![]() |
Pil, morningafterpil, toch zwanger?
Ik heb vorige week seks gehad met mijn vriend. Ik neem de pil, maar omdat ik antibiotica neem, was ik niet helemaal zeker en heb ik ook de morningafter pil genomen. Mijn vriend heeft zich ook teruggetrokken, maar niet net op tijd. Er is dus wel een deeltje in mijn lichaam gekomen. Mijn baarmoeder ligt ver naar voor, dat wilt zeggen dat ik vlug zwanger zal zijn. Wat denken jullie, hoe groot is de kans dat ik nu zwanger ben?
|
zo'n 3 op de miljoen
|
Kans is klein hoor. Maar in het vervolg zou ik opletten met de morningafterpil, er zitten een heel aantal hormonen in die je lichaam compleet gaan verstoren!
|
de kans is klein dat je zwanger bent
|
Die kans is heel erg minimaal, maar ik zou toch nog eens kijken naar de bijsluiter van de pil, de morning afterpil én die antibiotica. Het kan natuurlijk zo zijn dat die dingen elkaar storen. Maar de kans daarop is, zoals eerder gezegd, erg klein.
|
De morning-afterpillen is zo'n enorme hormonenstoot, dat het je opgebouwde slijmvlieslaag in de baarmoeder afstoot. Een bevruchte eicel kan zich dan niet innestelen, echt niet.
|
De gewone pil is niet te vertrouwen met antibiotica, misschien de morning-after ook niet? Aan de andere kant, de morning-after pil haal je toch bij de huisarts, dus dan zal het heus wel voldoende zijn, anders had hij het wel gezegd.
|
Citaat:
|
Goed dat je de morning after pil hebt genomen. Nu zou ik me geen zorgen meer maken :)
Citaat:
|
Studentje, ik ben die pil gewoon bij de apotheker gaan halen. Ik moet daarvoor niet naar de huisarts.
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:05. |