Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   valeriaan (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=410405)

mensje85 17-03-2003 21:21

valeriaan

Hallo, ik heb een probleempje en dat is dat ik heel erg zenuwachtig en gespannen ben bij presentaties (bijvoorbeeld op school). Het is echt heel erg en ik voel me er dan ook ziek door. Nou heb ik eens van de pil valeriaan gehoord. Daar schijn je rustiger van te worden. Heeft iemand hier ervaring mee? En werkte het? En waar is het te krijgen (via de dokter?).
Of weten jullie nog iets anders? (andere pillen bijv.)
Thnx

dyfusica 17-03-2003 21:25

ik heb propanolol gehad (voorgeschreven), voor mn migraine maar in de bijsluiter stond dat het soms ok wel werd voorgeschreven bij examenstress enzo..

tja ik heb verder ook nog spierontspanners en slaappillen gehad.. eerst was ik doodmoe, drna liep ik een paar uur als een zombie (dat was dus sochtends, die pillen werken 12 tot 24 uur))en drna was ik precies goed, wel heel rustig en nog wel beetje moe maar ik was niet meer zenuwachtig enzo..(ik had btw maar heel lichte dosis, wel voorgeschrven maar lichtste die je kon krijgen, maar ze verkopen gloof ik ook slaappillen gewoon bij apotheek, msschien zijn die ook goed) als je dat ene beetje goed timed heb je het juiste effect op juiste moment.

Rhea 17-03-2003 21:40

Valeriaan is geloof ik wel bij drogisten en apotheken te krijgen.
Ik slik het nogal eens omdat ik niet echt meer slaap (de laatste weken vooral).

Met proefwerken soms ook, of spreekbeurten.
Helpt vaak wel. :) (niet altijd meer)

Cassiopeia 18-03-2003 07:50

Ik heb selokeen voorgeschreven gekregen tegen stress/zenuwen
en dat werkte bij mij altijd perfect.
[grappig is dat mn opa selokeen krijgt voor zn hartproblemen, je
hart gaat er langzamer van kloppen, oid].

pienie 18-03-2003 08:55

valeriaan kun je gewoon bij de apotheek kopen, kheb het ook es geslikt, en kheb er nog een paar liggen...
je word er idd ietwat rustiger door, het nadeel is, ( dat is mijn ervaring ) dat je je voelt als een zombie, je voelt je iig redelijk moe en nutteloos...

het is wel handig als je zenuwachtig bent oid, misschien moet je het maar een keer uitproberen, voor zover ik weet is het niet schadelijk ofzo, probeer het wel uit als je niet veel te doen hebt oid...

Wasteland 18-03-2003 09:35

Sorry, maar ik heb gewoon een hekel aan pillen enzow. Ik zou eerder gaan zoeken naar de oorzaken van jouw drukte en daar wat aan doen i.p.v direct te kijken naar wat voor pillen je nodig hebt.

Pillen om een lichamelijke ziekte te genezen ben ik niet op tegen trouwens.

Secret_girl3 18-03-2003 15:43

Haay

Ik heb ervaring met valeriaan... en ik moest er 4 van op 1 dag maar bij hielp het niet..
Iedereen is andersm gebouwt en kan ergens anders beter tegen dan de ander!
Het ligt erook aan waarvoor je het precies gebruikt!

maar overleg het goed de dokter!!!

liefs , secretgirl

Daantje_0705 18-03-2003 16:42

Ik zou het ook eerst een keer thuis proberen of op school als je niets belangrijks hebt in plaats van gelijk tijdens een belangrijke toets. Volgens mij kan je gewoon homeopathische middelen halen bij de drogist of apotheek met valeriaan.

smilegirl 18-03-2003 16:48

heejz..
um ja me vader gebruikt ze af en toe...omdat hij heel snel gespannen kan zijn of heel opgefokt...dan word hij heel chagerijnig enz enz...me moeder geeft hem dan van die pillen en die werken bij hem echt...
ja kunt ze gewoon bij bijv de kruidvat krijgen..zelf heb ik er ook wel eens gebruikt toen ik een hele belangrijke paardrijwedstrijd had en super zenuw8tig was...en het hielp best

fakie01 18-03-2003 16:53

gebruikte het wel eens, gewoon bij de apotheek te koop....werkte bij mij niet echt....., het is meer het gevoel dat je die dingen neemt.
moet je naar de dokter gaan en om rentolin vragen ofzo, is wel oke spul, kan je je goed door concentreren.

pienie 18-03-2003 21:28

Citaat:

fakie01 schreef op 18-03-2003 @ 17:53:
gebruikte het wel eens, gewoon bij de apotheek te koop....werkte bij mij niet echt....., het is meer het gevoel dat je die dingen neemt.
moet je naar de dokter gaan en om rentolin vragen ofzo, is wel oke spul, kan je je goed door concentreren.

tis tegenwoordig nogal moeilijk om aan medicijnen te komen via een dokter:|...

naam onbekend 18-03-2003 23:41

Valeriaan kun je zelfs gewoon bij de drogist krijgen. Het doosje wat wij in huis hebben komt van het Kruidvat. En het werkt zeker: ik heb er een paar uur voor een optreden voor m'n eindexamen muziek een geslikt, en ik was nauwelijks zenuwachtig.

DutchGirl 18-03-2003 23:59

ik heb het ook geprobeerd maar dat hielp voor geen steek.

zeep007 20-03-2003 19:28

ik gewoon de HEMA-versie...
helpt bij mij niet zoveel.

Miracle 20-03-2003 19:51

Citaat:

naam onbekend schreef op 19-03-2003 @ 00:41:
Valeriaan kun je zelfs gewoon bij de drogist krijgen. Het doosje wat wij in huis hebben komt van het Kruidvat. En het werkt zeker: ik heb er een paar uur voor een optreden voor m'n eindexamen muziek een geslikt, en ik was nauwelijks zenuwachtig.
is dat dan niet een placebo effect?

mystic-naenia 20-03-2003 20:44

ik heb het ook gebruikt, maar dan in druppels...
omdat ik altijd erg angstig en zenuwachtig ben..
heb helpt misschien een half uurtje bij mij maar daarna niet meer..

dus nee, ik vind et niet zo (y)

pienie 21-03-2003 09:47

Citaat:

dreen schreef op 20-03-2003 @ 20:51:
is dat dan niet een placebo effect?
hoeft niet:)...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:58.