzichtige plastic (brood)zak stoppen tijdens het snijden. |
Onder water snijden
|
onder water snijden of ergens waar frisse lucht waait.
of oudere uien gebruiken. |
Een grote slok water of wijn :D in je mond houden tijdens het snijden.
|
Dan moet je gewoon gaan fluiten! Werkt bij mij en ons mam heel goed:)
|
Een kraan laten stromen terwijl je een ui snijdt, heb ik gehoord. Bij mij werkt het niet :(
|
Afzuigkap aandoen en eronder gaan snijden. :)
|
Citaat:
|
Van te voren de uien in de koelkast leggen? :confused: Weet het niet zeker, maar heb het wel ergens gehoord.
Ik ga trouwens liever beetje huilen dan met een duikbril voor het keukenraam staan :D. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Nouw, komen ze:
1. Eén ui per keer snijen en als je dan een halve hebt, leg je de andere helft weg, heb je dr minder last van. Want hoe meer uien, hoe meer last (duh). 2. Een slok water in je mond. 3. Een bril/zonnebril op zetten. 4. Er een btje bij weg staan, dus dr nie pal bovenop. 5. Dat wat je klaar hebt en gesneden is, weg leggen. 6. Ramen open zetten (dan gaat de geur weg) en deuren wel dicht (anders heeft iedereen in huis er last van) 7. En verder heel snel doen. |
Niet met je uien-handen in je ogen wrijven. Dan ga ik altijd huilen, verder nooit. :)
|
ik heb vroeger op school geleerd dat als je dat uiensap met je neus opsnuift je dan gaat huilen dus het ligt niet aan je ogen.
ik koop gewoon voorgesneden uiien if i ever need them. |
* Slok water nemen en die in je mond houden
* Lucifer aansteken, uitblazen en dan tussen je tanden klemmen, zodat je die walm inademt |
onder water snijden, helpt echt!
Gelukkig lus ik geen uien... |
Een ruimtehelm opzetten:p :D
|
Weinig last van. Ik was 1 van de gekken thuis die een ui ook gewoon zo opat met een beetje zout erbij :D :o
|
Kraan aan of bakje water ernaast.
|
Citaat:
|
|
eerst alle uien sgoonmaken die je moet snijde
glas water naast je neerzetten en af en toe slok nemen scherp mes gebruiken en snel snijden niet wrijven in je ogen en door je mond ademen bril heeft bij mij geen enkele zin en ik heb der altijd enorm veel last van, ik doe gewoon alles snel 8terelkaar snijden zodat je maar 1x last van hebt (ik snijd meestal stuk of 12 uien) oppassen met traanende ogen dat je je niet in je fikken snijd |
ik heb er lekker nooit last van nananana :p
Helaas moet ik dan dus wel alle uien snijden.. |
lenzen indoen hehehehe
|
ik doe mn bril op dan.. maar hoef gelukkig nooit zo vaak te doen.
|
Als ik hem wil snipperen smijt ik hem gewoon in een keukenmachine :P Nergens last van :) Snijden doe ik meestal door af en toe gewoon weg te lopen, eens een halve ui snijden, even pauze, dan de andere helft... dat helpt bij mij iig wel...
|
zo'n hakding gebruiken. Ui op aanrecht leggen, hakding erop zetten (dan zit de ui dus onder plastic) en dan kei-hard op de bovenkant slaan (komen er dus mesjes uit die de uien voor je snijden) een soort keukenmachine dus, alleen dan eentje zo'nder elektrische zooi
|
Ik was m'n gezicht met koud water voor en tijdens het snijden. Dat helpt.
|
Ik heb geen foefjes dr voor maar als ik prei snij krijg ik ook altijd tranen in mn ogen terwijl het met bosuitjes wel weer mee valt, echt vaag...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:38. |